Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:08:09 GMT

چگونه بازی‌های توکیو در سایه همه‌گیری برگزار شد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۸۶۴۴

چگونه بازی‌های توکیو در سایه همه‌گیری برگزار شد؟

ایسنا/خراسان رضوی با نزدیک شدن به پایان بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ نحوه اجرای المپیک تحت محدودیت‌های شدید برای اطمینان از «بی‌خطر و ایمن بودن» در میان همه‌گیری کووید-۱۹ مورد بررسی قرار گرفت.

به نقل از یاهو نیوز، برای ایمنی بیشتر در برابر کووید-۱۹ ورزشکاران و دیگر شرکت‌کنندگان بازی‌ها دو هفته گذشته را در «حباب المپیک» گذراندند، از روز یکشنبه در مجموع ۴۳۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که برگزارکنندگان میزان پایین آلودگی را در جامعه‌ای که آنان «آزمایش‌شده‌ترین جامعه جهان» می‌نامند پیش‌بینی کرده بودند، بازی‌ها با افزایش موارد ابتلا همراه شده است.

توکیو در هفته گذشته تعداد ثبت روزانه‌ موارد ابتلا را گزارش کرده است و تعداد عفونت‌ها در ژاپن از زمان شروع بازی‌های المپیک در ۲۳ جولای بیش از ۱۴۰ هزار نفر افزایش یافته است. نخست‌وزیر ژاپن، یوشیهیده سوگا و برگزارکنندگان بازی‌ها تاکید کردند که این رویداد بر افزایش عفونت‌ها تاثیر نداشته است اما شیگرو اومی، مشاور ارشد پزشکی به پارلمان گفت: میزبانی بازی‌ها احتمالا بر احساسات عمومی تاثیر گذاشته و درخواست‌های دولت برای در خانه ماندن را از بین برده است.

وضعیت پزشکی

در خارج از «حباب المپیک»، ژاپن سیاست جدیدی مبنی بر درخواست از بیماران با علائم خفیف‌تر را اجرا کرده که به جای مراجعه به بیمارستان در خانه قرنطینه باشند. تعداد موارد شدید در توکیو همچنان در حال افزایش است و از روز شنبه تعداد بیماران مبتلا به بیماری شدید به ۱۵۰ نفر افزایش یافته است.

نخست وزیر سوگا گفته است فقط بیمارانی که به شدت مریض هستند و کسانی که در معرض خطر هستند، باید در بیمارستان بستری شوند، در حالی که دیگران باید در خانه خود را قرنطینه کنند، تغییر در سیاست ممکن است برخی از ترس‌ها را منجر به افزایش مرگ‌ومیر کند.

تماشاگران

تماشاگران خارجی و داخلی اغلب در بازی‌ها حضور نداشتند، تصمیمی که برگزارکنندگان برای کاهش خطرات احتمالی انتقال ویروس گرفتند. در برخی از رویدادها، نمایندگان پر سر و صدا کمبود تماشاگر را جبران و گویندگان در سایر رویدادها سعی کردند جمعیت کمی که  ورزشکاران را تشویق می‌کردند را ترغیب کنند.

از آنجایی که اکثر ورزشکاران نتوانستند با خانواده در توکیو حضور یابند، سازمان‌دهندگان صفحه‌های نمایشگر ویژه‌ای ایجاد کردند که ورزشکاران می‌توانستند پس از اتمام مسابقات، فریاد شادی و تشویق اعضای خانواده خود را به‌صورت زنده مشاهده کنند. با این حال، دوری و عدم حضور خانواده و دوستان، سلامت روانی ورزشکاران را تحت تاثیر قرار داد و برای کنار آمدن با چالش‌های ناشی از بیماری همه‌گیر در حالی که امید کشورشان بودند، تلاش کردند.

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) گفت: کمبود تماشاگران هیچ خللی در شور و هیجان بازی‌ها ایجاد نمی‌کند و بسیاری از بینندگان هنوز می‌توانند از طریق تلویزیون و سایر صفحه‌ها از این رویداد لذت ببرند. اگرچه اکثر سالن‌ها اجازه ورود تماشاگران را نمی‌دادند، اما جمعیت زیادی برای تماشای مراسم افتتاحیه در خارج از ورزشگاه ملی تجمع کردند و بسیاری برای تماشای مسابقات سه گانه در خیابان‌ها صف کشیدند.

افکار عمومی

در حالی که اکثر مردم با شروع بازی‌هایی که در نهایت افتتاح شد، مخالف بودند، از زمان شروع المپیک تاکنون نظرسنجی‌های بیشتری برای سنجش احساسات عمومی انجام نشده است. با این حال، حمایت رأی‌دهندگان از دولت به ۳۴ درصد کاهش یافته که پایین‌ترین میزان از زمان تصدی نخست وزیر سوگا در سپتامبر گذشته است.

کمیته بین‌المللی المپیک تعداد زیادی از بینندگان تلویزیونی بازی‌ها را تشویق کرده است تا به مردم ژاپن حمایت عمومی از این رویداد را نشان دهد. کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرده است که ۱۱۳.۵ میلیون ژاپنی از اول اوت تعدادی از طریق پوشش تلویزیونی بازی‌ها را تماشا کرده‌اند.

اعتراضات متناوب در بازی‌ها، ازجمله در خارج از ورزشگاه ملی در مراسم افتتاحیه وجود داشت اما هیچ یک به اندازه کافی بزرگ نبود که بتواند هیچ یک از رویدادها را به‌طور قابل‌توجهی مختل کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو همه گیری همه باهم علیه کرونا بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: با صدور مجوزهای جدید تاسیس، تعداد داروخانه‌ها در شهرستان خوی به بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی از انبار دارویی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

حسین حبیب‌زاده در این بازدید اظهار کرد: طی دو سال گذشته به ۳۰ داروخانه جدید مجوز تأسیس صادر شده است.

وی افزود: با صدور مجوزهای جدید شمار داروخانه‌های این شهرستان از ۲۸ به ۵۸ داروخانه رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی گفت: با افزایش دو برابری تعداد داروخانه‌های خوی روند توزیع و تأمین دارو در شهرستان به استانداردها و شاخص‌های لازم نزدیک شد.

حبیب‌زاده ادامه داد: در این مدت همچنین با راه‌اندازی یک داروخانه شبانه‌روزی جدید تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی شهرستان نیز به ۹ داروخانه رسیده است.

کد خبر 748035

دیگر خبرها

  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • سایه یک زن مرموز بر تیم سپاهان؛ شیدا مقصودلو کیست و چه نسبتی با ژوزه مورایس دارد؟
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت