Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@14:24:17 GMT

زاکانی از نمایندگی مجلس استعفا داد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۶۴۹۲

زاکانی از نمایندگی مجلس استعفا داد

عضو هیئت رئیسه مجلس از تقدیم استعفای علیرضا زاکانی نماینده قم به هیئت رئیسه مجلس خبر داد. - اخبار سیاسی -

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از تقدیم استعفا نامه علیرضا زاکانی نماینده قم به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.

وی افزود: طبق شنیده ها پس از اینکه اعضای شورای شهر تهران رسما آقای زاکانی را به عنوان شهردار انتخاب کردند ، وی تقاضای استعفایش را تقدیم رئیس مجلس کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به ماده 91 آیین‌نامه داخلی مجلس ، عنوان کرد:نماینده‌ای که می خواهد استعفا دهد  ، باید تقاضای استعفا خود را به صورت مددل نوشته و تقدیم رئیس مجلس کند.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد:رئیس مجلس استعفا نامه نماینده را در اولین جلسه علنی بدون قرائت متن اعلام کرده و رسیدگی به آن در دستورکار جلسات علنی هفته آینده قرار می‌گیرد.

وی در توضیح نحوه بررسی استعفا نامه یک نمیانده در جلسه علنی ، گفت:ابتدا تقاضای استعفا در جلسه علنی قرائت می‌شود و سپس شخص متقاضی استعفا یا یک نماینده دیگری که تعیین می‌کند حداکثر به مدت نیم ساعت از استعفا دفاع می‌کند بعد مخالف و یا مخالفین هم 30 دقیقه اظهار نظر می‌کنند و در نهایت رأی‌گیری به عمل آمده و چنانچه تصویب شود از طریق رئیس مجلس به وزیر کشور اعلام می‌شود.

نماینده شاهین‌شهر اظهار داشت: لذا طبق آیین‌نامه احتمالا تقاضای استعفای علیرضا زاکانی نماینده قم در جلسه علنی فردا سه‌شنبه اعلام وصول شده و در جلسات هفته آینده به آن رسیدگی می‌شود.

انتهای‌پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس هیئت رئیسه مجلس تقاضای استعفا رئیس مجلس جلسه علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شهربانو و سهیلا منصوریان با کسب نشان‌های طلا و نقره در روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی چین دو سهمیه ارزشمند حضور در مسابقات جهانی استرالیا را کسب کردند.

سهیلا منصوریان رئیس هیات ووشو کیش به نشان نقره و شهربانو منصوریان عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش نیز نشان طلا را کسب کردند.

نفرات اول و دوم هر گروه وزنی در این دوره از مسابقات سهمیه حضور در مسابقات جهانی ووشو استرالیا را کسب میکنند.

دیگر خبرها

  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود