Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با نزدیک شدن تاریخ برگزاری انتخابات تعیین کننده پارلمانی عراق، عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش با حمایت آشکار ائتلاف غربی - عبری - عربی و سرکردگی آمریکایی‌ها حملات را در مناطق مختلف افزایش داده اند.

موج جدید حملات تروریست‌ها گمانه زنی‌ها در خصوص سناریوی از پیش طراحی شده طرف‌های خارجی برای انتخابات پارلمانی را به واقعیت تبدیل کرده و هر چه زمان می‌گذرد جزئیات بیشتری از تلاش‌ها برای پیچیده کردن وضعیت عراق رسانه‌ای می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله گروهی از عناصر مخفی داعش در محور شمال غرب استان بابل (حومه شرق استان الانبار و مناطق جنوبی بغداد) برای نفوذ به منطقه «الرویعیه» از توابع بخش بسیار مهم و راهبردی «جرف الصخر» را باید در راستای پروژه جدید آمریکایی‌ها دانست.

البته رزمندگان تیپ ۴۵ بسیج مردمی با هوشیاری و واکنش به موقع موفق شدند تروریست‌ها را شناسایی و رصد کنند و پس از درگیری در این محور موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و از نفوذ عناصر داعش جلوگیری و آنان را ناکام بگذارند.

این منطقه راهبردی که تروریست‌های داعش برای حمله انتخاب کردند از محور شمالی به پایتخت و از محور غربی هم به مناطق شرقی الانبار متصل می‌شود و همین موقعیت میدانی اهیمتش را چند برابر کرده است.

منطقه «الرویعیه» از محور شرقی به جاده «بغداد - کربلا» و از محور شمال غرب به جاده «بغداد - فلوجه» وصل می‌شود و با توجه به افزایش تحرکات مشکوک و اعتراض‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی بغداد، آمریکایی‌ها و تروریست‌ها این محدوده را محل مناسبی برای ضربه زدن به پایتخت به حساب آورده اند.

تروریست‌ها امید دارند با افزایش تنش‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی پایتخت، راه برای نفوذ و افزایش ناامنی‌ها در بغداد باز شود؛ از سویی دیگر باید توجه داشت مناطق شمالی و شمال شرقی منطقه «الرویعیه» از جمله المحمودیه، اللطیفیه، الیوسفیه، البوعامر و ... ناامن و آلوده هستند و همین مسئله عناصر داعش را برای ملتهب کردن پایتخت امیدوار کرده است.

از شرق استان صلاح الدین خبر می‌رسد تحرکات عناصر مخفی داعش افزایش یافته است و خطر ناامن شدن این مناطق وجود دارد و رزمندگان تیپ ۵۲ بسیج مردمی برای جلوگیری از حملات احتمالی، عملیات پیش دستانه‌ای را در این محور آغاز کردند.

براساس آخرین گزارش‌های دریافتی، رزمندگان عراقی عملیات را در این محدوده پس از دریافت اطلاعات دقیق شروع کردند و موفق شدند روستا‌ها و مناطق «الخشامنه، وادی المحاسن، حلیوه الکبیره و حسینیه» را پاکسازی و امن کنند.

مناطق شرقی استان صلاح الدین به دلیل هم مرز بودن با استان‌های دیاله و کرکوک از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ناامن شدن این نقاط، زنگ خطر را برای پیچیده شدن تحولات میدانی در این دو استان به صدا در می‌آورد.

همزمان با تلاش تروریست‌ها برای ناامن کردن شمال بغداد و شرق استان صلاح الدین، عناصر مزدور مسلح (موسوم به جوکرها) به همراه نیرو‌های رسانه‌ای این طیف از جمله «ستیون نبیل و...» که مستقیم از سویی آمریکایی‌ها پشتیبانی می‌شوند دور جدیدی از تحرکات را برای ناآرام کردن پایتخت و سایر نقاط در دستور کار قرار داده اند.

عناصر شبه نظامی تحت فرمان واشنگتن و تیم منسجم رسانه‌ای آنان درصدد هستند تجمعاتی را در شهر‌های بغداد، کربلاء و ... برپا کنند و در ادامه راه را برای متشنج و ناامن کردن این مناطق باز کنند و این تحرکات هم در امتداد پروژه آمریکایی‌ها برای به تاخیر انداختن انتخابات پارلمانی عراق است.

 آمریکایی‌ها برای رسیدن به هدف، بازوی رسانه‌ای خود را در عراق فعال‌تر کرده اند و به این تیم ماموریت داده اند که از حمله علیه بسیج مردمی غافل نماند و متهم کردن این سازمان به دست داشتن در قتل هاشم الهاشمی (نویسنده و تحلیلگر معروف عراقی) با شگرد‌های هدفمند و قهرمان بازی‌های تکراری و برخی جریان‌های همسو با واشنگتن که به دنبال جلب توجه و توجیه ناکارآمدی‌های خود در قدرت هستند یکی از این مصداق‌ها برای فریب افکار عمومی عراق است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارلمان عراق آمریکا آمریکایی ها تروریست ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که کشورشان در حال انتقال پهپادهای مسلح و جنگنده ها به قطر است.

این رسانه فاش کرد: امارات به جنگنده ها و پهپادی آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی این کشور اجازه بمباران یمن و عراق را نداده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد: امارات در فوریه گذشته به اطلاع آمریکا رسانده است که به جنگنده ها و پهپادهای آمریکایی که در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی هستند اجازه حملاتی در یمن و عراق را نخواهد داد و همین موضوع سبب شده است که مقامات آمریکایی اقدام به ارسال هواپیماهای بیشتری به پایگاه هوایی العدید در قطر کنند.

به گزارش این رسانه، امارات نگران حملات انتقام جویانه از یمن و عراق به سبب کمک به ارتش آمریکاست.

یک مقام اماراتی به وال استریت ژورنال بیان کرد که این محدودیت های اعمال شده جنگی در راستای اصل دفاع از خود است.

مقام مذکور همچنین علت این اقدام را عجله نداشتن آمریکا برای اقدامات حمایتی از امارات پس از حملات سال ۲۰۲۲ دانست.

این رسانه همچنین به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که آمریکا و قطر طی روزهای اخیر درباره انتقال جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی و پهپادها به پایگاه هوایی العدید توافق کرده اند.

همچنین منابع آمریکایی اعلام کردند که پنتاگون به دنبال انجام حملاتی به اهدافی در خاورمیانه از طریق جیبوتی در شرق آفریقاست.

کد خبر 6095581

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه