Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمد صادق بصیری،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: برگزاری مراسم عزاداری فارغ از وضعیت‌های چهارگانه قرمز، نارنجی، زرد و آبی تعیین شده و در کلیه شهر‌ها و استان‌ها در فضای باز با یک سوم ظرفیت فضای بسته با ارتفاع ۶ متر و یک چهارم ظرفیت مکان باید برگزار گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: دسته‌روی تنها به صورت محلی امکان دارد و جابه جایی شهر به شهر و استان به استان ممنوع می باشد، ضمن اینکه استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه با اولویت شخصی بودن است.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا اضافه کرد: مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی در محل مراسم بدون جابه جایی مجاز می‌باشد و فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به صورت مستمر باید رعایت گردد.

 بصیری ابراز داشت: استفاده از راهکار‌های جایگزین در مناطق و شهر‌هایی که امکان برگزاری حضوری مراسم وجود ندارد باید پیش‌بینی شود.

او با اشاره به تاکید دستورالعمل بر اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با مراسم و نذورات، گفت: تشدید نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با عزاداری در شهر‌های دارای وضعیت حاد بیماری توسط کمیته‌های نظارت استانی و شهرستانی صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: طبق دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا، مراسم خاص در برخی استان‌ها (مانند یوم‌العباس در زنجان، نخل‌گردانی در یزد، تشت‌گذاری در اردبیل، شیرخوارگان و غیره) به دلیل تجمع تراکم و جابه جایی و همچنین ضرورت پیشگیری از شیوع و سرایت بیماری ممنوع است.

او عنوان کرد: حضور هیات‌ها در اماکن مقدس (مانند حرم رضوی، حرم حضرت معصومه (س)، شاهچراغ و غیره) جهت برگزاری مراسم ممنوع است.

بصیری نحوه برگزاری نماز جماعت در مساجد را همانند گذشته و براساس طرح جامع مدیریت هوشمند اعلام کرد و گفت: در شهر‌های قرمز برگزاری نماز جماعت در فضای باز با پذیرش حداکثر ۷۰ نفر به ازای چهار مترمربع برای هر نفر در زمان ۳۰ دقیقه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.

او ادامه داد: در شهر‌های نارنجی نیز برگزاری نماز جماعت در فضای باز با پذیرش حداکثر ۱۰۰ نفر به ازای ۴ مترمربع برای هر نفر در زمان ۴۰ دقیقه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ممکن خواهد بود.

بصیری بیان کرد: در شهر‌های زرد نیز برگزاری نماز جماعت در فضای باز به ازای ۴ مترمربع برای هر نفر به حداکثر ۱۰۰ نفر و در فضای بسته به ازای ۴ مترمربع برای هر نفر و حداکثر ۴۰ نفر بلامانع است.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا عنوان کرد: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع است و نذورات صرفاً در قالب مواد غذایی خشک و یا خام باید توزیع گردد.

او تاکید کرد: برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی توزیع نذورات و چای از جمله موکب‌ها، خیمه‌ها، چادر و ... در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها ممنوع است.

بصیری بیان کرد: مسئول برگزاری مراسم نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و رعایت نکات مرتبط با پذیرایی متعهد بوده و لازم است به شیوه مناسب اطلاع‌رسانی و توجیه صورت پذیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در صورت بی توجهی هیات‌ها، حسینیه‌ها، هیات امنای مساجد و همچنین مداحان نسبت به اجرای این دستورالعمل، سازمان تبلیغات اسلامی در مرحله اول ارائه تذکر کتبی خواهد داشت و در صورت تکرار تخلف، ممنوعیت و قطع ارتباط ارائه خدمات عمومی، یارانه‌ای و پشتیبانی تا پایان ماه صفر و در مرحله سوم لغو مجوز به مدت ۶ ماه و معرفی به مرجع قضایی جهت رسیدگی به تخلف اعمال می‌کند.

او عنوان کرد: مراسم عزاداری محرم در استان کرمان صرفا در فضا‌های باز باید برگزار شود و اماکن آموزشی و ورزشی مناسب که دارای فضای باز هستند در صورت درخواست سازمان تبلیغات اسلامی در اختیار مراسم عزاداری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرم و صفر استانداری کرمان دستورالعمل های بهداشتی برگزاری نماز جماعت استاندار کرمان برگزاری مراسم مراسم عزاداری فضای باز شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاله زار دومین ایستگاه سرد کشور

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: برای امروز بارش‌ها به صورت پراکنده در سطح استان خصوصا مناطق شمال، مرکز و جنوب استان داریم.

 وی گفت: از فردا تا روز سه شنبه وزش باد و افزایش ابر پدیده غالب جوی در سطح استان است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه‌های لاله زار، بم، جیرفت، زرند، انار، بافت و دشتخاک گزارش بارندگی داشته ایم که دشتخاک با ۱۲ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را داشته است.

سلاجقه گفت: منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

وی حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۱۹ درجه سانتیگراد می‌رسد.

سلاجقه گفت: همچنین کرمان بعد از مشهد در ۲۴ ساعت گذشته خنک‌ترین روز را داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • لاله زار دومین ایستگاه سرد کشور
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند