Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@11:32:41 GMT

بررسی پرونده های ترک فعل مسئولان بدون سیاسی کاری

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۵۹۹۵

بررسی پرونده های ترک فعل مسئولان بدون سیاسی کاری

حجت الاسلام حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود این کمیسیون به بحث ترک فعل مسئولان، گفت: پیش از این پرونده ای درباره وزیر سابق راه و شهرسازی در این کمیسیون تشکیل و در حال بررسی آن هستیم.

وی با بیان اینکه در کمیسیون درصدد هستیم پرونده هایی را در جهت بررسی موضوعاتی که مربوط به ترک فعل مسئولان می‌شود را تشکیل دهیم، ادامه داد:منتها یک دغدغه داریم که آن این است که مطلقا چنین حسی به وجود نیایید که با انگیزه های سیاسی به پرونده‌ها ورود کرده ایم و نمی‌خواهیم این فضا ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ابهر و خرمدره در مجلس تصریح کرد: باید فضایی در کشور ایجاد شود که هر فردی که مسئولیتی را بر عهده گرفت بداند که اگر در آن دوران تخلفی را داشته است حتماً به آن رسیدگی خواهد شد و این نیست که کسی بعد از  دوران مسئولیت با وی کاری نخواهد داشت.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: پرونده های که به کمیسیون در این زمینه ارائه می شود را به صورت فنی و حقوقی بررسی خواهیم کرد و در صورت احراز تخلفات با فرد خاطی برخورد و به قوه قضائیه معرفی خواهیم کرد.

شجاعی با بیان اینکه در زمینه برخورد با ترک فعل مسئولان در برخی جاها با خلا قانونی مواجه هستیم، اظهار داشت: در این زمینه دست قوه قضائیه بسته است اما با توجه به وظایفی که در قانون اساسی برای کمیسیون پیش بینی شده است می توانیم به راحتی در این موضوعات ورود کنیم/تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: نمایندگان مجلس پرونده های ترک فعل مسئولان ترک فعل مسئولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۸ با عنوان «برآورد تملک دارایی‌های مالی» را به تصویب رساندند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با جدول ۸ مخالفت کردند، لذا این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: موضوع بر سر ۲ رأی بود که در جدول ۸ جابه‌جا شد و قرار شد به دولت اجازه داده شود که در صورت نیاز با یکسری جابه‌جایی‌ مشکل خود را حل کند و با هماهنگی‌های صورت گرفته از نمایندگان درخواست دارند که این جدول را به تصویب برسانند.

کد خبر 6092745 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟