Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدصادق بصیری افزود: برگزاری آیین عزاداری فارغ از وضعیت‌های چهارگانه قرمز، نارنجی، زرد و آبی تعیین شده و در تمام شهرها و استان‌ها در فضای باز با یک سوم ظرفیت فضای بسته با ارتفاع ۶ متر و یک چهارم ظرفیت مکان باید برگزار شود. 

وی اظهار داشت: برگزاری آیین عزاداری در تمام شهرها صرفا در فضای باز و با رعایت زمان حداکثر ۲ ساعته مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: دسته‌روی تنها به صورت محلی امکان دارد و جابجایی شهر به شهر و استان به استان ممنوع است، ضمن اینکه استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه با اولویت شخصی بودن مجاز است. 

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا اضافه کرد: مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در محل مراسم بدون جابجایی مجاز است و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به صورت مستمر باید رعایت شود.  

بصیری اظهار داشت: استفاده از راهکارهای جایگزین در مناطق و شهرهایی که امکان برگزاری حضوری مراسم وجود ندارد باید پیش‌بینی شود.  
وی با اشاره به تاکید دستورالعمل بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با مراسم و نذورات، گفت: تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با عزاداری در شهرهای دارای وضعیت حاد بیماری توسط کمیته‌های نظارت استانی و شهرستانی صورت می‌گیرد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا، مراسم‌ خاص در برخی استان‌ها (مانند یوم‌العباس در زنجان، نخل‌گردانی در یزد، تشت‌گذاری در اردبیل، شیرخوارگان و غیره) به دلیل تجمع تراکم و جابجایی و همچنین ضرورت پیشگیری از شیوع و سرایت بیماری ممنوع است. 

وی عنوان کرد: حضور هیهت‌ها در اماکن مقدس (مانند حرم رضوی، حرم حضرت معصومه (س)، شاهچراغ و غیره) به منظور برگزاری مراسم ممنوع است. 

بصیری نحوه برگزاری نماز جماعت در مساجد را همانند گذشته و بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند اعلام کرد و گفت: در شهرهای قرمز برگزاری نماز جماعت در فضای باز با پذیرش حداکثر ۷۰ نفر به ازای چهار مترمربع برای هر نفر در زمان ۳۰ دقیقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است. 
وی ادامه داد: در شهرهای نارنجی نیز برگزاری نماز جماعت در فضای باز با پذیرش حداکثر ۱۰۰ نفر به ازای چهار مترمربع برای هر نفر در زمان ۴۰ دقیقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن خواهد بود. 
بصیری بیان کرد: در شهرهای زرد نیز برگزاری نماز جماعت در فضای باز به ازای ۴ مترمربع برای هر نفر به حداکثر ۱۰۰ نفر و در فضای بسته به ازای چهار مترمربع برای هر نفر و حداکثر ۴۰ نفر بلامانع است. 
جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری آیین عزاداری ممنوع است و نذورات صرفا در قالب مواد غذایی خشک و یا خام باید توزیع شود. 
وی تاکید کرد: برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی توزیع نذورات و چای از جمله موکب‌ها، خیمه‌ها، چادر و غیره در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها ممنوع است. 
بصیری بیان کرد: مسئول برگزاری مراسم نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و رعایت نکات مرتبط با پذیرایی متعهد بوده و لازم است به شیوه مناسب اطلاع‌رسانی و توجیه صورت پذیرد. 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در صورت عدم توجه هیات‌ها، حسینیه‌ها، هیات امنای مساجد و همچنین مداحان نسبت به اجرای این دستورالعمل، سازمان تبلیغات اسلامی در مرحله اول ارائه تذکر کتبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در صورت تکرار تخلف، ممنوعیت و قطع ارتباط ارائه خدمات عمومی، یارانه‌ای و پشتیبانی تا پایان ماه صفر و در مرحله سوم لغو مجوز به مدت ۶ ماه و معرفی به مرجع قضایی برای رسیدگی به تخلف اعمال می‌کند. 

وی عنوان کرد: مراسم عزاداری محرم در استان کرمان صرفا در فضاهای باز باید برگزار شود و اماکن آموزشی و ورزشی مناسب که دارای فضای باز هستند در صورت درخواست سازمان تبلیغات اسلامی در اختیار مراسم عزاداری قرار می‌گیرند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا ماه محرم کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه محرم کرمان ویروس کرونا ماه محرم کرمان برگزاری نماز جماعت پروتکل های بهداشتی استاندار کرمان فضای باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین

مسعود آرامیده معاون تعاون روستایی استان قزوین با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۷۸ تن آرد روستایی در بین روستائیان استان توزیع شده است، گفت: توزیع آرد در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است و عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستائیان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تامین و توزیع آرد به روستا‌های قزوین هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: آرد یکی از نیاز‌های ضروری و از مایحتاج روزانه مردم برای تامین غذا است، از این رو در این زمینه فعالیت‌ها به صورت دقیق و منظم رصد می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها، شبکه تعاون روستایی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه پایدار کشور به ویژه در جوامع روستایی ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ متروی تهران
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین