Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:06:02 GMT

ویژه برنامه های رادیو قرآن در ایام محرم اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۹۳۷۶

ویژه برنامه های رادیو قرآن در ایام محرم اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، در دهه اول ماه محرم، ویژه برنامه‌های مختلفی از شبکه رادیویی قرآن به شرح زیر تقدیم شنوندگان این رادیو می‌شود:

ویژه برنامه "حسینیه"، هیئتی در استودیوی رادیو قرآن، که از شب اول محرم به مدت ۱۲ شب ساعت ۲۱ به مدت ۵۰ دقیقه به روی آنتن می‌رود. این برنامه شامل بخش‌های متنوعی از قبیل بخش کارشناسی، تلاوت، ابتهال، مرثیه سرایی، آشنایی با پیر غلامان و مداحی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای برنامه با توجه به اهمیت تلاوت قرآن و مناجات با خدا از نگاه امام حسین (ع) بر اساس آیات ۱۱ سوره مبارکه طلاق و ۷۰ سوره مبارکه احزاب، قاری بین‌المللی استاد پورزرگری آیاتی از کلام الله مجید را که امام حسین (ع) در مسیر کربلا بنا به شرایط و دلایل مختلف بر زبان جاری کرده اند را با پیش شرح مختصری تلاوت می‌کند. در بخش کارشناسی حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده از سایه روشن‌های کربلا می‌گوید. در بین دو بخش کارشناسی هادی اشرف الکُتّابی ذاکر و مرثیه سرای اهل بیت (ع) به اشعار فاخر متاخر و معاصر سروده شده در باب شهدای کربلا خواهد پرداخت. در بخش دیگر این برنامه استاد سید کریم موسوی (مبتهل بین‌المللی کشور) به اجرای یک قطعه ابتهال و بیان توضیحاتی پیرامون آن خواهد پرداخت و در بخش آخر شنوندگان می‌توانند با پیرغلامان سید الشهدا (ع) از نقاط مختلف کشور و از اقوام و طوایف گوناگون آشنا شوند.

این برنامه به همت گروه علوم قرآنی، به تهیه کنندگی سمیه خراج، گویندگی رضا خضرایی و کارشناسی حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده از رادیو قرآن پخش می‌شود.

برنامه " عرفان عاشورایی" نیز در ماه محرم با موضوع کلی تجلی عرفان در واقعه کربلا از رادیو قرآن پخش می‌شود.

این برنامه به صورت میزگرد تحلیلی ۳۰ دقیقه‌ای در طول ایام دهه اول ماه محرم ساعت ۱۹ با اجرای کارشناسی حجت الاسلام محقق زارع خورمیزی، معاونت علمی مجمع جهانی شیعه شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه و همچنین دکتر ابوالفضل تاجیک مدیر گروه ادیان و عرفان دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) به بررسی سیر و سلوک عرفانی امام حسین (ع) و یاران ایشان در واقعه عاشورا و کربلا به روی آنتن خواهد رفت.

لازم به ذکر است، برنامه عرفان عاشورایی کاری دیگر از گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن می‌باشد که در ایام دهه اول ماه محرم به تهیه کنندگی فاطمه گنجی ساعت ۱۹ تقدیم شنوندگان می‌شود.

"حدیث عاشورا" نیز ویژه برنامه‌ی دیگر رادیو قرآن در ایام ماه محرم است که به موضوع پیام‌های قرآنی در خصوص واقعه کربلا و عاشورای حسینی خواهد پرداخت همچنین امر به معروف و نهی به عنوان یکی از درس‌های مهم عاشورا با توجه به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران و آیه ۷ سوره انفال نیز از دیگر موضوعات این برنامه خواهد بود.

این مجله رادیویی با رویکرد خانواده برای ایام دهه اول ماه محرم تدارک دیده شده است که دارای بخش‌های متنوعی از قبیل بخش کارشناسی، آیتم امام حسین با شهدا، شرح فرهنگ نذر و نیاز، آیتم روایت و گزارش می‌باشد.

در بخش کارشناسی حجت الاسلام جواد محدثی (مؤلف و استاد حوزه علمیه) از پیام‌های قرآنی عاشورا می‌گوید و دکتر زهرا عباسی (استاد دانشگاه) به موضوع امر به معروف و نهی از منکر خواهد پرداخت.

در بخش گزارش از مراکز استان‌ها نیز نحوه عزاداری و شرح و انعکاس آداب رسوم اقوام مختلف مورد توجه می‌باشد.

این برنامه نیز کاری از گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن، به تهیه کنندگی فاطمه گنجی و فاطمه کاشانی وحید، گویندگی آدینه اله یاری و کارشناسی حجت الاسلام و المسلمین جواد محدثی و دکتر زهرا عباسی می‌باشد که در دهه اول ماه محرم ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۰ دقیقه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

کد خبر 5277120 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: عاشورا کربلا رادیو قرآن زهرا عباسی قرآن فعالیت های قرآنی حسینیه مهر محرم 1400 محرم 1400 ماه محرم امام حسین ع فعالیت های قرآنی قرآن سازمان تبلیغات اسلامی حوزه علمیه هیات مذهبی انقلاب اسلامی ایران حسینیه مهر شیعه دفتر تبلیغات اسلامی قرآن کریم رادیو معارف کارشناسی حجت الاسلام دهه اول ماه محرم خواهد پرداخت بخش کارشناسی ویژه برنامه رادیو قرآن امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باشگاه پرسپولیس به درگذشت مسعود اسکویی

آفتاب‌‌نیوز :

مسعود اسکویی، گوینده و کارشناس ورزشی و مجری نامدار و پیشکسوت رادیو که چند هفته‌ای در بیمارستان بستری شده بود، دار فانی را وداع گفت.

بیش از نیم قرن فعالیت در تلویزیون و رادیو، مسعود اسکویی را به عنوان یک صدای آشنا در میان ورزش دوستان شناسانده بود. خیلی از شنوندگان، رادیو ورزش را با صدای اسکویی می‌شناختند.

صدای مسعود اسکویی از نیم قرن پیش از این آشنای بسیاری از لحظات ما بوده است. از دورانی که هنوز تلویزیون به بسیاری خانه‌ها راه پیدا نکرده بود و رادیو به ویژه در بحبوحه رقابت‌های ورزشی یک ملت را به هم پیوند می‌داد و مسعود اسکویی یکی از آن صدا‌های ماندگاری شد که بخشی از خاطرات ما را ساخت.

باشگاه پرسپولیس ضایعه درگذشت استاد مسعود اسکویی را به خانواده آن مرحوم، اهالی ورزش و رسانه و به ویژه رادیو تسلیت می‌گوید و از درگاه خداوند متعال برای آن زنده یاد آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت می‌نماید.

منبع: باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • خوشحالی شدید میکا ریچاردز از حضور دل پیرو به جای کرگر در برنامه کارشناسی بازی دورتموند و پاری سن ژرمن / فیلم
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • برنامه‌های پاسداشت مقام معلمان و مربیان و اساتید عقیدتی سیاسی در سراسر نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به درگذشت مسعود اسکویی
  • مراسم هفته عقیدتی سیاسی در نیروی زمینی سپاه برگزار شد
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور