Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان، لیست دانشگاه‌های مورد تأیید خارج از کشور برای ادامه تحصیل بعد از سپتامبر ۲۰۲۱ را اعلام کرد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در سال ۲۰۲۱ دانشگاه‌های ۱۰۹ کشور بروز رسانی شده است که به تفکیک گروه، دانشگاه‌های الف (ممتاز) تعداد ۶۰۳، ب (خوب) ۸۱۸ و ج (متوسط) ۱۱۰۵ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام اداره کل دانش آموختگان، ضروری است متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های خارج از کشور صرفاً در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) که قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل است ثبت نام رسمی کنند.

لذا مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

اعتبارسنجی دانشگاه‌های معتبر جهان از اصلی‌ترین وظایف اداره کل دانش‌آموختگان است. در این راستا این اداره کل نسبت به بررسی و اعلام اعتبار دانشگاه‌ها برای سپتامبر ۲۰۲۱ اقدام کرده است که در پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره کل به نشانی http://www.grad.saorg.ir قابل مشاهده است.

گزارش آماری سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به تفکیک گروه دانشگاه‌های الف (ممتاز)، ب (خوب) و ج (متوسط) به شرح ذیل است:

  گروه الف (ممتاز) گروه ب (خوب) گروه ج (متوسط) دانشگاه ها / مؤسسات پس از سپتامبر ۲۰۲۰ ۶۵۷ ۸۳۰ ۹۱۶ دانشگاه ها / مؤسسات پس از سپتامبر ۲۰۲۰۱ ۶۰۳ ۸۱۸ ۱۱۰۵   ۵۴- ۱۲- ۱۸۹+

بر اساس گزارش آماری سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۲۰ به تفکیک گروه دانشگاه‌های الف (ممتاز)، ب (خوب) و ج (متوسط) تعداد دانشگاه‌های ممتاز ۵۴ دانشگاه و تعداد دانشگاه‌های خوب ۱۲ دانشگاه کاهش داشته و تعداد دانشگاه‌های متوسط ۱۸۹ دانشگاه افزایش یافته است. همچنین در سال ۲۰۲۱ دانشگاه‌های ۱۰۹ کشور و در سال ۲۰۲۰ دانشگاه‌های ۱۰۵ کشور بروزرسانی شده است که تعداد ۴ دانشگاه افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه های خارجی سازمان امور دانشجویان اداره کل دانش آموختگان اداره کل سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان، صبح امروز جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، معاون حقوق عامه دادستان مرکز استان و نماینده نهاد امنیتی در محل سالن جلسات علوم پزشکی زاهدان برگزار شد. 
در این جلسه مدیر کل امور اتباع و مهاجرین در ابتدا ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرین در حوزه اتباع بر متمرکز بودن سیاست گذاری در زمینه اتباع در سطح ملی و ابلاغ مصوبات به استان ها تاکید کرد و گفت: خروجی این جلسه کمک به تصمیم سازان در مرکز است و استان به تنهایی مجوز در امر سیاست گذاری پیرامون بسیاری از موارد ندارد.

همچنین در این نشست در راستای دریافت کمک از سازمان های بین الملل اعلام شد دانشگاه علوم پزشکی طرح توریسم درمانی و کمک به بیماران خاص اتباع خارجی را ارائه دهد.   

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  •  برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی؛ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی/ تایید سلامت خدمه کشتی MCS
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با مدارک معتبر انجام می‌شود
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود