Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@15:56:14 GMT

انتقاد تند چین از آمریکا به علت حمله به هواوی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۶۸۶۲

انتقاد تند چین از آمریکا به علت حمله به هواوی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، توبیاس برادفورد سخنگوی سفارت آمریکا در برزیل روز جمعه بیانیه ای در مورد سفر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا به برزیل صادر کرد و در آن از نگرانی عمیق ایالات متحده در مورد نقش بالقوه هواوی در حوزه تامین امکانات مخابراتی در برزیل و دیگر کشورها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سفارت چین در برزیل در واکنش به این موضوع نارضایتی جدی خود را بیان داشت و از مخالفت قاطع خود با این نوع مداخلات در راه اندازی خدمات نسل پنجم تلفن همراه در دیگر کشورها و تخریب همکاری عادی بین چین و برزیل خبر داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در حملات مخرب به میزان امنیت فناوری نسل پنجم چین و شرکت های چینی واقعیت ها نادیده گرفته می شوند و قصد واقعی آمریکا آن است که چین و شرکت های فناوری پیشرفته چینی را سرکوب کرده و از ایده "اول آمریکا" و کنترل انحصاری دنیای فناوری آن پشتیبانی کند.

به گفته وی هواوی در سی سال گذشته، بیش از 1500 شبکه مخابراتی در بیش از 170 کشور و منطقه جهان راه اندازی کرده و هم اکنون یک سوم جمعیت جهان را تحت پوشش قرار داده است و تا به حال حتی یک مورد رخداد امنیت سایبری در این شبکه ها رخ نداده است. هواوی از زمان آغاز فعالیت خود در برزیل در 22 سال قبل بیش از 16 هزار فرصت شغلی در این کشور خلق کرده و با بیش از 500 شرکت برزیلی همکاری دارد. تجهیزات هواوی در حدود 50 درصد از شبکه های مخابراتی برزیل نصب شده و 95 درصد از جمعیت برزیل از این خدمات به شیوه های مختلف بهره می برند.

سخنگوی سفارت چین در برزیل در ادامه آمریکا را امپراطوری شماره یک هک دنیا و تهدیدی واقعی برای امنیت سایبر در سطح جهان توصیف کرده و افزوده آمریکا از قدرت خود به شکلی بی پایه و اساس برای بی اعتبار کردن شرکت های فناوری پیشرفته چینی سواستفاده می کند و البته جامعه بین المللی به شکلی گسترده در برابر این اقدامات آشکار برتری جویانه مقاومت کرده و می کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا برزیل هواوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در صفحه اجتماعی ایکس با انتشار تصویری از بازداشت یکی از دانشجویان معترض در آمریکا که وایرال شده، نوشت: «به بند کشیده شدن ‎آزادی در ‎آمریکا - رسانه‌های آمریکایی: دستگیری حداقل ۹۰۰ نفر از معترضان توسط ‎پلیس آمریکا در جریان اعتراضات دانشجویی در این کشور در حمایت از ‎غزه».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • انتقاد کنعانی از بازداشت دانشجویان معترض در آمریکا
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد