Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام علی مخدوم مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در آیین رونمایی از آثار رسانه‌ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تبریک هفدهم مردادماه روز خبرنگار، تعظیم شعائر ماه محرم را امری با عظمت و با برکت خواند و گفت: ما عظمت و برکت تعظیم شعائر را در ساحت‌های فردی و اجتماعی تجربه کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به‌ضرورت تعظیم شعائر حسینی در رسانه‌ها و فضای مجازی ادامه داد: امروز در شرایط کرونایی که امکان برگزاری عزاداری به‌شکل سنتی وجود ندارد، باید در فضای مجازی و رسانه‌ها حق مطلب را ادا کنیم.

حجت الاسلام مخدوم بر ضرورت برگزاری عزاداری‌های حسینی در رسانه‌ها و فضای مجازی تاکید کرد و گفت: بدون شک رسانه امروز جزیی از سبد خانوار شده‌است، از این رو اگر شرایط کرونایی نیز نبود باید به‌نقش پررنگ این مقوله در زندگی افراد توجه ویژه‌ای می‌داشتیم.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی همچنین رسانه را جزو الزام‌های زندگی افراد دانست و یادآور شد: امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم، فضای جامعه ما را به‌سوی رسانه سوق می‌دهد.

حجت الاسلام مخدوم با اشاره به‌تاریخچه شکل گیری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، بیان کرد: این معاونت در پی تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور دفتر تبلیغات اسلامی در فضای مجازی شکل گرفت و سعی می‌کند محتوا‌های تولید شده در این دفتر را در قالب‌های مجازی، هنری و رسانه‌ای انعکاس دهد.

 مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: رهبر انقلاب در سال ۹۶ فرمودند امروز در دست هر بچه‌ای یک تبلت وجود دارد که این تبلت دروازه‌ای برای دریافت اطلاعات محسوب می‌شود، از این رو فعالان فرهنگی باید با تولید محتوا و قرار دادن اطلاعات در معرض استفاده، پاسخگوی چالش‌های ذهنی افراد باشند.

او تاثیر شگرف تولید‌های چندرسانه‌ای کوتاه در اذهان و افکار عمومی را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز یک کلیپ کوتاه می‌تواند تاثیری به‌مراتب بیشتر از برخی رسانه‌های عریض و طویل و یا سریال‌های پرهزینه داشته باشد.

 حجت الاسلام مخدوم در ادامه با اشاره به‌اینکه در بازار گسترده عرضه و تقاضا، تنها تولید محتوا و جمع‌آوری آن کافی نیست، تصریح کرد: ما پس از تولید محتوا باید درصدد انتشار گسترده آن در عرصه‌های مختلف باشیم، زیرا تولید محتوا بدون انتشار و انعکاس، بهره‌ای به‌جامعه نمی‌رساند.

 مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن اعلام آمادگی برای تقویت فعالیت‌های هم افزا با سایر نهاد‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، تاکید کرد: امروز رقبای ما کسانی هستند که از هر عرصه‌ای علیه دین استفاده می‌کنند، از این رو ما نیز به‌عنوان عضوی از حوزه فرهنگی جبهه انقلاب باید با بالنده سازی تولید‌ها و انعکاس شایسته آن‌ها در مقابله با دشمن گام برداریم.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با تاکید بر ضرورت توسعه کمی و کیفی تولید‌های رسانه‌ای و چندرسانه‌ای از سوی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه این دفتر، از دست اندرکاران سوگواره اشراق به‌خاطر غنای محتوایی تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این آیین از مجموعه شعرخوانی عاشورایی شاعران طلبه، قصه‌های کوکانه و ماجرا‌های سفر امام حسین (ع) به‌کربلا و واقعه عاشورا و مجموعه کلیپ‌های پاسخ به شبهه‌های عاشورایی رونمایی شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شعائر حسینی فضای مجازی تولید محتوا حجت الاسلام فضای مجازی رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی برنامه‌ها و عملیات‌های سال جاری با کارشناسان قرآنی و فرهنگی استان اظهار کرد: توجه به برنامه‌های تربیتی خانواده محور و متناسب با زیست بوم مناطق مختلف شهرستان‌های تابعه مورد تاکید است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی برای اقشار و اصناف مختلف از سوی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه، افزود: توسعه فعالیت‌های شبکه تبلیغی روحانیون، تقویت برنامه‌های مساجد، توجه به فعالیت‌های بانوان، اجرای برنامه‌های مناسبتی در مناطق اهل سنت از جمله طرح قرآنی مسطورا از اولویت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

اجرای «جشنواره زن مجاهد» مورد توجه قرار گیرد

وی تصریح کرد: تقویت مکتب‌های قرآنی اهل سنت، اجرای اردوی نخبگان قرآنی در مناطق سنی نشین، حمایت از برنامه گروه‌های «دختران حاج قاسم»، نوآوین، شبکه تبلیغی صبرا و اسماً ویژه بانوان، اجرای جشنواره «روایت زن مجاهد» و حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف استان تاکید کرد و ادامه داد: ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه باید رسانه‌های فعال را شناسایی و در تبلیغ و جریان سازی رسانه‌ای بیش از پیش با آنان همکاری کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: توانمندسازی و حمایت از کنشگران فرهنگی، هیأت مذهبی، خیرین‌، مداحان شاخص، انجمن‌های اسلامی و فعالان فضای مجازی از برنامه‌های امسال تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

استمرار طرح ملی «زندکی با آیه‌ها» برنامه شاخص قرآنی سال ۱۴۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به عناوین برنامه‌های مهم حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن، آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآنی و تربیت تخصصی استعدادهای قرآنی، راه اندازی کاروان‌های قرآنی و استمرار طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» از برنامه‌های شاخص قرآنی در سال ۱۴۰۳ است.

حجت الاسلام جعفرزاده مردمی سازی فعالیت‌ها و خروج از تصدی‌گری را امر مهم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برشمرد و خاطرنشان کرد: کارشناسان فرهنگی و قرآنی باید به دور از تصدی‌گری، راهبر برنامه‌ها بوده و با همکاری مجامع میانی از جمله هیأت‌ها، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را اجرا کنند.

کد خبر 6092184

دیگر خبرها

  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان