Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@13:02:24 GMT

مردانی: کرونا ویروس است نه میکروب

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۶۰۴۷

مردانی: کرونا ویروس است نه میکروب

رئیس مرکز بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: عده‌ای از پزشکان مدعی هستند که کرونا میکروب است نه ویروس، در حالیکه این ادعا پایه علمی ندارد و فقط موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

دکتر مسعود مردانی افزود: در حال حاضر برخی پزشکان در گرگان مدعی شده اند که با کالبدشکافی بر روی چند بیمار کرونایی مشاهده کردند که این بیماری میکروب است البته ین ادعا را چندی پیش پزشکان ایتالیایی نیز بیان کردند اما این مطالب نادرست است و کرونا ویروس زنده بود و پایه علمی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: پزشکان باید مردم را تشویق و ترغیب به رعایت پروتکل های بهداشتی کنند، نه اینکه با برخی مطالب غیرعلمی و غیر مستند، در اذهان عمومی اضطراب و نگرانی ایجاد کنند.

عضور ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: کرونا ویروسی است که دائما در حال تغییر جهش بوده و بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بیماری پاندمی در پاندمی است در حالیکه چگونه میکروب می تواند چنین جهشی داشته باشد.

به گفته مردانی، اکنون شرایط خاصی در دنیا و ایران از لحاظ وضعیت کرونا حاکم بوده و حتی علاوه بر واکسیناسیون رعایت اصول بهداشتی از جمله ماسک زدن، پرهیز از تجمعات، شست وشوی دستها یا ضدعفونی کردن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

وی تاکید کرد: درصد بالایی بیماران کرونایی بصورت خانوادگی به کرونا مبتلا شده و به مراکز درمانی مراجعه می کنند و سرعت سرایت پذیری دلتا بسیار بالاست.

مردانی ادامه داد: مردم هر نوع واکسن کرونا که در دسترس است باید تزریق کنند و همچنان به رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دهند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همه قشرهای جامعه باید یکدیگر را به رعایت مسائل بهداشتی ترغیب کنند و شایعات و مطالب غیر علمی و ثابت نشده فقط نگرانی ها را در مورد کرونا افزایش می دهد و کارآیی ندارد./ ایرنا 

مردانی: خیلی از واکسن‌های کرونا مصونیت ۱۰۰ درصدی ندارند مادران باردار و شیرده مجاز به تزریق واکسن آسترازنکا هستند ۸۰ تا ۸۵ درصد مبتلایان به گونه دلتا علامتی ندارند تاثیر معجزه‌آسای دگزامتازون بر درمان کرونا با تست مثبت، واکسن کرونا نزنید   اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید  

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت