Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن نادری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم در خصوص وضعیت مراکز علمی کاربردی استان قم اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۲۵۰۰ دانشجو در ۹ مرکز علمی کاربردی فعال و در ۷۰ رشته آموزشی در گروه‌های صنعت، کشاورزی، مدیریت، خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر در حال تحصیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان قم بیان کرد: از بدو تاسیس تاکنون نزدیک به ۲۶ هزار نفر از مراکز علمی کاربردی استان قم در رشته‌های مهارتی و مورد نیاز بازار کار و شغل محور فارغ التحصیل شده اند که این دانش آموختگان ساکن قم بوده و غالباً در استان قم مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم افزود: اجرای فرآیند سطح بندی مراکز علمی کاربردی با هدف ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی به دانشجویان مراکز و اطلاع داوطلبان ورود به دانشگاه از سطح کیفی محل تحصیل صورت پذیرفته است که در سطح بندی اعلامی سازمان مرکزی دانشگاه، مراکز علمی کاربردی استان قم موفق به ارتقاء ۵۰ درصدی از سطح ۳ به سطح ۲ شده‌اند و در میان مراکز آموزشی، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم به عنوان مرکز برتر استان شناخته شده است.

وی با اشاره به پذیرش جدید دانشگاه در مهر ماه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم در پذیرش جدید در۷۷ رشته محل در مراکز علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد و که این رشته‌ها بر اساس نیاز بازار کار استان قم انتخاب شده‌اند. وجود رشته‌های تخصصی در حوزه کشاورزی مورد نیاز استان قم و همچنین فرهنگ و هنر و همچنین فعالیت مجدد مرکز علمی کاربردی هلال احمر از جمله ظرفیت‌های اضافه شده در پذیرش جدید است.

نادری گفت: یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی توسعه و ترویج فرهنگ کارآفرینی و گفتمان نوآوری است که این امر در سال گذشته از طریق برگزاری ۲۴ وبینار آموزشی و کارگاه مجازی، ارائه خدمات مشاوره با کارشناسان و رابطین مراکز  و خدمات مستمر مشاوره شغلی و کارآفرینی به دانشجویان و همچنین برگزاری سه رویداد بزرگ استارت آپی در موضوعات طراحی و بسته بندی کالا، محیط زیست شهری و پارچه و لباس هوشمند دنبال شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم درباره فعالیت‌های دانشجویی این دانشگاه در شرایط کرونایی کشور بیان کرد: فعالیت‌های دانشجویی در صحنه‌های گوناگون توسعه شهری در قم همچنان ادامه دارد و فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق کم برخوردار قم، همکاری انجمن‌های علمی دانشگاه با نهادهای دولتی برای انجام پروژه‌های مختلف، برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی در موضوع گفتمان کارآفرینی از جمله این فعالیت‌ها است.

 انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: قم دانشگاه دانشجو فرهنگ دانشگاه جامع علمی کاربردی علمی کاربردی استان قم مراکز علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی

عکاس: علیرضا میرزایی

دیگر خبرها

  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام