Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری لبنان از نگرانی شهروندان این کشور نسبت به احتمال موفق نشدن نخست‌وزیر مکلف کشورشان در ماموریت تشکیل دولت جدید لبنان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سایت النشره لبنان اعلام کرد که برخی شهروندان لبنانی نگران شکست نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف این کشور در ماموریت تشکیل دولت جدید لبنان هستند.

این سایت درباره دلایل شکل گیری این موج نگرانی در میان شهروندان لبنانی گزارش داد که اختلافات با ریاست جمهوری همچنان پابرجاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

النشره در ادامه نوشت: در صورت شکست میقاتی شخصیت‌های سنی دیگری مکلف به تشکیل دولت خواهند شد.

رسانه‌های دیگر لبنان نیز نسبت به شکل گیری یک بحران جدید و بی‌سابقه در کشورشان در صورت عدم موفقیت میقاتی در تشکیل دولت هشدار دادند.

روزنامه الجمهوریه در این باره نوشت: اینکه نجیب میقاتی سقف زمانی مشخصی را برای تشکیل دولت تعیین نکرده‌ است باعث نگرانی است و این درحالی است که یک مشکل اساسی وجود دارد و آن مشکل این است که تلاش‌ها برای تشکیل دولت همچنان بر مدار دور باطل می‌چرخد.

این روزنامه همچنین گزارش داد: نه میقاتی می‌تواند از وزارت کشور چشم پوشی کند و نه ریاست جمهوری دست از تلاش برای اختصاص این وزارتخانه به خود برمی‌دارد و همین مساله بدین معنا است که هرگونه پیشرفت در سایر وزارتخانه‌ها بدون دستیابی به توافق درباره وزارت کشور بی‌فایده خواهد بود.

الجمهوریه همچنین نوشت: گره وزارت کشور آخرین گره در مسیر تشکیل دولت جدید لبنان نخواهد بود و ریاست جمهوری همچنان بر خواسته‌هایش درباره وزرای مسیحی و یک سوم تعیین کننده پافشاری می‌کند.

نجیب میقاتی چهارم مرداد و پس از عدم موفقیت سعد حریری در تشکیل دولت پس از ۹ ماه تلاش مکلف به تشکیل دولت جدید لبنان شد.

تأخیر در تشکیل دولت وضعیت لبنان را که از اواخر سال ۲۰۱۹ تا کنون بدترین بحران اقتصادی در تاریخ خود را تجربه کرده است، بدتر می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشکیل دولت لبنان نجیب میقاتی تشکیل دولت جدید لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

موافقت رئیس جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229635 برچسب‌ها کرمانشاه هیات دولت سید ابراهیم رئیسی اشتغال

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • دومین قهرمانی تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران در آسیا
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید/ لبنان حریف ساحلی‌بازان شد
  • کابینه جنگ اسرائیل امروز تشکیل جلسه می‌دهد
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • جنگ برای حضور در سوپرکاپ؛ ترکیب احتمالی اشتوتگارت و بایرن مونیخ