Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جدیدترین تحلیل داده‌های مرتبط با همه‌گیری کووید-19 نشان می‌دهد افراد واکسینه شده‌ای که به رغم واکسیناسیون به گونه دلتای ویروس آلوده می‌شوند ممکن است به همان اندازه افرادی که واکسن نزده‌اند، آن را به دیگران منتقل کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس نتایج مطالعات جدید در اداره بهداشت عمومی انگلیس، هرچند واکسن‌های کرونا ظاهرا در وهله اول خطر کلی ابتلای افراد به گونه دلتا را کاهش می‌دهند اما در صورت آلوده شدن، «تفاوت محدودی» بین افراد واکسینه شده با واکسینه نشده‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


واکسن‌های کرونا نشان داده‌اند که محافظت خوبی از افراد واکسینه شده در برابر بیماری شدید و مرگ آنها بر اثر ابتلا به گونه دلتا به عمل می‌آورند، به ویژه پس از تزریق دو دز واکسن اما در ارتباط با این که افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به کرونای دلتا تا چه حد می‌توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند هنوز اطلاعات اندکی وجود دارد.
اداره بهداشت عمومی انگلیس در بیانیه‌ای گفت: برخی یافته‌های ابتدایی نشان می دهند که سطح ویروس در کسانی که به گونه دلتا آلوده شده‌اند و قبلا واکسن زده‌اند ممکن است مشابه با سطح ویروس یافت شده در افرادی باشد که هنوز واکسن نزده‌اند.
با این حال، این اداره دولتی انگلیس تاکید دارد که این هنوز یک تحلیل اکتشافی اولیه است و تایید کرده است که انجام مطالعات بیشتری برای تعیین میزان انتقال گونه دلتای ویروس کووید-19 از افراد واکسینه شده به دیگران مورد نیاز است.
به گزارش ایندیپندنت، گونه دلتای کرونا که ابتدا در هند مشاهده شد، ویروس غالب در همه‌گیری کنونی در انگلیس است و تقریبا 99 درصد موارد جدید ابتلا به این بیماری در این کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واکسن دلتا افراد واکسینه شده گونه دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز جمعه گفت که اظهارات اخیر دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه اوکراین «حق» دارد با استفاده از تسلیحات تحویلی انگلیس به خاک روسیه حمله کند، «خطرناک» است و بیانگر «تشدید لفظی» تنش اوکراین و روسیه است. 

پسکوف خاطرنشان کرد: «این‌ها تشدید مستقیم درگیری اوکراین است که می‌تواند به طور بالقوه خطری برای امنیت اروپا و کل معماری امنیت اروپا باشد».

او پیش از سفر به اوکراین هم در سخنانی جنجالی گفته بود که تسلیحات ارائه شده از سوی انگلیس به اوکراین می‌تواند برای حمله به داخل روسیه مورد استفاده قرار گیرد. کامرون در جریان دیدار پنجشنبه خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف، خاطرنشان کرد که "اوکراین این حق را دارد. همانطور که روسیه به داخل اوکراین حمله می‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • چرا برخی افراد سریع‌تر از دیگران می‌دوند؟
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • صهیونیست ها این گونه مانع رسیدن آرد به مردم غزه می شوند (فیلم)
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • گواردیولا و حمایت از واکنش کلوپ: حذف تیم‌های انگلیسی دلیل دارد
  • تعویق بررسی جنایات جنگی انگلیس در افغانستان برای یک سال دیگر
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی