Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا طی مصاحبه با بلومبرگ گفته است که مجموعه تحت مدیریت وی در حال بررسی و تصمیم گیری پیرامون چارچوب قانون گذاری منسجم برای بازار رمزارز‌ها است. گروه بازاردیجیتال بازارنیوز- رضامؤیدی؛ به گزارش کوین دسک، گری گنسلر (Gary Gensler) رییس جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا طی مصاحبه با بلومبرگ گفته است که مجموعه تحت مدیریت وی در حال بررسی و تصمیم گیری پیرامون چارچوب قانون گذاری منسجم برای بازار رمزارز‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه خاطرنشان ساخت که علاقه او به تنظیم گری رمزارز‌ها بدان معنا نیست که رویکرد تقنینی ساده‌ای برای این حوزه اتخاذ خواهد کرد، بلکه بالعکس، رویکردی سختگیرانه در این رابطه خواهد داشت.

پیش‌تر نیز کمینه خدمات امور مالی آمریکا جلسه‌ای با حضور قانون گذاران و گروهی از متخصصان برگزار کرد تا درباره قانونگذاری رمزارز‌ها در آمریکا به گفتگو بپردازند. در خلال این جلسه یکی از اعضای عالی رتبه کمیته خدمات امور مالی آمریکا به نام برد شرمن (Brad sherman) با ایده سرمایه گذاری بر روی رمزارز‌ها به منظور پس انداز برای دوران بازنشستگی موافق نبوده و اظهار داشت که: رمزارز‌ها بسیار پرنوسان هستند. وی همچنین افزود: رمزارز‌ها چیزی هستند که می‌توان روی آن‌ها ریسک کرد، اما بهتر است مردم بر روی بازار بورس سرمایه گذاری کنند تا از شرکت‌های فعال اقتصادی آمریکایی حمایت شود.

اقدامات انجام شده برای قانون گذاری فناوری زنجیره بلوکی و رمزارز‌ها و همچنین کاهش خطرات مرتبط با معامله آنها، موضوعات پیچیده‌ای هستند که قانون گذاران در سرتاسر جهان با آن مواجه هستند.  
به عنوان نمونه، در اتحادیه اروپا، دارندگان کیف پول‌ها و صرافی‌های رمزارزی ملزم به به‌کار گیری دقیق استاندارد‌های مبارزه با پولشویی این قلمرو قضایی اعم از مجموعه اقدامات و روش‌های لازم جهت پیشگیری، کشف و گزارش جرم هستند. در اسپانیا نیز رمزارز‌ها مورد تایید هیچ یک از نهاد‌های نظارتی نیستند. بر همین اساس مبادلات رمزارزی تحت شمول حمایت مواد قانونی در این کشور قرار نمی‌گیرند.

بانک مرکزی ایسلند در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که رمزارز‌ها در مجامع رسمی بین المللی به عنوان ارز مورد پذیرش قرار نگرفته اند و بنابراین تبادل آن‌ها در داخل کشور مشمول حکم ممنوعیت است. به موجب قوانین بانک مرکزی ایسلند انجام پرداخت‌های خارجی با استفاده از رمزارز‌ها منعی ندارد.

در چین نیز نهاد‌های دخیل در تنظیم گری بازار پول در این کشور فعالیت تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی در حوزه رمزارز‌ها را ممنوع اعلام کردند. به موجب این اطلاعیه ورود بیت کوین به چرخه پولی کشور ممنوع بوده و بانک‌ها و موسسات مالی از خرید، فروش، نگهداری و ارایه خدمات مبتنی بر رمزارز‌ها منع شده اند. همچنین در ماه‌های اخیر، مقررات سخت گیرانه تری در حوزه استخراج نیز در این کشور وضع شده است.     پایان پیام/ برچسب ها: رمزارز ، ارز دیجیتال ، بیت کوین ، آمریکا ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OtR

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: رمزارز ارز دیجیتال بیت کوین آمریکا بازارنیوز رمزارز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با چهار هزار و ۶۵۰ واحد افزایش به ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۶۰۳ واحد افزایش به ۴۲۷ هزار و ۴۴۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نمادهای «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۱۱۶ واحد رشد، به ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۰۰ هزار معامله، افزون بر پنج میلیارد سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نمادهای «فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و وغدیر» بیشترین اثر مثبت و نماد آریا بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

کد خبر 846987 برچسب‌ها شاخص کل بورس بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است