Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از بانک مرکزی، «اکبر کمیجانی» در پیامی ضمن تبریک شصت‌ویکمین سالروز تاسیس بانک مرکزی افزود: طی حدود سه سال و نیم گذشته اقتصاد ایران تحت فشار شدیدترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ قرار گرفته و بانک مرکزی به عنوان ستون نظام مالی کشور در معرض و مرکز حملات مستقیم در جنگ اقتصادی قرار داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تدابیر اتخاذ شده امروز تحریم‌های حداکثری دشمنان کشور حتی به زعم آنها با شکست مواجه شده است. البته این تحریم‌ها دارای اثرات منفی براقتصاد به ویژه در حوزه‌های نرخ ارز و تورم بوده است.  
رییس کل بانک مرکزی عمده اقدامات سیاستی این بانک در حوزه‌های سیاست‌گذاری پولی، اعتباری، ارزی، نظارتی، فناوری‌های نوین و حقوقی را برشمرد و گفت: نوین‌سازی چارچوب سیاست‌گذاری پولی و اجرای عملیات بازار باز، اولویت‌بندی تسهیلات بانکی برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات مربوط به خرید تضمینی گندم و سایر محصولات کشاورزی و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و همچنین اعطای تسهیلات حمایتی به بنگاه‌ها و خانوارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا از جمله اقدامات سیاستی این بانک در این زمینه بوده است.  

به گفته کمیجانی مدیریت واردات و تامین ارز ترجیحی کالاهای اساسی و ضروری، طراحی و عملیاتی کردن سازوکارهای ویژه (از جمله تهاتر) برای دریافت‌ها و پرداخت‌های ارزی و گسترش عملیات بازار متشکل ارزی از دیگر سیاست های بانک مرکزی در حوزه ارزی است.  
رییس شورای پول و اعتبار به سایر اقدامات سیاستی اشاره و تاکید کرد: ادغام بانک‌ها و موسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، تکمیل فرآیند اجرای کامل قانون جدید صدور چک، راه‌اندازی سامانه‌های مختلف در حوزه نظام‌های پرداخت، ارزی، اعتباری و اطلاعات بانکی و پیگیری جدی پرونده‌های بین‌المللی طرح شده علیه بانک مرکزی ایران در دادگاه‌های بین‌المللی و توفیق در احقاق حقوق ملت ایران از مهم‌ترین محورهای اقدامات سیاستی بانک مرکزی است.

به گزارش ایرنا،  بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۸ مرداد ماه ۱۳۳۹ تاسیس شد. حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور و نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری برخی از وظایف این بانک است.  

 رسالت اصلی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آن است که با اجرای سیاست‌های پولی و اعتباری، شرایط مساعد برای پیشرفت اقتصادی کشور را فراهم سازد و در اجرای برنامه‌های مختلف اعم از برنامه‌های تثبیت و توسعه اقتصادی  پشتیبان دولت باشد.

برچسب‌ها شورای پول و اعتبار اکبر کمیجانی کالای اساسی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای پول و اعتبار اکبر کمیجانی کالای اساسی شورای پول و اعتبار اکبر کمیجانی کالای اساسی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدامات سیاستی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست امور آب و فاضلاب گچساران گفت: خط انتقال برق ایستگاه های پمپاژ این شهرستان بر اثر طوفان و بارندگی سیل آسای روز گذشته دچار مشکل شده و هم اکنون آب شهر دوگنبدان قطع شده است.

خسرو افشین پور افزود: این ایستکاه های پمپاژ آب بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر دوگنبدان را تامین می کند.

وی بیان کرد: ایستگاه های پمپاژ آب سعادت‌آباد لیشتر، تنگ باشت، آبشیرین و امامزاده جعفر بر اثر بارندگی دچار خسارت شدند.

افشین پور ادامه داد: این ایستگاه ها آب مناطق کارکنان، رزمندگان، آبگرمو، کوی شهید فهمیده، باغ فردوس و سه راهی ،سطح شهر، گلستان، رادک، بهارستان، شهرک نفت و .... را تامین می کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون چهار گروه عملیاتی از شرکت برق و آب فاضلاب گچساران در حال تعمیر این ایستگاه های پمپاژ هستند.

افشین پور ضمن عذرخواهی از مشترکان به واسطه قطعی آب شهر دوگنبدان گفت: مشترکان در مصرف آب صرفه جویی کنند و تلاش می شود هر چه سریعتر این مشکل برطرف جریان آب در شبکه ها برقرار شود.

بیش از ۳۹ هزار انشعاب آب آشامیدنی در شهر دوگنبدان و ۹ هزار انشعاب در روستاهای این شهرستان وجود دارد.

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان