Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:59:04 GMT

اشتغال بیش از ۴ هزار بافنده فرش در البرز

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۶۹۸۱

اشتغال بیش از ۴ هزار بافنده فرش در البرز

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز حصاری صبح دوشنبه در نشست اتاق اصناف مرکز استان البرز اظهار کرد: بازارها در طول تاریخ به عنوان قلب تپنده شهرها عمل کرده‌اند و نقش آنها در دیگر امور فرهنگی و اجتماعی نیز بسیار تأثیرگذار و حیاتی بوده است.

وی بیان کرد: درگذر زمان و با توسعه جغرافیایی و صنعتی شهرها، نقش بازارها نه تنها کم‌رنگ نشده، بلکه جایگاه آن در به جریان انداختن شریان‌های اقتصادی شهر تثبیت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز تصریح کرد: با نگاهی به تعداد واحدهای صنفی در سطح شهرهای کشورمان و بررسی دقیق‌تر موضوع، جایگاه مهم و حیاتی اصناف در حوزه‌هایی شامل کارآفرینی، توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، گردش مالی و اقتصادی داخلی، ایجاد بستر مناسب جهت توسعه مشاغل پایدار، آشکار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجموعه عملکرد اصناف در زنجیره اقتصادی کشورها، یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی به شمارمی رود و بسیاری از محاسبات و برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه اقتصادی کشور با تکیه بر ظرفیت و پتانسیل موجود در بدنه خانواده بزرگ اصناف انجام می‌شود.

حصاری خاطرنشان کرد: استان البرز به دلیل هم‌جواری با پایتخت از دیرباز مورد توجه فعالان اقتصادی بوده و رشد اقتصادی در این استان نسبت به دیگر مناطق کشور بسیار چشمگیر بوده است.

موقعیت ممتازی البرز برای توسعه صنایع

وی گفت: احداث صدها کارگاه و کارخانه کوچک و بزرگ تولیدی و صنعتی در مسیر جاده قدیم و مخصوص کرج، موقعیت ممتازی را برای توسعه صنایع دیگری مانند صنعت حمل و نقل و ترانزیت کالا فراهم کرده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز اظهار کرد: جاذبه‌های گردشگری استان البرز و شرایط بسیار ایده آل آب و هوایی از دیگر شاخص‌های اقتصادی و فرهنگی استان البرز است. صنعت کشاورزی و باغداری و صنایع وابسته به آن مانند کنسروسازی و بسته‌بندی، یکی دیگر از شاخص‌های مهم اقتصادی در این استان است.

وی بیان کرد: جاده زیبای چالوس و جاذبه‌های فراوان آن فضای مناسبی را برای توسعه صنعت توریسم ایجاد کرده است. در حوزه صنایع کوچک و کارگاه‌های خانگی نیز، قابلیت‌های منحصر به فردی در استان البرز وجود دارد. فعالیت صدها کارگاه فرش‌بافی و اشتغال بیش از ۴ هزار بافنده فرش در این کارگاه‌ها، یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان البرز است.

حصاری متذکر شد: بخش قابل توجهی از موارد ذکرشده توسط خانواده بزرگ اصناف اداره می‌شود. بنابراین نگاه ویژه به مشکلات و موانع پیش روی اصناف، ضامن برقراری ثبات و رشد اقتصادی در استان البرز خواهد بود

کد خبر 5277203

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق اصناف البرز فرش دستبافت ویروس کرونا روز خبرنگار ماه محرم محرم 1400 شورای شهر آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا کرمانشاه اردبیل گرگان خطبه های نماز جمعه عکس استانها استان البرز برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۶۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • طرح های بزرگ اقتصادی اشتغال محور در ایلام تکمیل می شوند
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند