Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:55:38 GMT

کابینه‌ای کارآمد است که فساد گریز و مردمی باشد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۶۹۷۳

کابینه‌ای کارآمد است که فساد گریز و مردمی باشد

ایسنا/اصفهان نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه‌ای کارآمد است که وزرای آن شجاع، مردمی، جهادی و فساد گریز باشند.

رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه یک کابینه کارآمد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، اظهار کرد: وزرا باید دارای ویژگی‌های عام و خاص باشند. ویژگی‌های عام وزرا شامل پایبندی آنان به نظام جمهوری اسلامی، وفاداری به ارزش‌های انقلاب و تبعیت از ولی‌فقیه زمان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزرا در حوزه کاری خود باید متخصص و آشنا به حوزه تحت مدیریت خود باشند.

وی افزود: یک وزیر کارآمد باید فساد گریز، قاطع، متعهد و دلسوز مردم باشد. یکی از علل نارضایتی مردم، رانت‌خواری و برخی از زدو بندها در دستگاه‌های دولتی است که مدیر یک وزاتخانه باید به این مورد توجه ویژه کند. یک وزیر باید به پایان کار خودش آگاه باشد و در انتصاب مدیران وزارتخانه، استان‌ها و ...افرادی را انتخاب کند که صادق و پاکدست باشند.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور باید در انتخاب کابینه خود نگاه ویژه به عنصر جهادی بودن کند، گفت: وزرا باید به دنبال حل مسائل مردم باشند و به حواشی نپردازند. امسال سال مانع زدایی از تولید نام‌گذاری شده است، برای مثال موانع زیادی در صنعت دام و کشاورزی، فولاد و... داریم. بنابراین یک وزیر باید شجاع، مردمی و جهادی باشد تا بتواند گرفتاری‌های مردم را حل کند.

فیروزی تصریح کرد: امروز مشکل اصلی کشور وضعیت نامساعد معیشتی مردم است. در نتیجه در انتخاب وزرای اقتصادی، کار و صنعت باید دقت ویژه شده و تیمی قوی چیده شود. البته دیپلماسی خارجی هم اهمیت زیادی دارد و حوزه‌های امنیتی، اجتماعی و امنیتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، اما فعلاً بهبود وضعیت معیشتی مردم و رونق تولید در اولویت است و باید کشور از وابستگی نجات یابد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در وعده‌های انتخاباتی خود توجه به امور مردم، عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی و فساد ستیزی را مطرح کردند و در این باره به مردم قول دادند. انتظار داریم به این وعده‌ها عمل شود و یک کابینه کارآمد و فسادناپذیر را به مجلس معرفی کنند تا مشکلات کشور حل شود. مجلس هم با سرعت زیاد صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کابینه سیزدهم استانی سیاسی رئيس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است

طباطبائی گفت: شهید مطهری یکی از بزرگان فکری انقلاب اسلامی ایران بود و اصول فکری و مبانی اندیشه‌های ناب ایشان هنوز هم در جامعه و جوامع دانشگاهی بسیار کارآمد است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید هادی طباطبایی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم به شخصیت علمی شهید مطهری اشاره کرد و اظهار داشت: شهید مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و کم نظیر در تاریخ اسلام و یکی از دانشمندان و متفکران اسلام شناس و زمان شناس معاصر بود که با تلاش و مجاهدت‌های علمی فراوان توانست در تمامی رشته‌های معارف اسلامی، فلسفه، فقه و اصول صاحب نظری ژرف اندیش و محققی صاحب سبک در حوزه و دانشگاه باشد.

وی افزود: شهید مطهری با توجه به مقتضیات زمان دست به نگارش می‌برد و سخنرانی می‌کرد، او در همه زمینه‌ها آثار فاخر و برجسته‌ای از خود به یادگار گذاشته است و امروز دانش آموزان و دانشجویان از آثار ارزشمند ایشان بهره مند می‌شوند.

طباطبایی، شهید مطهری را فرمانده عقیدتی انقلاب در جهاد تبیین دانست و گفت: وی یکی از بزرگان فکری انقلاب اسلامی ایران بود و اصول فکری و مبانی اندیشه‌های ناب ایشان هنوز هم در جامعه و جوامع دانشگاهی بسیار کارآمد است و لازم است تا منظومه فکری و آثار ارزشمند ایشان در جامعه و جوامع علمی و دانشگاهی ترویج شود. 

او تاکید کرد: شهید مطهری در حقیقت، فرمانده عقیدتی انقلاب در جهاد تبیین بود و در میدان و جهاد تبیین، به جنگ التقاط و جنگ فکری و فرهنگی جریان‌های مارکسیسم و لیبرالیسم و گروه فرقان رفت و جان خودش را نیز در این راه از دست داد و شهد شیرین شهادت را نوشید.

وی در پایان گفت: هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج بهترین فرصت برای تقویت و ارتقای بصیرت دینی و سیاسی در سپاه و خانواده بزرگ بسیج است.

دیگر خبرها

  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • خود را مکلف به دفاع از حقوق عامه کسانی می‌دانیم که زبان شکایت ندارند
  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • نحوه ساخت یک ابزار ساده و کارآمد برای تیز کردن چاقو در خانه (فیلم)