Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاکستانی روز دوشنبه اعلام کردند: این کشور در تازه ترین تلاش دیپلماتیک خود کنفرانس اسلام‌آباد را برنامه‌ریزی کرده و قرار است از وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان از جمله جمهوری اسلامی ایران برای حضور در این نشست فوق العاده دعوت کند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه پاکستان امروز به روزنامه «اکسپرس تریبیون» این کشور گفت: اسلام‌آباد در تکاپوی میزبانی وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آگاه گفت: دستور کار اصلی کنفرانس وزیران خارجه کشورهای همسایه اجماع سازی درخصوص افغانستان و یافتن راهکار مشترک برای نجات این کشور از جنگ داخلی و ترغیب به حل سیاسی و فراگیر خواهد بود.

اکسپرس تریبیون نوشت: مقام آگاه وزارت امور خارجه پاکستان اشاره‌ای به نام کشورهای شرکت کننده نکرد اما گفته می‌شود که وزیران امور خارجه از ایران، چین، روسیه و ترکیه از مهم ترین هیات‌هایی خواهند بود که از آنان برای حضور در کنفرانس اسلام‌آباد دعوت می‌شود.

دولت پاکستان درحالی از آمادگی برای برگزاری کنفرانس وزیران خارجه همسایگان افغانستان خبر می‌دهد که قرار بود ماه گذشته کنفرانس صلح با حضور مقام‌های بلندپایه افغانستان و رهبران گروه‌های مختلف این کشور را برگزار کند اما این برنامه به درخواست دولت کابل به تعویق افتاد.

وزیر امور خارجه پاکستان هفته گذشته طی گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور ضمن تاکید بر لزوم مذاکرات مستقیم میان دولت کابل و طالبان برای پرداختن به اختلافات و حرکت به سمت جلو، گفت: پاکستان برای پیشبرد روند صلح افغانستان با بازیگران مهم منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران در ارتباط است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران پاکستان اسلام آباد تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران پاکستان اسلام آباد جمهوری اسلامی ایران پاکستان اسلام آباد تحولات افغانستان اسلام آباد امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد

به گزارش صدای ایران ا ز آناتولی،منابع وزارت امور خارجه اسپانیا به خبرنگار آنادولو اعلام کردند که ابتکار به رسمیت شناختن دولت فلسطین که پدرو سانچز نخست‌وزیر و خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه این کشور بار‌ها بیان کرده‌اند، قرار است در مدت کوتاهی محقق شود، انتظار می‌رود اسپانیا با ۴ کشور مشترکا اقدام کند.

انتظار می‌رود اسپانیا با مالت، ایرلند، اسلوونی که در بیانیه مشترک قبلی خود قول داده بودند در صورت ایجاد شرایط مناسب کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و نروژ که حمایت خود را از این ابتکار اعلام کرده بود، وارد عمل شوند.

در این راستا، منابع اسپانیا اعلام کردند که «پس از جامائیکا، تعداد کشور‌های جهان که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ۱۴۰ کشور است. با مشارکت اسپانیا و سایر کشور‌های مذکور این تعداد به ۱۴۵ افزایش یابد».

دیگر خبرها

  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند