Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@16:24:27 GMT

افزایش ۳۰ درصدی ۴ وام دانشجویی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۸۷۸۲

افزایش ۳۰ درصدی ۴ وام دانشجویی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، مبلغ چهار وام شهریه، ودیعه مسکن، ضروری و تحصیلی با مصوبه هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۰-۱۴۰۱) تا سقف ۳۰ درصد افزایش یافت.

بر این اساس، مبلغ وام تحصیلی برای همه مقاطع تحصیلی به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت.  مبلغ وام تحصیلی برای همه مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان در هر نیمسال بود که با مصوبه جدید به ۱میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش پیدا ککرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مبلغ وام ضروری به تفکیک مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت بود که بر این اساس، در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر تا سقف ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، در مقطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان  و مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه‌ای حداکثر تا سقف ۱۳ میلیون تومان افزایش یافت.

وام ودیعه مسکن برای همه مقاطع تحصیلی در شهر تهران ۲۵ میلیون تومان، در کلان شهرها ۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که این مبالغ نیز با ۳۰ درصد افزایش به ترتیب در تهران به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در کلان شهرها به ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

 وام شهریه در سال تحصیلی جدید برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ، کارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای و  دکتری پیوسته  ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دکتری تخصصی ناپیوسته ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1106240 برچسب‌ها وام دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وام دانشجویی میلیون و ۵۰۰ هزار تومان میلیون تومان تومان افزایش افزایش یافت ۲ میلیون تا سقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان

ابراهیم کوهکن مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.

 کوهکن افزود: پارسال ۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی ۳ ماه است و هزینه سالانه ذخیره آن ۵۶۰ هزار تومان است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌های مانند تالاسمی، سرطان‌های خونی، اوتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه‌ی بیمارستان‌های هرمزگان مستقر هستند.

وی افزود: مادران باردار می‌توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام نویسی کنند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیر‌های پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق و یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن افزود: نمونه گیری از دندان‌های شیری و مایع‌های آمنیوتیک جفت از برنامه‌های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.

وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم‌های سوختگی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی