Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسن اسپونتیک جهت تزریق دوز دوم هنوز وارد کشور نشده است هرچند که تعویق در تزریق دوز دوم نگران‌کننده نیست.

دکتر علی علیمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون ۲۸ درصد استان مرکزی واکسینه شده‌اند، افزود: واکسیناسیون در دو گروه در حال انجام است و در حال حاضر به لحاظ سنی، افراد ۵۱ سال به بالا در حال حاضر واکسینه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه افراد از طریق سامانه salamat.gov.ir می توانند برای دریافت واکسن ثبت نام کنند، گفت: در کنار واکسیناسیون افراد طبق گروه سنی، از هفته گذشته واکسیناسیون برخی از گروه‌های شغلی مانند خبرنگاران، فرهنگیان، رانندگان، زندانیان، بیماران دیابتی و برخی بیماران خاص نیز آغاز شده است و طبق آخرین مکاتبه وزارت بهداشت، به دلیل جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌ها، این اقشار نیز باید در سامانه مذکور ثبت نام کنند تا پس از احراز هویت و تشخیص مستندات واکسن دریافت کنند.

علیمحمدی در خصوص تامین دوز دوم برخی از واکسن ها، اظهار کرد: در حال حاضر استان مرکزی هیچ مشکلی در تامین واکسن ندارد، اما در تامین دوز دوم برخی از واکسن ها، کشور با کمبود روبروست.

وی گفت: واکسن اسپوتنیک تنها برای اعضای ستاد انتخابات استان و عوامل انتخابات ۱۴۰۰ تزریق شد و در حال حاضر دوز دوم آن هنوز وارد کشور نشده است، در واقع در این نوع واکسن، کمبود کشوری موجود است و به محض تامین واکسن، قطعا سهمیه استان دریافت می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک افزود: اگر تزریق دوز دوم، دو تا سه هفته به تاخیر بیفتد جای نگرانی وجود ندارد، مشکلی در اثربخشی واکسن بروز نمی کند، دوز اول در واقع ایمنی بین ۶۰ تا ۶۵ درصدی ایجاد می کند و در واقع دوز دوم برای تکمیل ایمنی تزریق می‌شود. در واقع برای رسیدن به ایمنی حدود ۹۱ درصدی درخصوص واکسن اسپوتنیک دوز دوم آن تزریق می شود و دوز اول نیز ایمنی حدود ۶۵ درصدی را به همراه داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا واکسن اسپوتنیک وی دانشگاه علوم پزشكي اراك استان مرکزی استانی اجتماعی حال حاضر دوز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد

رسانه روسی خبر داده الجزایر خواستار برگزاری شنست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کشف گورهای جمعی در غزه شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه می‌گوید الجزایر در پی کشف گورهای جمعی در غزه، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه خبر داده الجزایر به‌عنوان عضو غیردائم شورای امنیت، خواستار برگزاری این نشست پشت درهای بسته است.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند بیش از ۳۰۰ جسد از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح در گورهای جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان‌یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

پیش از این «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفته بود روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • صعود سراسری بازی دراز بازهم به تعویق افتاد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید