Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه در طول دوره گذشته ۱۲۹ مزرعه با ۵ هزار و ۲۰۰ ماینر در استان کشف شده است، گفت: طبق بخشنامه موجود حق استخراج رمز ارز تا پایان تابستان وجود ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، علیرضا علیزاده در نشست خبری با خبرنگاران استان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران در تمام عرصه‌ها کمک کننده مدیران و شرکت‌های خدمت‌گذار هستند و به عنوان یکی از اصلی‌ترین عاملان ترویج در مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف انرژی خصوصا برق محسوب می‌شوند به طوری که در سال جاری کمک چشمگیری در زمینه کنترل پیک بار برق داشته و اطلاع رسانی دقیق در این زمینه داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه تابستان امسال شرایط سختی به استان وارد شد افزود: تابستان امسال زودهنگام آغاز شد و استفاده از آب و کم‌بارشی سبب شد تا تولید برقابی به حداقل برسد به طوری در حال حاضر تولید برقابی به صفر رسیده است.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: در مدت باقی مانده از تابستان  باید مردم همچنان در مصرف برق الگوی مصرف را رعایت نمایند با اینکه در طول هفته‌های گذشته دمای هوا کاهش یافته بود مسائل پیرامون قطعی برق نیز کاهش یافته بود اما دوباره با افزایش دمای هوا از روز گذشته مصرف در حال افزایش است و مصرف بسیار بالاتر از تولید رفته است و گذر از این شرایط سخت تنها نیازمند همراهی مردم است.

وی عنوان کرد: میزان مصرف برق روزانه مشخص می‌شود و باید طبق برنامه پیشرفت و مانع از خاموشی برق خانوار شد. با این وجود در بخش صنعت و کشاورزی قریب به 42 برنامه تشویق محور ایجاد شده است تا میزان خاموشی‌ها به حداقل برسد. با این حال برنامه‌ریزی‌های بسیار دقیقی انجام گرفته تا با کمترین مشکلات از این پیک بار عبور نماییم.

علیزاده با اشاره به اینکه در طول 45 روز گذشته خاموشی نداشتیم و از روز گذشته به دلیل افزایش دمای هوا و بالا رفتن میزان مصرف در سطح کشور قطعی‌ها به اجبار دوباره آغاز شده است تصریح کرد: برای اینکه بخش مولد کشاورزی و صنعت آسیب چندان نبینند باید طبق برنامه خاموشی‌های برق خانگی اعمال شود.

وی با بیان اینکه شاید استان ما خنک باشد و برق چندانی مصرف نشود اما به دلیل اینکه در سطح کشور کمبود برق ایجاد می‌شود به اجبار خاموشی‌ها اعمال می‌شود خاطر‌نشان کرد: به ازای هر یک درجه افزایش دما نسبت به روز گذشته میزان مصرف برق 1500 تا 2 هزار واحد افزایش می‌یابد.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان با اعلام اینکه امسال برابر با برنامه‌ریزی‌های سالانه در هفته دولت افتتاح‌هایی را خواهیم داشت تشریح کرد: یک هزار و 430 پروژه کوچک و بزرگ با سرمایه‌گذاری بالغ بر 950 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد و عمده‌ترین آن نیز تعویض سیم مسی به کابل است.

وی گفت: یکی از دلایل اصلی که سیم‌های مسی را نصب می‌کنیم جلوگیری از قطع درختان یا به عبارتی دیگر آشتی با فضای سبز و درختان است. با اینکه این موضوع از سه سال گذشته آغاز شده اما سعی بر این است تا یک هزار و 700 کیلومتر باقی‌مانده نیز به کابل خودنگه‌دار تبدیل شود و امسال 100 درصد شبکه مسی به کابل خودنگه‌دار تبدیل می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت توزیع برق، هوشمند‌سازی شبکه است، بیان کرد: شرکت توزیع زنجان در بخش هوشمند‌سازی شبکه در کشور پیشرو است و توانسته کنتور‌های سنگین با مصرف برق را به کنتور‌های هوشمند تبدیل کند و کمک کننده به تعادل‌سازی مصرف برق بوده است.

وی با اشاره به اینکه حداکثر پیک بار که امسال بر شرکت توزیع برق استان وارد شد قریب به 680 مگا‌بایت بود، گفت: دو پیک مصرفی روزانه و شبانه وجود دارد و مصرف روانه بیشترین رقم را دارد اما در طول شب نیز به دلیل روشنایی مصرف بالا می‌رود.

مدیر‌عامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه سال گذشته 102 درصد وصولی داشتیم تشریح کرد: در حال حاضر بیش از 70 میلیارد تومان در بخش خانگی، کشاورزی و صنعت طلبکاریم که اگر مبلغ مذکور پرداخت شود تاثیر چشمگیری در ارائه خدمات خواهد داشت.

قطعی برق دلیل اصلی کمبود سیمان در استان ایلام است/ برخورد قضایی در انتظار گران‌فروشانیادداشت| صدمات جبران ناپذیر قطعی برق به صنایع معدنی کشوراختلال شبکه‌های تلویزیونی در استان ایلام ناشی از قطعی برق استعلت قطعی برق هفته گذشته در اصفهان چه بود؟

وی با بیان اینکه در مدت گذشته 129 مزرعه با 5 هزار و 200 ماینر در استان کشف شده است که جمعا 120 کیلو‌وات ساعت مصرف داشتند، خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه موجود هیچ کسی چه با مجوز چه بدون مجوز حق استخراج رمز ارز در تابستان را ندارند و با اینکه تنها دو مورد دارای مجوز بود ولی هر دو تا پایان شهریور تعطیل هستند.

علیزاده با اشاره به اینکه عمده مصرف برق در بخش صنعت و کشاورزی است، بیان کرد: جمعا با جا به جایی ساعات اداری 8 مگابایت مصرف برق در استان در طول دو ماه گذشته کاهش یافت.

وی عنوان کرد: تفاهم‌نامه با اکثر کشاورزان و صنایع بسته شد و برابر تشویق‌های قید شده به ازای قطع متمرکز 4 ساعته برق 20 ساعت باقی مانده برق مشترکان کاملا رایگان محاسبه شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روز خبرنگار روز خبرنگار مدیر عامل شرکت توزیع برق زنجان روز گذشته قطعی برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  گلشنی منفرد از احیای ۱۵ واحد تولیدی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت:برای راه اندازی این تعداد واحد صنعتی ۷۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان صورت گرفته بود که با احیای آنها زمینه اشتغال برای هزار و ۸۲۵ نفر فراهم شد.

وی افزود: عمده مشکلات واحد‌های صنعتی استان کمبود نقدینگی، بدهی بانکی و تأمین مواد اولیه است.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص احیای واحد‌های معدنی استان، ادامه داد: هفت واحد معدنی نیز در استان زنجان با سرمایه گذاری ۱۹۷ میلیارد ریال احیاء شده که زمینه اشتغال ۵۵ نفر را فراهم کرده است.

گلشنی منفرد همچنین مهمترین مشکل واحد‌های معدنی راکد استان را فقدان اکتشاف اصولی و دریافت نکردن پروانه، نداشتن صلاحیت دارنده پروانه فعالیت و معارضان محلی دانست.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان، گفت:طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان صادرات استان طی امسال بر مبنای واحد‌های تولیدی دارای کارت بازرگانی و مستقر، ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد که بر اساس برنامه هفتم توسعه و با احتساب ۲۳ درصد رشد، تعیین شده است.

گلشنی منفرد ادامه داد: محصولات تولیدی استان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود که ۱۳ کشور در سال گذشته به مقاصد صادراتی استان افزوده و در سال جاری نیز ۳۲ کالای جدید صادراتی به سبد محصولات صادراتی استان اضافه شد.

دیگر خبرها

  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • قطعی: آرنه اسلوت وارث میراث یورگن کلوپ شد
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • طی سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان