Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: اولین نتیجه خروج امریکا از منطقه این است که رژیم صهیونیستی ضعیف خواهد شد و شاخص های منطقه تغییر خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای اسماعیل هنیه در نشست نخبگان با موضوع «مقاومت و فلسطین» از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهید راه مقاومت یاد کرد و افزود: ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری؛ چهره متمدنانه ای به جهانیان نشان داد و ثابت کرد که به رغم مشکلات و توطئه های دشمنان؛ مردم زیر سایه مقام معظم رهبری به انقلاب خود باور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی آرمان فلسطین را؛ آرمان یک امت دانست و طرح معامله قرن را شکست خورده ارزیابی کرد.
آقای هنیه گفت: طرح معامله قرن به دنبال ادغام کردن اسرائیل در تشکیلات منطقه بود تا از آن یک رژیم مشروع، دوست و همسایه بسازد تا قطار عادی سازی روابط در منطقه به راه بیفتد.
وی افزود: هدف دیگر طرح معامله قرن؛ جا به جا کردن جای دشمنان و دوستان در منطقه و مخدوش کردن چهره مقاومت بود.
رئیس دفتر سیاسی حماس با ابراز تأسف از این که برخی در این دام افتادند، گفت: طرح معامله قرن؛ یک نقشه گسترده بود تا به رهبری امریکا؛ امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه تحمیل شود.
آقای هنیه با بیان این که چند رویداد مهم؛ طرح معامله قرن را به شکست کشاند، افزود: اول پایداری ملت فلسطین و مخالفت عموم امت مسلمان با این طرح بود که در محور آن؛ مقاومت و ملت فلسطین قرار داشت.
وی خروج ترامپ از کاخ سفید را عامل دیگر شکست طرح معامله قرن توصیف کرد و گفت: نبرد سیف القدس (شمشیر قدس) عامل مهم دیگری برای ضربه زدن به طرح معامله قرن بود.
آقای هنیه افزود: در این نبرد ما با راهبرد درگیری مستقیم با دشمن؛ وارد مرحله بازدارندگی و کاهش حملات صهیونیست ها شدیم.
وی گفت: بعد از نبرد سیف القدس؛ ما وارد مرحله آزادسازی سرزمین فلسطین شدیم و مرحله دفاع و درگیری ها را پشت سر گذاشتیم و توانستیم تکلیف درگیری های تاریخی با صهیونیست ها را یک سره کنیم.
رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: ظرف 11 روز ما شاهد یک همبستگی گسترده با ملت فلسطین حتی در آمریکای لاتین و استرالیا بودیم.
آقای هنیه قدس را عامل همبستگی ملت های مسلمان توصیف کرد و گفت: در نبرد سیف القدس؛ مقاومت آغازگر جنگ بود و دشمن به عنوان نگهبان دیوارها در موضع دفاع برآمد.
وی با تأکید بر این که دورانی که اسرائیل دست به جنگ می زد به پایان رسیده است، افزود: این مقاومت است که امروز به پیروزی می رسد و رهبری جنبش مقاومت هرگز تردیدی برای شروع جنگ و دفاع از قدس نداشت.
آقای هنیه با بیان این که مقاومت وارد مرحله آزادسازی شده است گفت: وقتی با موشک های دوربرد و پهپادها در هوا، خشکی و دریا دشمن را وادار به عقب نشینی کردیم، رژیم صهیونیستی دریافت که دیگر نمی تواند درگیری را به محور مقاومت تحمیل کند.
وی نبرد سیف القدس را راهبردی برای مقاومت و درماندگی رژیم صهیونیستی دانست و افزود: امروز دیگر گنبد آهنین؛ کارکرد خود را از دست داده و اسرائیل بدون دفاع در معرض تهاجم مقاومت قرار گرفته است.
رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: در نبرد سیف القدس تابوی اسرائیل شکسته شد و ثابت شد که نابودی رژیم صهیونیستی دور از دسترس نیست.
آقای هنیه با اشاره به این که نبرد سیف القدس دنیا را غافلگیر کرد، گفت: نوار غزه 365 کیلومتر مربعی 15 سال است که در محاصره قرار دارد و گرسنه است اما توانست چهار جنگ را علیه رژیم صهیونیستی رهبری کند.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، رژیم صهیونیستی را از تار عنکبوت ضعیف تر توصیف کرد و افزود: ما در نبرد سیف القدس با چشم خود شکست اسرائیل را دیدیم.
آقای هنیه با بیان این که مقاومت از همه توان خود در غزه استفاده نکرد، گفت: همزمان با نبرد سیف القدس، فلسطینیان خارج از کشور و امت اسلامی به حرکت درآمد و حتی در لبنان و اردن راهپیمایی ها به سمت مرزها کشیده شد.
وی خاطرنشان کرد: با شکست رژیم صهیونیستی، دولتمردان امریکا شتاب زده از طرف میانجی گران خود خواستار توقف نبرد شدند و بیم آن داشتند که این نبرد از محدوده فلسطین خارج شود.
رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: بدین ترتیب جریان مقاومت ثابت کرد که می تواند اولویت های ابرقدرت ها را تغییر دهد.
آقای هنیه افزود: همان گونه که در جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس راه اندازی می شود؛ قدس باید همچنان محور مقاومت باشد تا امت اسلامی را حول یک محور نگه دارد.
وی با بیان این که برخی کشورها در منطقه دچار ذلت شده اند، گفت: باید با محاصره رژیم صهیونیستی، ارتباط ملت های مرتجع را با این رژیم قطع کنیم.
آقای هنیه افزود: امروز در المپیک توکیو برخی از ورزشکاران حتی از کشورهایی که به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورده اند، حاضر به رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی نیستند.
در پایان این نشست و پس از پرسش و پاسخ شرکت کنندگان، از کتاب «فلسطین در وجدان علمای اسلام» رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی آمریکا رئیس دفتر سیاسی حماس رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن نبرد سیف القدس آقای هنیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 848121 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و انگلیس اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست