Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@09:20:22 GMT

کنکور سد کوچکی در زندگی است آن را بزرگ نکنید

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۶۹۰۴

کنکور سد کوچکی در زندگی است آن را بزرگ نکنید

یک مشاور تحصیلی گفت: متأسفانه وقتی وارد اجتماعات مختلف می‌شویم، کنکور را بزرگ کرده و از آن غول می‌سازند؛ در صورتی که کنکور سد بسیار کوچکی در زندگی است و نباید آن را سخت دانست.

امیرمحمد صنیع ثالث در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دانش آموزان، از کودکی عادت دارند تا به معلم تکیه کرده و با توجه به آموخته‌هایی که معلم آنها تدریس کرده است، مورد ارزشیابی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این روند مختص مقاطع پایین‌تر است و هرچه افراد به مقاطع بالاتر می‌روند، باید سعی کنند روی پای خود بایستند و معلم محور نباشند.

وی افزود: اکنون تنها چیزی که مهم است، این است که به خود و آینده خود بیندیشند و منتظر دیگران نباشند. معلم درس می‌دهد اما این دانش آموزان هستند که باید چندین بار بخوانند، مرور کنند و تست بزنند.

این مشاور تحصیلی ادامه داد: حال ممکن است دانش آموزی احساس سردرگمی کند و با آموزش مجازی چیزی یاد نگرفته باشد. قطعاً در چنین حالتی، فردی که قبلاً این راه را رفته و تجربیاتی کسب کرده می‌تواند، به شما کمک کند.

صنیع ثالث اضافه کرد: جاده‌ای را فرض کنید که در آن دوربین وجود داشته باشد، کسی که به موفقیت رسیده انتهای جاده و فرد در حال درس خواندن، اواسط جاده قرار گرفته است. شخص در حال درس خواندن از وجود دوربین با خبر است، اما نمی‌داند حداکثر سرعت در این جاده چقدر است. کنکور نیز به همین شکل بوده و فرد به رقابت کنکور و سختی‌های آن واقف است اما تجربه‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه فردی که به عنوان مشاور قبلاً این راه را رفته، می‌تواند دانش‌آموزان را راهنمایی کند، تصریح کرد: دانش آموزانی که هنگام مطالعه تمرکز ندارند، می‌توانند زمان مطالعه برگه سفیدی را در کنار خود قرار دهند و افکاری که مزاحم درس خواندنشان می‌شود را روی آن بنویسند.

این مشاور تحصیلی تصریح کرد: دانش آموزان باید قبل از مطالعه از خود بپرسند، چرا درس می‌خوانم و به هدف خود فکر کنند. قطعاً هدف نهایی آنها رسیدن به یک راحتی و آرامش است.

صنیع ثالث خاطرنشان کرد: متأسفانه وقتی وارد اجتماعات مختلف می‌شویم، کنکور را بزرگ کرده و از آن غول می‌سازند؛ اما در اصل کنکور آزمونی از کتب درسی دانش آموزان است، کنکور سد بسیار کوچکی در زندگی است و نباید آن را سخت دانست.

کد خبر 513340

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کنکور سراسری داوطلب کنکور مشاور تحصیلی مشاوره تحصیلی در مدارس مشاوره کنکور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در رابطه با اجرای مصوبه جدید کنکور، گفت: مشکل جدی که در الگوی سابق کنکور داشتیم این بود که دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم دیگر اعتنایی به درس نداشتند و تمام هم و غمشان کنکور و تست زنی بود، بنابراین روش آموزش، حافظه محوری شده بود در حالیکه باید تفکر محوری و مبتنی بر تفکر و خلاقیت باشد.

وی افزود: همچنین در روش قبلی معلم جایگاه خود را از دست می‌داد و مافیای کنکور از این شرایط به سود می‌رسید چرا که بار سنگین هزینه‌ای برای خانواده‌ها ایجاد می‌شد.

خسروپناه ادامه داد: با توجه به تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادوار قبل به شورا که پیشنهاد ورود به این موضوع را دادند، این مصوبه اجرا شد و با این مصوبه دانش آموزان توجه و عنایت ویژه‌ای پیدا کردند و حرمت معلمان هم حفظ شده است.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: البته ما باید مدارس دولتی را آنقدر تقویت کنیم که عدالت آموزشی شکل بگیرد، در کنکور گذشته آمار نشان از حضور جدی دانش آموزان مدارس دولتی در میان رتبه‌های برتر کنکور داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور