Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:17:42 GMT

وضعیت کرونا در مراغه وخیم‌تر می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۹۳۱۹

وضعیت کرونا در مراغه وخیم‌تر می‌شود؟

به گزارش ایرنا حضور گسترده مردم در آیین‌های عزاداری ماه محرم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بی‌توجهی به رعایت فاصله اجتماعی، نزدن ماسک و جولان ویروس جهش‌یافته دلتا از جمله دلایل این نگرانی به شمار می‌رود.

اکنون در آستانه ورود به ماه محرم تعداد مبتلایان بستری و سرپایی این شهرستان به گفته مسئولان در حال افزایش بوده و شرایط مقابله با کرونا به هیچ وجه با زمان مشابه سال قبل قابل مقایسه نیست؛ بر همین اساس می‌توان تا حدود زیادی پیش‌بینی کرد که پس از تجمع‌های مردم و عزاداران طی دهه اول ماه محرم در شهر حسینی مراغه، وضعیت به مراتب وخیم‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تعداد بیماران بستری در حال رکوردزنی است 

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه می‌گوید: مراغه تاکنون این تعداد از بیماران بستری کرونا را تجربه نکرده بود و مقایسه آماری نشان می‌دهد که وضعیت شهرستان از زمان مشابه سال قبل بدتر است.

به گفته «اصغر تنومند» اکنون ۹۸ بیمار کرونایی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه بستری هستند که ۱۵ نفر آنان در بخش «آی سی یو» حضور دارند و ۶ نفرشان بدحال هستند. 

وی اضافه می‌کند: روزانه نزدیک به ۱۰۰ بیمار سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان شناسایی می‌شود و تعداد ترخیصی‌ها کمتر از بستری‌هاست. 

وی ادامه می‌دهد: طی ۱۰ روز آینده تعداد بیماران بستری شهرستان بر اساس پیش‌بینی‌ها افزایش چشمگیر خواهد داشت و بر همین اساس علاوه بر ۱۶۰ تخت بیمارستان امیرالمومنین(ع) که به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافته، ۶۰ تخت نیز در دو بیمارستان دیگر شهرستان به همین منظور در نظر گرفته شده است. 

وی تجمع‌های مربوط به عزاداری‌های ماه محرم را در مراغه یادآوری می‌کند و می‌گوید: علاوه بر کسانی که عزاداری می‌کنند، برخی از مردم نیز بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برای تماشای عزاداری کنار هم جمع می‌شوند و به این ترتیب زمینه شیوع گسترده ویروس فراهم می‌شود. 

وی با بیان اینکه عادی‌انگاری کرونا در شهرستان بسیار افزایش یافته است، بیان می‌کند: رسانه‌ها و گروه‌های مرجع باید وارد میدان شوند و با دعوت از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زمینه را برای پشت سر گذاشتن موج پنجم در این شهرستان فراهم کنند. 

نظاره‌کنندگان بیشتر از عزاداران به شیوع کرونا دامن می‌زنند

فرماندار مراغه با انتقاد از برخی از اهالی که بدون ماسک و چسبیده به هم در حاشیه خیابان‌ها و معابر جمع می‌شوند و عزاداری را نظاره می‌کنند، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس جهش‌یافته دلتا، تجمع‌های عزاداری حسینی می‌تواند در این شهرستان بسیار خطرآفرین باشد. 

سیدعلی موسوی اضافه می‌کند: متاسفانه در برخی آیین‌های عزاداری مراغه همچون آیین «شاه‌حسین گویان» شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و ایجاد حساسیت برای رعایت موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه می‌دهد: ما همواره برای شفای بیماران به امام حسین (ع) و خاندان ایشان پناه برده‌ایم و اکنون با بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری‌های ماه محرم، نباید عامل ابتلای جامعه به بیماری باشیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونای مراغه تاکید می‌کند که باید با بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای در جهت اجرای صحیح شیوه‌نامه‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی در آیین‌های سوگواری حسینی تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا تاکنون ۵۳ هزار دز از انواع واکسن کرونا در این شهرستان به اهالی تزریق شده و میانگین گروه‌های سنی بالای ۱۸ در مراغه ۲۲ درصد و در سطح کشور ۲۱ درصد است اما تا زمان تکمیل فرآیند واکسیناسیون علیه کرونا، نمی‌توان به تاثیر آن امیدوار بود و تنها راه در وهله نخست دوری از تجمع و در مرحله دوم رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک در محافل عمومی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا وضعیت قرمز مراغه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وضعیت قرمز مراغه ویروس کرونا وضعیت قرمز مراغه ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواری مردم شهرستان خوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، به این مناسبت مراسم عزاداری دیشب در مساجد و تکایای شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد 

امروز هم دوستداران و عاشقان اهل بیت ع بعد از عزاداری در خیابان‌های شهر داالمومنین خوی در بقعه شیخ نوایی گردهم آمدند و در سوک شهادت جانسوز امام ششم شیعیان و رئیس مذهب جعفری عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند

دیگر خبرها

  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • رانندگان با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند
  • صلیب سرخ: شرایط انسانی در افغانستان وخیم و نیازمند رویکرد جدیدی است
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • سوگواری مردم شهرستان خوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • فیلم| عزاداری شهرستان‌های اصفهان در سوگ شهادت رئیس مذهب شیعه
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند