Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:11:55 GMT

نسل پنجم تلفن همراه در تبریز راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۵۹۱۵

نسل پنجم تلفن همراه در تبریز راه‌اندازی می‌شود

یوسف شکوری روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز تبریز،  اظهار کرد: ویژگی اصلی نسل پنجم تلفن همراه بالا بودن سرعت تا یک هزار مگ می باشد که در واقع اینترنت اشیا نیز رویکرد جدیدی به خود می گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در آذربایجان‌شرقی یک میلیون و ۵۰۰ هزار شماره ثابت و ۳۶۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت adsl در بستر فیبر نوری فعال است، گفت: از سال گذشته نیز vdsl در محدوده سرعت متوسط ۴۰ تا ۵۰ مگ سرعت در بستر سیم مسی در استان راه اندازی شده و در حال توسعه می باشد و در حال حاضر بیش از پنج هزار مشتری از این نوع اینترنت استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۲ هزار و ۴۰۰  کیلومتر آن شهری و ۶۰۰ کیلومتر آن در تبریز و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن مربوط به فیبر نوری روستایی است.

شکوری افزود: ارتباطات سیار، توسعه شبکه همراه اول و ارتقا تکنولوژی های مخابراتی به نسل پنجم در سطح آذربایجان شرقی پیاده شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان شرقی اضافه کرد: در یک سال گذشته بیش از ۶۷۰ سایت تجهیزات نسل سوم و چهارم تکمیل شده و نقاط شهری و روستایی بیش از ۴۰ سایت جدید نیز به آنها اضافه شده است.

شکوری گفت: توسعه شبکه همراه نقاط روستایی نیز پیگیری می‌شود و اکنون در یک هزار و ۸۰۰  روستا پوشش ارتباطات سیار وجود دارد.

وی اظهار کرد: از ۲ هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی در آذربایجان شرقی نیز حدود ۲ هزار و ۳۵۰ روستا دارای تلفن ثابت روستایی هستند.

شکوری اضافه کرد: مخابرات برای ادامه توسعه شبکه نیاز به هزینه‌کردهای بالاتری دارد و با توجه به افزایش قیمت تجهیزات و تغییر نیافتن تعرفه تلفن در ۱۲ سال گذشته مشکلات مالی مخابرات را به چالش انداخته است.

وی با بیان اینکه در ۱۲ سال گذشته قیمت تجهیزات تا ۲۰ برابر افزایش یافته اما تعرفه تلفن همچنان ثابت مانده است، گفت: کمبود منابع موجب شده مخابرات نتواند مطابق برنامه پیش برود.

شکوری همچنین با اشاره به سرقت کابل های مخابراتی و ضرورت مقابله با آن، گفت: زمانی که حدود یک کیلومتر یا کمتر از آن کابل به سرقت می رود باید ۱۵۰ میلیون تومان برای احیای آن هزینه کنیم از طرف دیگر در یک روستا درآمد مخابراتی ۶۰۰ هزار تومان در ماه است در حالی که هزینه های ارتباطی برای مخابرات چندین برابر بالاتر از این مقدار است.

برچسب‌ها شرکت مخابرات استان آذربایجان شرقی روز خبرنگار اختصاصی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز خبرنگار اختصاصی ایرنا روز خبرنگار اختصاصی ایرنا آذربایجان شرقی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اعلام کرد:با عنایت به درخواست شهرداری محترم منطقه ۹ تبریز مبنی بر جابجایی تاسیسات در تقاطع غیر همسطح پل خلعت پوشان نیاز به قطع موقت آب خط آبرسانی ۸۰۰ میلی متری سعید آباد برای جابجایی تاسیسات موجود می‌باشد.

لذا ضمن پوزش از شهروندان محترم ساکن در شهرک خاوران به اطلاع می رساند آب مناطق مذکور از ساعت ۸ صبح مورخه ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ لغایت ۲۰ شب با افت فشار و احتمالا" قطعی مواجه خواهد شد. خواهشمند است با صرفه جویی در مصرف آب و اجتناب از مصارف غیرضروری همکاری لازم را با این شرکت معمول فرمایند.

دیگر خبرها

  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند