Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:34:10 GMT

طوفان کرونا در فارس/۶۶۶ مورد بستری در یک روز

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۹۳۰۲

طوفان کرونا در فارس/۶۶۶ مورد بستری در یک روز

ایسنا/فارس زیر پوست شهرهای به ظاهر آرام، ویروس کرونا به جولان و چرخش خود بین شهروندانی که هنوز دشواری‌های این بیماری مهلک باورشان نیست، ادامه می‌دهد و واویلایی در سراسر استان فارس برپا کرده که مسئولان بهداشت و درمان از آن به عنوان طوفان وحشتناک یاد می‌کند.

جولان ویروس کرونا در استان فارس از یک سو و افت شدید رعایت پروتکل‌ها از سوی دیگر و اعمال نشدن محدودیت و ممنوعیت‌های مرتبط با وضعیت قرمز کرونایی از سمتی، منجر به وضعیت سخت و دشوار این روزهای کشور و فارس شده است؛ وضعیتی که در آن علاوه بر افزایش شدید تعداد بیماران، خصوصا بیماران نیازمند دریافت خدمات بستری، شاهد کاهش دسترسی شهروندان به دارو و تجهیزاتی نظیر کپسول‌های اکسیژن برای بیماران قرنطینه در خانه نیز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که معاون و جانشین استاندار در ستاد مدیریت کرونای فارس نیز با اعلام اینکه بالغ بر ۹۲ درصد از کل نقاط شهری و روستایی این استان، با وضعیت قرمز کرونایی مواجه است، درصد رعایت پروتکل‌ها را در فارس ۵۰ درصد اعلام کرد اما از احتمال تشدید محدودیت‌ها حرفی به میان نیاورد.

قاسمپور، روند ابتلا به کرونا، بستری بیماران در بیمارستان‌ها، تعداد بیماران بدحال و فوتی‌های کروناویروس در فارس را همچنان صعودی اعلام و خاطرنشان کرده است که هنوز موج پنجم کرونا در فارس به نقطه اوج نرسیده حال آنکه همه بیمارستانها مملو از بیمار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز دوشنبه ۱۸ مرداد، در نشت روزانه ستاد مدیریت کرونای علوم پزشکی شیراز، این روزها را جزو تلخ و سخت‌ترین روزها طی ۱۸ ماه گذشته ارزیابی و با اعلام وضعیت فوق بحرانی در فارس، از بستری ۶۶۶ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم به کروناویروس در بیمارستان های فارس طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

مهرزاد لطفی با بیان اینکه روند افزایشی موارد ابتلا و بستری ناشی از کروناویروس، نشانگر ورود استان به وضعیت فوق بحرانی کرونا است، گفت: بستری ۶۶۶ بیمار مبتلا و مشکوک دارای علائم کروناویروس در بیمارستان های فارس تنها در یک روز و جان باختن شمار زیادی از بیماران در هر روز، حکایت از بی رحمی ویروسی دارد که می تواند به سادگی بسیاری از خانواده ها را گرفتار و داغدار کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کاهش شدید رعایت پروتکل های بهداشتی در فارس، گفت: تنها راه مهار طوفان وحشتناک کرونا در فارس، پایبند بودن به رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی از سوی یکایک افراد جامعه است، بی توجهی و ساده انگاری در برابر این ویروس خطرناک، بسیار زیانبار و جبران ناپذیر است.

لطفی بیان کرد: با توجه به آمار چشمگیر بیماران جدید نیازمند بستری و تکمیل ظرفیت تخت های بخش های کووید۱۹ بیمارستان های دولتی، خصوصی و خیریه استان، در زمینه پذیرش بیماران با بحران مواجه هستیم و بسیاری از بیماران در صف انتظار قرار دارند.

او از مردم خواست تا برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و حفظ سلامتی خود و خانواده، خطرات این بیماری را جدی بگیرند و در راستای مسوولیت اجتماعی و رعایت حقوق دیگران، پروتکل های بهداشتی را بیش از پیش جدی بگیرند.

کرونا در فارس هر ۴۰ دقیقه یک قربانی می‌گیرد

لطفی بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته، هر ۴۲ دقیقه یک هم استانی را بر اثر ابتلا به کروناویروس از دست دادیم، آیا همچنان باید نسبت به این بیماری سهل انگار بود و این بیماری مهلک را نادیده گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همه اقشار جامعه خواست که سهم خود را در ترویج رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی متذکر شوند تا جان عزیزانمان را با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، قربانی این ویروس منحوس نکنیم.

تلقیح یک میلیون دُز واکسن

لطفی با بیان اینکه خوشبختانه در فارس به همت معاونت بهداشت دانشگاه تاکنون یش از یک میلیون دوز واکسن علیه بیماری کووید۱۹ به مردم استان تزریق شده است، روند انجام واکسیناسیون علیه کروناویروس به جامعه هدف را نیز مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز کروناویروس علوم پزشکی شیراز رعایت پروتکل ها کرونا در فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • بستری شدن ۸۸ نفر به علت مشکلات تنفسی در خوزستان