Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درست در مرداد ماه سال گذشته بود که قیمت طلا در بازارهای جهانی از مرز ۲ هزار دلار نیز گذر کرد؛ تداوم افت ارزش دلار در آن ماه ها و نگرانی‌های ناشی از بحران کرونا و آینده مبهم اقتصاد توجه سرمایه گذاران را بیش از هر موقع دیگری به این فلز گران بها جلب کرد و جهش قیمت آن را موجب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات بیشتر در:

طلا در سال آینده کدام مسیر را برمی‌گزیند؟ طلا وارد مدار ریزشی شد

حال اما با گذشت نزدیک به یک سال از عبور قیمت طلا از مرز دو هزار دلاری ۳۱۰ دلار از قیمت این فلز زرد کاسته شده است و این فلز گران بها در حال حاضر به قیمت هزار و ۷۴۷ دلار و ۱۵ سنت رسیده است و با وجود آنکه در ۲۴ ساعت گذشته سبزپوش بوده است، در ماه گذشته افت قیمت ۸۸ دلاری را تجربه کرده است.

کارشناسان بر این باورند که افت قیمت طلا به زیرمرز روانی هزار و ۷۵۰ دلار سرمایه گذاران را برای فروش بیشتر این فلز زرد تشویق کرده و در ساعات اخیر ریزش های بیشتر آن را رقم زده است و از طرف دیگر چشم انداز مبهم سیاست های پولی فدرال رزرو نیز در افت قیمت ها در بازار جهانی این فلز زرد بیشترین تاثیر را داشته است و سرمایه گذاران بیش از هر اتفاق دیگری چشم انتظار تعیین نرخ بهره توسط فدرال رزرو هستند.

چشم انداز قیمت طلا

با وجود ریزش های اخیر قیمت طلا اما کارشناسان بر این باورند که این فلز زرد دوباره خود را احیا خواهد کرد و در این بین نقش چین را نیز به عنوان دومین غول اقتصادی در تعیین قیمت طلا در بازارهای جهانی نباید نادیده گرفت؛ کارشناسان بازارهای مالی بر این باورند که رشد نرخ تورم در چین به بهبود قیمت ها در بازار طلا جهانی کمک خواهد کرد.

نرخ تورم چین در ١٢ ماه منتهی به آوریل به مثبت ۰.۹ درصد رسید. این نرخ تورم که ۰.۴۵ درصد بیشتر از  تورم ماه قبل از آن و  ۰.۱ درصد بیشتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر افزایش تورم بخش حمل و نقل قرار گرفته که تورم آن به مثبت ۴.۹ درصد افزایش پیدا کرده است. این بالاترین تورم ثبت شده ۱۰ ماه منتهی به آوریل در چین بوده است و با وجود آنکه نرخ تورم این کشور در ماه های اخیر کاهش یافته است اما کماکان بالاتر از نرخ پیش بینی شده است.

از طرف دیگر به گفته کارشناسان بازارهای مالی لایحه ۱ تریلیون دلاری بهسازی زیرساخت ها نیز منجر به حمایت بیشتر از فلز زرد خواهد شد که رشد قیمت آن را رقم خواهد زد؛ این لایحه دوهزار و ۷۰۰ صفحه ای  به نام « قانون سرمایه گذاری زیربنایی و مشاغل » نامیده می شود و از محل تصویب این طرح یک تریلیون دلاری قرار است تا سرمایه گذاری هایی به مبلغ ۱۱۰ میلیارد دلار در زمینه  جاده ها و پل ها، ۳۹ میلیار دلار در امور حمل و نقل عمومی، ۶۶ میلیار دلار در زمینه خط آهن، ۵۵ میلیارد دلار در امور آب و فاضلاب هزینه شوند، همچنین میلیاردها دلار نیز برای بنادر ، فرودگاه ها و نیروگاه های برق، و بهبود پهنای باند اینترنت در نظر گرفته شده است.

پیش از این و در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ دولت بایدن طرح بلند پروازنه بیش از دو تریلیون دلاری در زمینه امور زیرساختی در آمریکا را ارائه داده بود ، این مساله با مخالفت حزب جمهوریخواه  روبرو شد و تا ماه آوریل با وجود تعیین ضرب الاجل از سوی بایدن به درازا کشید؛  حزب جمهوریخواه خواهان کاهش این هزینه و همچنین  برخی تغییرات در مسائل زیربنایی موجود دراین طرح شده بود.

گفتنی است که قیمت طلا در بازارهای جهانی در ۵ سال گذشته رشد ۳۷۴ دلاری را تجربه کرده است و رشد قیمت این فلز گران بها در ۲۰ سال اخیر نیز به هزار و ۴۴۲ دلار می رسد.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1543452

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا ارز دلار فدرال رزرو فلز زرد قیمت طلا نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد

ترکمنستان ۲.۴ میلیارد دلار از صادرات گاز به چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ درآمد داشت، در حالی که روسیه ۲ میلیارد دلار درآمد داشته است.

به گزارش ایسنا، غول انرژی گازپروم روسیه در اوایل سال ۲۰۲۴ با هیاهوی زیادی اعلام کرد از ترکمنستان به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی چین از نظر حجم عرضه، پیشی گرفته است، اما وقتی از درآمدهای صادراتی صحبت می‌شود، عشق آباد همچنان بالاتر از مسکو قرار دارد.

طبق گزارش پورتال نفت و گاز ترکمنستان، عشق آباد در سه ماهه اول سال میلادی جاری، ۲.۴ میلیارد دلار از صادرات گاز به چین درآمد داشته است. این رقم توسط داریو که محبوبترین وب سایت خبری ازبکستان است، تائید شده است. در گزارش داریو خاطرنشان شده است روسیه در همین مدت، ۲ میلیارد دلار از فروش گاز خود به پکن درآمد داشته است.

دلیل اختلاف بین حجم صادرات و درآمد حاصل از آن، این است که چین، گاز روسیه را با تخفیف خریداری می‌کند. نیاز کرملین به نقدینگی برای سرپا نگه داشتن کشور و در عین حال، تامین هزینه های جنگ در اوکراین، روسیه را از بیشتر اهرم های مذاکره خود در معاملاتش با پکن، محروم کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، برتری روسیه در حجم صادرات ممکن است تا زمانی ادامه یابد که تخفیف های چشمگیر این کشور در فروش گاز ادامه داشته باشد. نشریه مستقل «کرونیکل ترکمنستان» گزارش کرده است ظرفیت خط لوله گاز «قدرت سیبری» روسیه به چین در سال ۲۰۲۵، حدود ۳۸ میلیارد متر مکعب پیش بینی شده است. در همین حال، ظرفیت جمعی سه خط لوله که ترکمنستان و چین را به هم متصل می کند، به ۵۵ میلیارد متر مکعب می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • نرخ تورم در دولت رئیسی چند؛ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • تورم در دولت رئیسی چند؟ ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰ یا بیشتر؟
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد
  • تیاگو موتا: آلونسو برای ماندن در لورکوزن دلایل خودش را داشت؛ آینده من فعلا مهم نیست