Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@10:59:22 GMT

اجرای طرح غدیر تا عاشورا در منطقه17

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۷۲۷۰

خبرگزاری آریا - معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 17 ویژه برنامه طرح غدیر تا عاشورا را با همکاری بسیج ناحیه حبیب ابن مظاهر برگزار می کند.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، داود لطفی شهردار منطقه 17 دراین باره گفت : معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 17 برنامه های فرهنگی_ مذهبی ویژه عید سعید غدیر در قالب برپایی موکب غدیر همراه با توزیع محصولات فرهنگی، تعزیه خوانی، برنامه مباهله، ایستگاه صلواتی و برپایی غرفه ویژه کوکان را با رعایت پرتکل های بهداشتی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج حبیب ابن مظاهر در محدوده خیابان شیخ محمدی به اجرا در آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از دیگر برنامه های این طرح در عید سید غدیر توزیع گوشت قربانی و دو هزار بسته معیشتی برای خانواده های نیازمند با همکاری خیران در مساجد و سرای محلات این منطقه جنوبی پایتخت که مورد جمع آوری و اهدا به خانواده های نیازمند قرار گرفته است. طرح های کمک مومنانه در ایام محرم نیز از سوی اداره اجتماعی، سرای محلات و همکاری موسسات خیریه ادامه دار خواهد بود.
شهردار منطقه 17به برنامه های ایام محرم در قالب طرح غدیر تا عاشوار پرداخت گفت: یکی از برنامه های شهرداری منطقه 17 به عنوان دارالشهدای تهران آراستگی بصری شهری و فضا سازی و تبلیغات محیطی است که از سوی اداره زیباسازی شهرداری منطقه با نصب پرچم و مزمون های واقعه عاشورا در بیلبوردهای شهری خواهد بود؛ همچنین برپایی خیمه گاه حسینی در قالب مشاوره مذهبی در جوار گلزار شهدای گمنام منطقه به همت اداره اجتماعی به اجرا در خواهد آمد.
لطفی ادامه داد: طرح «کوچه های حسینی» از جمله برنامه های دیگر شهرداری منطقه 17 در ایام محرم است که به شکل سیار در مقابل منزل خانواده های شهدای منطقه با رعایت پروتکل های بهداشتی به اجرا در خواهد آمد، همچنین شب شعر عاشورایی توسط اداره فرهنگی شهرداری منطقه 17 با همکاری گروه حافظان ادب پارسی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.
وی خاطر نشان شد: طرح « روایت شیدایی» در قالب سوگواری مجازی با هدف تبیین هویت دینی و انقلابی و گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای برجسته دینی به اجرا در می آید.
شهردار منطقه 17 تصریح کرد:از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 17 که در ایام محرم در نظر گرفته شده مسابقه « داستان نویسی عاشورایی» است.
لطفی گفت: نصب هفت‌هزار و پانصد متر مربع ریسه پرچمی مشکی و کتیبه در میادین و معابر محلات و اهتزاز پرچم ‌های مشکی منقش به نام شهید کربلا و اکران طرح های فرهنگی بخشی از اقدامات معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه17 بوده است.
وی افزود: در آستانه ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) با برنامه ریزی های صورت گرفته تا کنون 7500 هزار متر مربع ریسه پرچمی مشکی و کتیبه در مقبره شهدای ابوذر و زمزم، میادین و معابر اصلی محلات منطقه و همچنین ساختمان های وابسته به شهرداری و ایستگاه‌های آتشنشانی شماره 28، 65 ،70 بوستان‌های زمزم، آلاله،صبا،جهاد، بهاران و... مترو زمزم و شریعتی نصب شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری منطقه 17 ایام محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده

به گزارش همشهری آنلاین، خدیجه مهدی‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری، در باره این خبر گفت: «نشست هم اندیشی فعالان حوزه خانواده منطقه ١٠در رویدادی با عنوان «جامعه پرداز خانواده» و با هدف شناسایی و معارفه و هم افزایی فعالان مسئله محور حوزه خانواده سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می شود. در این رابطه تیمی ۱۵ نفره، متشکل از کارشناسان فرهنگی هنری ماه هاست در حال شناسایی، ارزیابی و ارتباط گیری با کنشگران فعال حوزه خانواده در منطقه ۱۰ هستند تا بتوانند در رویدادی مساله محور بر اساس بوم منطقه این فعالان و نوع فعالیتشان را با هم به اشتراک بگذارند. »

وی ادامه داد : «موضوع خانواده از جمله موضوعاتی است که در همه سازمانها و نهادها به عنوان یک رویکرد و جزو دغدغه های اصلی دلسوزان و صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی است و این مدیریت هم از این قاعده مستثنی نیست. در این رویداد کنشگران و فعالین حوزه خانواده در پنج محور : ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند پروری و طلاق شناسایی و جهت هم افزایی و حتی حیات مجموعه های خود به هم معرفی خواهند شد تا بتوانند عملیات های مشترک تعریف و به حل مسایل خانواده های در محورهای یاد شده کمک کنند. همچنین این مدیریت از مراکز فعال در حوزه ی سبک زندگی، مبلغان و گروه های تبلیغی، مجموعه های علمی و پژوهش محور، موسسات، مراکز مشاوره، مساجد و هیات مذهبی فعال در حوزه های اجتماعی، خیریه ها، گروه های جهادی، گروه ها و کانال های مجازی، کنشگران و اساتید برجسته و بنام حوزه خانواده دعوت می کند تا در این رویداد شرکت کنند و با هم افزایی بتوانیم اقدامات مؤثری در مقابله با آسیب های اجتماعی حوزه خانواده در منطقه ۱۰ و شهر تهران انجام دهیم. »

علاقه‌مندان به این رویداد کشوری می توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، انتهای خیابان شهید امیر قلی مراجعه یا با برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:۵۵۱۳۵۵۵۳ تماس بگیرند.

کد خبر 848327 برچسب‌ها همشهری محله فرهنگسرا

دیگر خبرها

  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟