Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:36:00 GMT

گلستان تنها استان فاقد مرکز سیار انتقال خون کشور است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۶۰۳۳

گلستان تنها استان فاقد مرکز سیار انتقال خون کشور است

سیدصادق بنی‌عقیل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گلستان در حال حاضر چهار مرکز ثابت خون گیری در گرگان، بندرگز، گنبد و علی آباد دارد و عملیات دریافت خون اهداکنندگان در آق قلا، کردکوی در کانکس انجام می شود اما هشت شهر باقیمانده دیگر استان هیچ فضایی برای دریافت خون ندارند.

وی بیان کرد: یکی از بهترین راهکارها برای جذب خون اهداکنندگان این هشت شهر گلستان، استفاده از مرکز سیار است که تلاش چندین ساله برای خرید اتوبوس انتقال خون تاکنون به نتیجه نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: خون ، یکی از پرکاربردترین اقلام دارویی است که هر چه تولید و جذب آن در طول سال بیشتر باشد، دغدغه تامین آن در زمان بروز حوادث بحران به حداقل خواهد رسید.

بنی عقیل ادامه داد: نبود مرکز سیار انتقال خون موجب شده بخش زیادی از جمعیت گلستان امکان اهدای خون نداشته باشند و به همین نسبت، مقدار تولید خون استان کمتر از حد انتظار باشد.

وی گفت: یکی از راه های تامین هزینه خرید اتوبوس سیار، استفاده از اعتبارات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا است که پیشنهاد آن به ستاد اعلام شده اما تاکنون مورد موافقت قرار نگرفته است.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: قیمت چند روز قبل این اتوبوس که از آن برای استفاده به عنوان مرکز سیار انتقال خون استفاده می شود افزون بر ۴۰ میلیارد ریال است که تامین آن با بودجه اندک اداره کل و حتی سازمان مرکزی انتقال خون ممکن نیست و لازم است از اعتبارات سایر نهادهای مرتبط و حتی کمک های خیرین استفاده شود.

بنی عقیل افزود: یکی دیگر از نیازهای مهم اداره کل انتقال خون گلستان، یک دستگاه خودروی یخچالدار است تا از آن برای رساندن خون به مراکز درمانی شهرهای استان استفاده شود.

وی گفت: به دلیل فعال نبودن مرکز ثابت انتقال خون در بسیاری از شهرهای گلستان، در حال حاضر مقداری خون برای مصارف احتمالی در بیمارستان این شهرها دپو می شود که ممکن است این خون ها تا مدت زمان زیادی هم مورد استفاده قرار نگیرد اما برای مواجه با خطر احتمالی چاره ای جز این کار وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون گلستان به رایزنی با برخی خیران استان برای جذب کمک های آنان اشاره کرد و گفت: موافقت چند نیکوکار استان جلب شده و آنان وعده دادند در صورت خرید اتوبوس، همه تجهیزات مورد نیاز راه اندازی مرکز سیار انتقال خون را تامین کنند.

برچسب‌ها استان گلستان سازمان انتقال خون ايران گرگان سازمان انتقال خون ایران گلستان سازمان انتقال خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان سازمان انتقال خون ايران گرگان استان گلستان سازمان انتقال خون ايران گرگان سازمان انتقال خون ایران گلستان سازمان انتقال خون مرکز سیار انتقال خون انتقال خون گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز

رئیس مرکز اورژانس استان تهران از برقراری بیش از ۶۴ هزار تماس با مرکز فوریت‌های اورژانس ۱۱۵ تهران در یک هفته گذشته خبر داد.

محمداسماعیل توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات ماموریت‌های اورژانس تهران در یک هفته گذشته، گفت: از تاریخ یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در مجموع ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران ثبت شده که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. همچنین ۲۰ هزار و ۱۵۰ نفر نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی با بیان اینکه در طول یک هفته گذشته ۶۴ هزار و ۳۴۲ تماس با مرکز اورژانس تهران برقرار شده است، گفت:‌ متاسفانه در این میان این تماس‌ها ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز بوده است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران همچنین گفت: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده در هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱ هزار و ۹۹۴ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است. همچنین اورژانس هوایی نیز چهار سورتی پرواز داشت که در پی آن چهار نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • مصدوم شدن ۳ عابرپیاده بر اثر تصادف با موتورسیکلت در آق قلا
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد