Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@07:18:22 GMT

مصرف برق هرمزگان از مرز هشدار عبور کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۶۸۷۰

مصرف برق هرمزگان از مرز هشدار عبور کرد

هاجر عبدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: افزایش مصرف برق در روز‌های اخیر و همچنین تداوم استقرار هوای گرم در استان در روز‌های آینده، پیش بینی می‌شود، مصرف برق رکورد‌های جدید ثبت کند.

او با اشاره به اینکه با افزایش مصرف برق دراستان ، بار شبکه به ۲ هزار و ۵۰۹ مگاوات افزایش یافت و از مرز هشدار فراتر رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت: در صورت همکاری مشترکان و خاموش کردن لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج بار کمک زیادی به تداوم جریان برق می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: مشترکان خانگی با مصرف ۷۰ درصدی در شبکه توزیع برق، نقش تعیین کننده‌ای در جلوگیری از خاموشی و حفظ پایداری شبکه دارند.

بیشتر بخوانید؛

مصرف برق هرمزگان در مرز هشدار/احتمال خاموشی ها

عبدی افزود: عمده مصرف برق خانگی در فصل تابستان مربوط به کولر و لوازم سرمایشی است و در صورتی که مشترکان برق خانگی در ساعات اوج بار کولر‌های اضافه را خاموش و استفاده از لوازم پرمصرف برق را به ساعت غیرپیک موکول کنند بار شبکه خانگی ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

او گفت: این میزان کاهش کمک می‌کند شبکه به حالت پایداری کامل برسد و مشکلی بابت تامین برق نداشته باشیم.

عبدی با توجه به اینکه در حال حاضر تراز مصرف برق با تولید همخوانی ندارد و مصرف بیش از توان تولید است افزود: اگرچه با همکاری صنایع استان بخشی از کمبود تولید برق جبران شده، اما در صورتی که مشترکین مدیریت مصرف را جدی نگیرند، ناچار خواهیم بود برای جلوگیری افزایش نامتعارف بار و فروپاشی شبکه برنامه خاموشی اعمال کنیم.

به گفته او، مصرف برق استان به صورت روزانه پایش می‌شود و به مشترکین پرمصرف بویژه ادارات و واحد‌های صنعتی که بیش از الگوی مجاز، برق مصرف می‌کنند اخطار داده می‌شود و در صورت بی توجهی مشترکان به اخطار‌های صادر شده، برق آن‌ها در ساعات اوج بار قطع می‌شود.

عبدی با اشاره به اینکه امسال حدود ۸ هزار مشترک کشاورزی با این شرکت تفاهم نامه همکاری امضا کرده ان،د گفت: در این طرح کشاورزانی که از الکتروپمپ استفاده می‌کنند در ساعات اوج بار موظف به خاموش نموده پمپ‌های برقی خود هستند.

او افزود: سایر بخش‌های کشاورزی نیز مانند مزارع پرورش آبزیان باید در ساعات اوج بار مصرف خود را به میزان مشخص شده‌ای کاهش دهند.

عبدی گفت: در این طرح مصرف برق کشاورزان در پایان دوره پایش می‌شود و به میزان همکاری به آن‌ها پاداش تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش مصرف برق هوای گرم ساعات اوج بار برق هرمزگان مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به داوطلبان آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مهدی اعصامی گفت: استفاده و همراه داشتن دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی و حافظه‌دار در جلسه آزمون تخلف است و باعث محرومیت از آزمون سراسری می‌شود.
مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان با تقدیر از اقدامات نهاد‌های امنیتی و انتظامی در شناسایی و رصد سوداگران کنکور در شبکه‌های اجتماعی مجازی افزود: قانون در مجازات افراد متخلف صراحت دارد و انجام هر یک از اعمال تخلف مرتبط با آزمون در قالب عضویت در گروه یا شبکه اجتماعی به تناسب نوع جرم می‌تواند به حبس از یک تا ۱۰ سال منجر شود.
وی خواستار آن شد که والدین داوطلبان تحت‌تا ثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت فرزندان خود را به سوداگران و کلاهبرداران کنکور گره نزنند.
حفاظت آزمون سازمان سنجش با همکاری نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی برای پیشگیری و مقابله با هر نوع تخلف از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد تا شرایط اجرای عدالت آموزشی برای همه داوطلبان آزمون سراسری به‌صورت یکسان فراهم شود.

مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان از داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ خواست که در صورت ورود به شبکه‌های مجازی مدعی تقلب و تضمین قبولی، هر چه سریع‌تر از آن خارج شده تا مشمول مجازات‌های قانونی نشوند.

دیگر خبرها

  • رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در هرمزگان
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • هشدار به داوطلبان آزمون سراسری
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف