Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌غلامحسین دغاغله در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت خروج کالای اساسی از بنادر کشور اظهار داشت: در راستای حمل کالای اساسی چند اقدام ویژه در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نهادهای متولی قرار گرفت که یکی از آنها «تشکیل ستاد حمل کالا‌ی اساسی» بود که در مرکز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام شد، ضمن آنکه در بنادری نظیر بندر شهید رجایی، بندر امام خمینی(ره) و غیره نیز این ستاد فعال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* پیش‌بینی نیرو‌ی جایگزین برای تغییر شیفت در پشتیبانی امور دام

وی افزود: «به کارگیری و استفاده از توان حمل و نقلی استان‌های دیگر» نیز از مواردی بود که در دستور کار قرار گرفت و تا به امروز به 12 استان اجازه دادیم، خود برای ناوگان حمل و نقلی بارنامه از مبدأ بندر امام خمینی(ره) برای حمل نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا، ذرت و جو صادر کنند که اغلب مربوط به کالاهای شرکت پشتیبانی امور دام بود.

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در دو هفته اخیر جلساتی در بنادر با حضور نهادهای نظارتی و دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی برگزار و تصمیمات مناسبی اتخاذ شد که به کاهش زمان فرایند بارگیری در بندر منجر شده است. 

دغاغله گفت:‌ مقرر شد صاحبان کالا از جمله شرکت پشتیبانی امور دام برای تغییر شیفت نیروهای جایگزین درنظر بگیرند که راننده‌ها معطل نشوند، همچنین توان تخلیه و بارگیری در بنادر افزایش یافت و امکانات بارگیری بیشتر شد. 

وی تصریح کرد: همه این تصمیمات موجب شد فرایند بارگیری کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) و دیگر بنادر شکل مناسبی بگیرد.

* 62 درصد بارگیری روزانه کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: ‌تا پایان وقت ‌روز 16 مرداد مجموعا میانگین روزانه 3 هزار و 500 دستگاه کامیون کالای اساسی از کل بنادر داشتیم که روزانه از بنادر حمل می‌شود. 

دغاغله افزود: در بندر امام خمینی(ره) بیش از 2300 دستگاه در روز بارگیری کالای اساسی داریم و میانگین بارگیری 50 هزار تن در بندر امام خمینی (ره) است‌،به طور متوسط 60 تا 62 درصد بارگیری روزانه کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

وی افزود: البته روزهایی هم رکورد زده‌ایم مثلاً 3 روز پیش 3 هزار و 960 دستگاه کامیون در قالب حدود 91 هزار تن کالای اساسی از بنادر کشور حمل شد و همین روند ادامه دارد‌. 

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد‌: روزهایی بحث قطع سامانه‌ها پیش‌ می‌آید یا در بارگیری با مشکلاتی مواجه می‌شویم، ولی دستگاه ها با برنامه کار خود را دنبال می‌کنند و روند تخلیه کالاهای اساسی در بنادر به خوبی پیش می‌رود. 

* تا یک ماه آینده عمده کالاهای اساسی موجود در بنادر تخلیه می‌شود

دغاغله با بیان اینکه رون اعزام کامیون به بنادر برای تخلیه کالا روان شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده عمده کالاهای اساسی موجود در بنادر تخلیه می‌شود.

وی یادآور شد: همان طور که گفته شد‌ 62 درصد کالاهای اساسی که روزانه حمل می‌شود، مختص بندر امام خمینی (ره) است و پس از آن بنادر شهید رجایی و امیرآباد قرار دارند و در هشت بندر فعال هستیم، اما عمدتاً کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) است.

* هدایت چهار کشتی کالای اساسی به بندر شهید رجایی برای تخلیه

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در راستای تسریع در تخلیه کالای اساسی به تازگی صاحبان کالا‌ حدود چهار کشتی را به بندر شهید رجایی هدایت کرده‌اند که عملیات بارگیری این کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی نیز در حال انجام است. 

* پیاده‌سازی 3 راهکار از سوی صاحبان کالا برای تسریع در تخلیه بنادر ‌ 

دغاغله گفت: در راستای تسریع در تخلیه بنادر از کالای اساسی، صاحبان کالا 3 کار را در دستورکار قرار دادند که یکی «تقویت امکان بارگیری و تخلیه در مقصد» است، همچنین «پرداخت به موقع کرایه» و «تسهیل فرایندهای بارگیری و افزایش تعداد باسکول‌ها» از مواردی بود که دنبال شد؛ این موارد موجب شد سرعت بارگیری افزایش و زمان بارگیری کاهش یابد‌.

* رشد 30 درصدی حمل کالای کشاورزی خوزستان در سال جاری

وی درباره تأمین ناوگان کامیونی، اظهار داشت: سالانه بیش از 500 میلیون تن کالا از طریق جاده حمل می‌شود، در این بین کل کالای اساسی که حمل می‌شود سالانه 20 تا 22 میلیون تن است‌ یعنی 4 درصد کالایی که سالانه توسط ناو‌گان کامیونی حمل می‌شود کالای اساسی است که عمده این 20 میلیون تا 22 میلیون تن کالای اساسی در نیمه دوم سال حمل می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: برنامه‌ریزی سال گذشته هم بر همین موضوع متمرکز بود، یعنی پارسال مکاتباتی با سازمان‌های دولتی صاحب کالا داشته‌ایم؛ در سه ماهه آخر سال 99 خوابِ کامیون در بنادر داشتیم که حدود 7 تا 10 روز بود.

دغاغله گفت: معمولا اوایل هر سال با برداشت محصولات کشاورزی در مناطق مختلف کشور مواجه می‌شویم، مثلاً امسال فقط در استان خوزستان 6 میلیون تن کالای کشاورزی و تره‌بار تا پایان تیر توسط ناوگان کامیونی حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال 99 تقریباً 30 درصد رشد داشته‌ است،‌ این کالاها دسترنج یک کشاورز است و باید به‌موقع حمل شود، به عنوان مثال‌ امسال 1.2 میلیون تن چغندر از خوزستان حمل شد در حالی که پارسال این رقم 600 هزار تن بود و یا ذرت دامی و تره‌بار افزایش حمل داشتند و گندم نیز کماکان در حال حمل است و تاکنون بیش از یک میلیون تن گندم حمل کرده‌ایم. 

وی بیان کرد: سال گذشته همانطور که گفته شد نتوانستیم از خواب کامیون ها در بنادر استفاده کنیم و اگر صاحبان بار، کالای خود را آزاد می‌کردند ما به راحتی می‌توانستیم عمده کالا را در آن سه ماه حمل کنیم.

مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: این روزها کالای کشاورزی خوزستان کمتر شده است و دست ما برای حمل کالای اساسی وارداتی در بنادر از جمله بندر امام خمینی(ره) بیشتر است. 

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری بندر امام خمینی ره کالای اساسی تخلیه بنادر بندر امام خمینی ره بندر امام خمینی بندر شهید رجایی کالای اساسی کالاهای اساسی کالای کشاورزی صاحبان کالا حمل می شود میلیون تن تن کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، با اشاره به جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی با ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۲۱۰ فروند شناور فلزی انجام و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

مرتضی سالاری امروز (یازدهم اردیبهشت ماه)، با ذکر این نکته که بیش از ۴۵۳ هزار تن کالا از بنادر غرب هرمزگان به کشورهای هدف صادر شد، افزود: ۱۵۰ هزار و ۳۸۹ تن از این کالاها مربوط به صادرات غیرنفتی و ۳۰۳ هزار و ۵۱ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی بیان کرد: صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده به کشورهای مقصد شامل میوه و تره بار، خشکبار، موادمعدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان همچنین در تشریح عملکرد یک‌ماهه تخلیه و بارگیری بنادر غرب استان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم، عنوان کرد: در مجموع ۸۸۸ هزار و ۶۶۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری از این بنادر انجام شد که افزایش ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

وی با بیان اینکه در نخستین ماه بهار امسال از مجموع عملیات جابه‌جایی کالا، ۵۲۹ هزار و ۷۳۴ تن به فرآورده نفتی و ۳۵۸ هزار و ۹۳۴ تن نیز به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است، از افزایش ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای یخچالی از بنادر غرب استان خبر داد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تصریح کرد: با تلاش مجموعه بنادر و دریانوردی غرب در راستای ایجاد بستری ایمن و اقتصادی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در یک ماهه امسال، ۹ هزار و ۹۸۸ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۱۰۱ هزار و ۹۴۴ تن تخلیه و بارگیری و نزدیک به چهار هزار و ۹۹۴ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۵۰ هزار ۹۷۲ تن نیز صادر شد.

سالاری یادآور شد: همچنین از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان ۳۶۷ هزار و ۵۵۱ تن فرآورده نفتی و غیرنفتی با ۴۳ درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد.

وی افزود: از این میزان ۱۴۰ هزار و ۸۸۸ تن مربوط به کاپوتاژ فرآورده‌های غیرنفتی و ۲۲۶ هزار و ۶۶۳ تن نیز کاپوتاژ نفتی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه از افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب استان هرمزگان خبرداد و بیان کرد: در دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو است، به ۳۸ هزار ۲۱۴ تن رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به ترابری ایمن ۱۷۵ هزار و ۳۴۸ مسافر دریایی، گردشگران داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۳ هزار و ۵۶۴ نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادرلنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، بوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس جابه‌جا و ۱۷۸۴ نفر مسافر نیز به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی تردد کردند.

سالاری تعداد تردد شناورها در بنادر غرب هرمزگان در این مدت را نیز ۲۹۶۴ فروند اعلام کرد که از این میزان تردد، ۱۴۰۴ فروند شناور بالای هزار تن و ۸۴ فروند شناور زیر هزار تن بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • تعلیق عضو شورای شهر به علت ربودن شهردار
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام خمینی(ره) به علت ربودن شهردار
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک