Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه هوای گرم و مرطوب تا پایان هفته ادامه دارد، گفت: طی این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری های موقتی و همرفتی در بعضی از مناطق به ویژه ارتفاعات و دامنه ها، ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد دانست و اظهار کرد: منجیل با ۳۴ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیشینه و کمینه دمای هوای رشت را به ترتیب ۳۵ و ۲۴ درجه سلسیوس دانست و افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی پایدار تا پایان هفته در منطقه است و غالبا آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهیم داشت؛ البته در برخی از ساعات افزایش ابر و روند افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه هوای گرم و مرطوب تا پایان هفته ادامه دارد، گفت: طی این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری های موقتی و همرفتی در بعضی از مناطق به ویژه ارتفاعات و دامنه ها، ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

دادرس، متوسط رطوبت مناطق جلگه ای استان را ۴۰ درصد دانست و عنوان کرد: میزان رطوبت هوا در ساعات مختلف روز متفاوت است، اما هرچه به ساعات گرم(ظهر) نزدیک می شویم از رطوبت هوا کاسته می شود لذا مردم از برافروختن آتش در حواشی جنگل و مرتع پرهیز کنند.

وی از کشاورزان خواست اقدام به برداشت برنج در مزارع آماده برداشت کنند و گفت: خودداری از سوزاندن کاه و کلش نیز توصیه می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان، بیشینه ارتفاع موج را حداکثر تا ۴۰ سانتیمتر دانست و اضافه کرد: دریا نیز آرام بوده و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي تا پایان هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از بعدازظهر جمعه ۱۴ اردیبهشت تا صبح شنبه ۱۵ اردیبهشت در ارتفاعات به ویژه در غرب استان رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و کاهش تدریجی دما خواهیم داشت.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، صاعقه و ریزش سنگ در مناطق کوهستانی از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته
  • هوای گیلان خنک می‌شود