Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی – قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در نشست خبری صبح امروز خود ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: آنچه که خبرنگار را بزرگ و عزیز می‌سازد آزادگی، فداکاری و مردم دوستی او است که قلمش را ارزشمند میسازد.

وی ادامه داد: فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان را گرامی میدارم و از خداوند می‌خواهم که ما در زمره رهروان آن بزرگ قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مالکی بیان کرد: وکلای دادگستری با تاسی از آموزه‌های سرور و سالار شهیدان خود را مقید به حمایت از مظلومان می‌دانند و کانون وکلا مستقل مفتخر به تربیت وکلای شجاع است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به آزادگی وکلا گفت: زمانی این آزادی معنا پیدا می‌کند که در بستر کانون وکلای مستقل معنا پیدا کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سنوات اخیر جریانی در ارکان کشور ایجاد شده که خواسته یا ناخواسته تهدیدی برای تضعیف کانون وکلا شده است.

مالکی درباه آیین نامه رئیس سابق قوه قضائیه گفت: آیین نامه باید در چهار چوب قانون تدوین شود و قانونگزاری فقط برای یک بار وظیفه تنظیم آیین نامه را به کانون وکلا داده است و رئیس وقت قوه قضائیه برخلاف صراحت ماده ۲۲ لایحه استقلال کرده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: در ماده ۲ آیین نامه برخلاف ماده ۱ لایحه استقلال کانون وکلا از موسسه‌ای مستقل تبدیل به موسسه حقوقی شده که ایح مغایر با نص قانون است.

وی تصریح کرد: در ماده ۱۵۹ ایین نامه به تصویب رسیده وظیفه محرومیت وکلا به مراجع قضایی سپرده شده درصورتی که محرومیت وکلا به دادگاه کانون‌ها سپرده شده است و این‌ها یعنی استقلال کانون وکلا نا دیده گرفته شده است.

مالکی با اشاره به ایین نامه صادر شده بیان کرد: اختیارات فرا قانونی به مراجع قضایی داده شده و امنیت شغلی از وکلا سلب شده است همچنین در سایر مواد وظایف فراقانونی به برخی از مراجع قضایی داده شده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: برخی از این موارد به رئیس جدید قوه قضائیه ابلاغ شده تا این آیین نامه اصلاح شود و قابلیت اجرا شود تا زمان اصلاح این آیین نامه در کانون‌های دادگستری قابلیت اجرا نخواهد داشت.

درحال تکمیل....

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قوه قضاییه دادگستری وکالت رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

کد خبر 6090389 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟