Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@23:35:36 GMT

هشدار جدی سخنگوی وزارت امور خارجه به حکومت بحرین

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۸۹۶۲

هشدار جدی سخنگوی وزارت امور خارجه به حکومت بحرین

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پی امضای توافقنامه همکاری میان حکومت بحرین و رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران به منامه هشدار داد جمهوری اسلامی ایران در مورد امنیت خود با هیچ کس مسامحه نمی‌کند و شوخی ندارد.

قدس انلاین: سعید خطیب زاده در پاسخ به سوال قدس آنلاین در مورد موضع و واکنش تهران به امضای توافقنامه همکاری میان حکومت بحرین و رژیم صهیونیستی برای آنچه مقابله با جمهوری اسلمی ایران در حوزه ایده‌ها نامیده شده، با تاکید بر اینکه  رژیم اشغالگر ریشه چند دهه‌ای ناامنی، ترور و خشونت در منطقه و جهان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

، گفت: این رژیم سمبل یک رژیم نامشروع و بی آبرو در نظام بین‌الملل بوده و تمامی کشورهایی که با محاسبه اشتباه، خودشان را به رژیم اشغالگر قدس نزدیک کردند، متاسفانه نه تنها گرد این ناامنی و بی آبرویی دامن آنها را هم می‌گیرد، بلکه خودشان هم به عنوان منبع ترور و ناامنی به دنیا و منطقه معرفی می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی جایی پا نگذاشته مگر بلافاصله در آنجا ناامنی بوده است. علتش هم واضح است، چون حیات و ممات این رژیم در بحران افکنی، خشونت، خونریزی و ترور است. ناآرامی است که به این رژیم اجازه می‌دهد به حیات نامشروع خودش ادامه دهد.

وی با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس در حضیض مشروعیت خودش به سر می‌برد، گفت: این یک اشتباه محاسباتی بسیار بد است اگر کسی فکر کند با تمسک به این رژیم نامشروع می‌تواند برای خودش امنیت بخرد.

وی تصریح کرد: امنیتی که رژیم اشغالگر قدس از کشورهای فرامنطقه‌ای می‌خرد به گرانترین وجه ممکن به آنهایی که اعتماد به نفس ندارند می‌فروشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داده بدون هیچ گونه اغراقی که در خصوص امنیت ملی خودش با هیچ کسی در هیچ نقطه‌ای مصالحه نمی‌کند و با کسی هم شوخی ندارد. همگان بدانند که جمهوری اسلامی ایران با زبان منطق و در عین حال زبان قاطع از منافع خودش و مردم خودش دفاع می‌کند.

گفتنی است: دو مقام بحرینی و صهیونیستی روز یکشنبه تفاهم‌نامه‌ای را با هدف مقابله با ایران در زمینه جنگ ایده‌ها امضا کردند.

این تفاهم نامه میان «دور گلد» رئیس مرکز امور عمومی بیت‌ المقدس  با «عبدالله بن احمد آل خلیفه» معاون روابط بین‌الملل بحرین امضا شد.

بحرین و رژیم صهیونیستی در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور) با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا به طور رسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط امضاء کردند و به دنبال این اقدام، در زمینه‌های مختلفی توافق همکاری امضاء کردند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه هشدار ایران به بحرین تفاهم نامه بحرین و رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش جماران؛ در گفتگوی تلفنی امروز پنج شنبه مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و احولات منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفتگو با اشاره به وجود فرصت ها و ظرفیت های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست ها در غزه می طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است. 

مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد. 

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران های منطقه ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ‌ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک است/ گذشت زمان به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • ‏تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور