Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@19:09:01 GMT

شکایت کمیسیون اصل ۹۰ از زنگنه و روحانی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۵۹۵۰

شکایت کمیسیون اصل ۹۰ از زنگنه و روحانی

 فرارو- کمیسیون اصل نود از حسن روحانی و بیژن زنگنه وزیر نفت برای "افتتاح زودهنگام پروژه انتقال نفت گوره ـ جاسک" شکایتی به قوه قضاییه ارسال کرده‌‌ است.

حسین میرزایی نماینده اصفهان در این باره به تسنیم گفت که با وجود اینکه هنوز این پروژه تکمیل نشده بوداما با اصرار حسن روحانی افتتاح شده است. او اظهار کرد پیش از افتتاح کمیسیون اصل نود طی نامه‌ای خواستار آن شده که افتتاح صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نماینده ادعا کرد "پروژه مشکلات فنی داشت، برای مثال بخشی از لوله‌گذاری انجام نشده و لوله‌ها دفن نشده بودند، بخشی از حفاظت کاتولیگ مسیر اتفاق نیفتاده و برخی تلمبه‌خانه‌ها نیاز به کار بیشتری داشت یعنی پیشرفت فیزیکی آن به‌اندازه کافی قابل قبول برای این افتتاح نبود،."

میرزایی گفت: «باتوجه به اینکه سرمایه‌گذاری برای پروژه حدود 2میلیارد دلار معادل 50هزار میلیارد تومان انجام شده بود، افتتاح زودهنگام باعث تخریب برخی از قسمت‌های پروژه شده و خسارت‌های سنگینی را به سرمایه‌گذار وارد می‌کند.»

او ادامه داد: "متاسفانه رئیس دولت دوازدهم و وزیر ایشان نصایح کمیسیون اصل نود را مدنظر قرار ندادند و کمیسیون فورا این مسئله را به گزارشی در مجلس شورای اسلامی تبدیل کرده و پس از ارائه گزارش، درقالب پرونده‌ای به قوه قضاییه ارجاع شد."

عضو کمیسیون اصل نود افزود: «کمیسیون اصل نود به آقای زنگنه و روحانی هشدار داد که بنابه نظر متخصصان، افراد فنی و مهندسین افتتاح زودهنگام پروژه به‌ضرر این پروژه و سرمایه‌گذاری مردم است اما آنان به هشدارها توجه نکرده و قوه قضاییه شکایت ارسالی را بررسی نموده و در موعد مقتضی حکم آنان را صادر می‌کند.» 

انتقال نفت خام از گوره به بندر جاسک از مهمترین طرح‎های راهبردی و استراتژیک دولت بود که زمینه تمرکززادیی و متنوع‌سازی پایانه‌های صادراتی و کاهش ریسک صادرات از تنگه هرمز را فراهم می‌کند و در کنار آن سبب ایجاد اشتغال در منطقه مکران و توسعه پایدار می‌شود.

خط لوله ۹۹۶ کیلومتری گوره به جاسک، ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه در روز را دارد. 

منبع: فرارو

کلیدواژه: حسن روحانی بیژن زنگنه انتقال نفت گوره به جاسک شکایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش روز جمعه در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تأمین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تأمین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

کد خبر 6088963

دیگر خبرها

  • پارکینگ طبقاتی توفیق زنجان افتتاح شد
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است