Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@09:18:59 GMT

مهلت فدراسیون بسکتبال به تیم‌های لیگ برتری

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۶۶۲۳

مهلت فدراسیون بسکتبال به تیم‌های لیگ برتری

کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال اعلام کرد، تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر باشگاه‌های کشور باید تا 23 مرداد اعلام آمادگی کنند.

به گزارش برنا و به نقل از سایت فدراسیون بسکتبال،  فدراسیون بسکتبال در نظر دارد لیگ برتر باشگاه‌های کشور (آقایان) را در سال جاری، برنامه‌ریزی و اجرا کند.

به همین دلیل، باشگاه‌ها باید آمادگی خود را جهت شرکت در مسابقات به صورت کتبی تا پایان وقت اداری روز شنبه 23 مرداد ماه 1400 به این فدراسیون اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بسکتبال فدراسیون بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!

به گزارش خبرنگار مهر، ورود سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) به فوتبال ایران به موضوعی چالش برانگیز تبدیل شده است و وارد نشدن این سیستم به فوتبال ایران در حالی اکثر لیگ‌های دنیا حتی در سطوح دسته اول و دوم هم از این تکنولوژی استفاده می‌کنند به سوال بزرگی برای طرفداران فوتبال تبدیل شده است.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در یک کنفرانس خبری در خصوص ورود VAR به فوتبال ایران گفته است: جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه کل کشور داشتیم و خدمت وزیر ورزش و جوانان، مسئول تجهیز اماکن ورزشی و خزانه‌دار کل کشور بودیم تا تشریفات ورود VAR را انجام دهیم. در ۱۰، ۱۵ جلسه مربوط به VAR شرکت کردم و امیدوارم بتوانیم از کشور چین سیستم‌های مربوط به کمک داور ویدئویی را خریداری کنیم. این شرکت چینی در میان شرکت‌های مورد تأیید فیفاست. رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: بعضی شرکت‌ها با ما همکاری نمی‌کنند و ما با برخی شرکت‌هایی که متعلق به کشورهای متخاصم هستند، همکاری نمی‌کنیم.

شرکت‌های زیادی در سراسر جهان تلاش کرده‌اند با ورود به این حوزه بتوانند سهمی در تجارت این تکنولوژی در فوتبال روز دنیا داشته باشند و فیفا هم مرجع تأیید این سیستم‌ها است. در حال حاضر طبق اعلام فیفا ۱۶ سیستم تأیید شده برای فناوری VAR در سراسر دنیا وجود دارد که از میان آنها تنها شرکت چینی با نام «Rigour Tech VAR» مورد تأیید فیفا قرار گرفته است. شرکت «RISE AB» هم که شرکتی سوئدی است مسئولیت انجام تست‌ها و ارائه تاییدیه را دارد.

فیفا در خصوص فناوری تشخیص آفساید هم سیستم‌های شرکت‌های معتبر را معرفی کرده است که علاوه بر این شرکت چینی، شرکت‌هایی از جمهوری چک، بلژیک، آلمان و فرانسه هم در میان شرکت‌های تأیید شده قرار دارند.

به این ترتیب اگر شرکت مدنظر فدراسیون فوتبال همان شرکت Rigour باشد باید نکاتی را در خصوص آن مطرح کرد:

این شرکت چینی در زمینه محصولات مربوط به فوتبال روی دو تکنولوژی سرمایه گذاری کرده است. طبق اعلام سایت این شرکت، یکی از این محصولات تکنولوژی «چشم عقاب» است که از سیستم بریتانیایی «چشم شاهین» الگوبرداری کرده است و برای تشخیص محل برخورد توپ و عبور توپ از خط دروازه کاربرد دارد. اما مهم‌ترین نکته این است که تمرکز این شرکت بیش از هر چیز روی رشته‌های تنیس و بیلیارد است و تجربه‌ای در حوزه فوتبال ندارد.

این شرکت مدعی شده است که با فدراسیون فوتبال روسیه قرارداد همکاری امضا کرده است. اما نکته قابل توجه این است که فوتبال روسیه پیش از این از تکنولوژی «چشم شاهین» استفاده می‌کرد اما پس از آنکه تحت تحریم‌های بین المللی قرار گرفت شرکت ارائه دهنده این تکنولوژی روسیه را ترک کرد و سال گذشته فدراسیون فوتبال روسیه تصمیم گرفت از تکنولوژی «چشم عقاب» چینی استفاده کند. اما این سیستم همچنان در فوتبال روسیه فعال نشده است و در صورتی که تاییدیه های فیفا را به دست بیاورد از فصل آینده به کار گرفته خواهد شد.

شرکت ریگور در صفحه درباره ما در سایت خود اعلام نموده است که این شرکت در سال ۲۰۱۱ با سرمایه شرکت Zhongguancun Capital چین (گروه ZGC ) مالک پارک علم و فناوری park-Z چین تأسیس شده است. این پارک علم و فناوری با مشارکت و سرمایه گذاری ایالات متحده آمریکا راه اندازی شده است و مرکز مشارکت‌های فناوری اطلاعات چین و آمریکا و دارای مشارکت در برنامه‌های الکترونیکی، فضایی و نظامی می‌باشد گروه Zhongguancun ( به اختصار ZGC ) چین دارای فعالیت‌های گسترده و دفتر در رژیم صهیونیستی نیز می‌باشد. به این ترتیب باید پرسید آیا این شرکت چینی از منظر فدراسیون فوتبال، شرکت متخاصم در نظر گرفته می‌شود؟

کشورهایی مانند آلمان، بلژیک و ژاپن کشورهایی هستند که تکنولوژی VAR را در اختیار دارند و شرکت‌هایی که در این کشورها این تکنولوژی را ارائه می‌دهند تجربه و بازدهی بهتری نسبت به این شرکت چینی داشته‌اند و به نوعی آزمون خود را پس داده‌اند.

دلیلی که فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند مذاکرات در خصوص VAR را به صورت محرمانه انجام دهد و اطلاعات دقیقی را در این زمینه منتشر نکند مشخص نیست. با این حال به نظر می رسد برای رفع هر ابهامی در مورد مالکیت این شرکت شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیقی از سوی فدراسیون انجام شود.

با وجودی که بسیاری از لیگ‌های دنیا از تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنند که آزمون خود را پس داده‌اند و عملکرد مثبتی داشته‌اند اگر فدراسیون فوتبال بخواهد این سیستم را از شرکتی کم تجربه تهیه کند و در نهایت هم به موفقیت نرسد چه کسی پاسخگوی هزینه‌های صورت گرفته و شکست این اتفاق نوپا در فوتبال ایران خواهد بود؟

ورود این سیستم به ایران بیش از هر چیز به فوتبال کشور کمک می‌کند و علاوه بر توسعه ذهنی بازیکنان، می‌تواند به کاهش اشتباهات، تنش‌ها و درگیری‌ها کمک کند و حق جامعه فوتبال است که نسبت به کیفیت و شرایط ورود این سیستم به داخل کشور مطلع باشند و فدراسیون فوتبال هم باید بهترین شرکت را انتخاب کند تا بعدا از کرده خود پشیمان نشود.

کد خبر 6097010

دیگر خبرها

  • ابهام در مورد شرکت چینی تامین کننده VAR/ تخصص در بیلیارد و تنیس!
  • نامه تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • ۴.۵میلیارد درآمد فدراسیون از جریمه در ۱۷روز
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • علوی: در صورت عدم انجام الزامات، لیگ آینده به تعویق می‌افتد!
  • احتمال تعوق مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتبال
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه