Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق نوآوری و شکوفایی با ارائه ۱۲ خدمت در صدد است تا از مالکیت فکری شرکت‌های دانش بنیان حفاظت کند و اخیرا نیز خدمت ثبت حق به نژادی به تسهیلات این صندوق در این زمینه اضافه شده است و از این طریق حقوق انحصاری تولید، تکثیر، فروش و جلوگیری از واردات ارقام جدید گیاهی به مدت ۱۸ سال برای به نژادگران محفوظ خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا مهندس الهه بذر افشار، کارشناس مالکیت فکری صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه دارایی‌های فکری که امروز به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: خدمات مالکیت فکری صندوق نوآوری و شکوفایی شامل ۱۲ زیر خدمت می‌شود که به این شرح است:

نیازسنجی
جستجوی دانش پیشین
تحلیل پتنت
تحلیل نقض پتنت
تدوین پیش نویس قرارداد
مشاوره و ثبت نشان تجاری در خارج از کشور
ثبت درخواست موقت PCT همراه با ایالات متحده امریکا
مشاوره و ثبت اختراع در خارج از کشور
مشاوره و ثبت اختراع داخل
مشاوره و ثبت طرح صنعتی در داخل کشور
مشاوره و ثبت طرح صنعتی در خارج از کشور
ثبت حق به نژادی

وی مهمترین گام در مدیریت مالکیت فکری را نیازسنجی و یا ممیزی دارایی‌های فکری دانست و گفت: این امر به شناسایی دارایی‌های فکری شرکت‌ها، اولویت بندی حفاظت از دارایی‌های فکری شرکت و انتخاب بهترین راهکار حفاظت از دارایی‌های فکری شرکت‌ها کمک خواهد کرد و در این زمینه از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ۹۰ درصد هزینه‌های نیازسنجی تا سقف ۵ میلیون تومان به شرکت‌ها اعطا خواهد شد.

بذر افشان با اشاره به خدمت "تحلیل پتنت"، توضیح داد: هدف از این خدمت یافتن خوراک تحقیقاتی مراکز نوآوری و تحقیق و توسعه، اجتناب از دوباره کاری‌های پژوهشی و هدر رفتن سرمایه، ارائه راه حل‌های موجود برای رفع مشکلات فناورانه و شناسایی فناوری‌های کلیدی و رقبا است، بر این اساس صندوق ۷۵ درصد از هزینه‌های فرآیند تحلیل پتنت تا سقف ۲۰ میلیون تومان را بلاعوض اعطا خواهد کرد.

کارشناس مالکیت فکری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: با تحلیل نقض پتنت، به شرکت‌هایی که دارای محصولات مهندسی معکوس هستند، در زمانی که در نمایشگاه‌های خارجی مشارکت می‌کنند کمک خواهد شد تا از پرداخت غرامت‌های سنگین ناشی از نقض دارایی‌های فکری جلوگیری شود.

به گفته وی صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۵ درصد از هزینه‌های تحلیل نقض پتنت تا سقف ۷ میلیون تومان را بلاعوض تامین خواهد کرد.

بذر افشان اضافه کرد: علاوه بر آن صندوق ۷۵ درصد از هزینه‌های "تدوین پیش نویس قرارداد را تا سقف ۸ میلیون تومان تامین خواهد کرد. این قرارداد شامل "لیسانس انحصاری یا غیر انحصاری"، "فرانشیز"، "محرمانگی"، "فروش" و " همکاری تحقیق توسعه" می‌شود.

به گفته وی از سوی صندوق نوآوری ۹۰ درصد زیر خدمت "جستجوی دانش پیشین" که موجب افزایش قابلیت دفاع کردن از پتنت و مشخص کردن محدوده ادعا بدون نقض پتنت دیگران می‌شود، پرداخت می‌شود که تا سقف ۵ میلیون تومان است.

کارشناس مالکیت فکری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: "ثبت اختراع" از دیگر خدمات این صندوق است که برای ثبت اختراع داخل کشور ۸۵ درصد هزینه‌ها تا سقف ۹ میلیون تومان و برای ثبت اختراع در سایر کشورها ۹۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به شرکت‌ها اعطا می‌شود. همچنین ۹۰ درصد هزینه‌های ثبت اختراع در امریکا تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد ثبت تقاضانامه PCT یا ثبت موقت امریکا تا سقف ۷۰ میلیون تومان از سوی صندوق به شرکت‌ها اعطا می‌شود، خاطر نشان کرد: ۸۵ درصد هزینه‌های ثبت نشان تجاری در داخل تا سقف ۴ میلیون تومان و ۸۵ درصد ثبت نشان تجاری در خارج از کشور تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان اعطا می‌شود.

بذر افشان با بیان اینکه ۸۵ درصد هزینه ثبت طرح صنعتی در داخل کشور تا سقف ۵ میلیون تومان و ۸۵ درصد هزینه‌های ثبت طرح صنعتی در خارج از کشور تا سقف ۴۵ میلیون تومان از سوی این صندوق به شرکت‌ها پرداخت می‎‌شود، گفت: علاوه بر اینها خدمت جدید "ثبت به نژادی" به خدمات صندوق اضافه شده است که بر اساس آن ۸۵ درصد هزینه‌های آن تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی ثبت و معرفی ارقام جدید گیاهی، حفظ حقوق مالکیت فکری به نژادگران و حقوق انحصاری تولید، تکثیر، فروش و جلوگیری از واردات ارقام جدید گیاهی به مدت ۱۸ سال را از مزایای ثبت حق به نژادی عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تسهیلات صندوق نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی مالکیت فکری صندوق نوآوری و شکوفایی ثبت طرح صنعتی ۸۵ درصد هزینه ها دارایی های فکری خارج از کشور درصد هزینه میلیون تومان مشاوره و ثبت ثبت اختراع شرکت ها فکری شرکت نقض پتنت ۹۰ درصد تا سقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر محمدصادق خیاطیان در نشست مشترک با مدیرعامل بانک ملت یکی از برنامه‌های جدی صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۱۴۰۳ را حرکت هدفمندتر و اولویت‌بندی دقیق برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: تعامل و همکاری مشترک ما با شبکه بانکی کشور نیز مبتنی بر این برنامه‌ها خواهد بود. سال ۱۴۰۲ همکاری خوبی را با ۳ بانک در راستای شعار سال و رشد تولید اجرا کردیم. حدود ۷ هزار میلیارد تومان (۷ همت) مصوبات در این حوزه داشتیم که ۳ هزار میلیارد تومان (۳ همت) پرداخت و منجر به ۷۴ هزار میلیارد تومان رشد فروش محصول دانش‌بنیان شد که رقم قابل‌توجهی در راستای کمک به تحقق شعار سال ۱۴۰۳ است.

وی، انتشار اوراق صکوک را یکی از مصادیق مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: فرآیند این کار نیاز به تسهیل‌گری دارد و بانک ملت می‌تواند در این حوزه با صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری خوبی داشته باشد.

خیاطیان با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی از سال گذشته موضوع تأمین مالی جمعی را با جدیت پیگیری می‌کند، تصریح کرد: این حوزه نیز یکی از مصادیق بارز مشارکت مردم محسوب می‌شود و اثرگذاری بسیار خوبی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقق شعار سال خواهد داشت.

بحث تسهیلات تکلیفی موضوع تبصره ۱۸ و همچنین موضوع سرمایه‌گذاری، از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه این نشست، مدیرعامل بانک ملت تاکید کرد: همه ما به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش‌آفرینی مهم این شرکت‌ها در اقتصاد کشور، اعتقاد راسخ داریم. یکی از بخش‌های مورد توجه دولت، توجه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. بانک ملت تلاش می‌کند در راستای سیاست‌های نظام و متناسب با ظرفیت‌های مجموعه بانک، به وظایف خود در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها عمل کند.

دکتر فرشید فرخ نژاد افزود: تعامل بسیار خوبی میان بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد و علاقه‌مند به توسعه همکاری‌های دوجانبه هستیم. امیدواریم با شناسایی دقیق نقاط قوت همکاری مشترک، بتوانیم در سال ۱۴۰۳ اتفاقات خوبی را در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور با همکاری یکدیگر رقم بزنیم. در بحث عمل به تسهیلات تکلیفی (تسهیلات تبصره ۱۸) تلاش می‌کنیم به تعهدات خود عمل کنیم.

وی تصریح کرد: اوراق صکوک و تأمین مالی جمعی نیز از موضوعات مورد توجه بانک ملت محسوب می‌شوند و تلاش می‌‎کنیم در قالب چند تفاهم‌نامه، دامنه فعالیت‌های مشترک در این حوزه‌ها را گسترش دهیم. بانک ملت تلاش می‌کند بیش از پیش از ظرفیت‌های موجود برای کمک به توسعه زیست بوم نوآوری کشور استفاده کند.

معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست گفت: بازیگران متعددی در حوزه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان نقش‌آفرینی می‌کنند و در این بین، شبکه بانکی کشور نقش بسیار مهمی برعهده دارد.

دکتر روح‌الله ذوالفقاری افزود: همکاری میان صندوق نوآوری و بانک ملت از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و طی دو سال اخیر ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ترجیحی توسط بانک ملت به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است؛ همچنین ۱۰۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها صادر شده است. شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های بسیار خوش‌حسابی در شبکه بانکی کشور محسوب می‌شوند و بخشی از این موضوع به دلیل حساسیت‌هایی است که در انتخاب و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برای دریافت تسهیلات صورت می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان