Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه تازه ترین نظرسنجی صورت گرفته از یهودیان آمریکا نشان دهنده افزایش انتقادها از رژیم صهیونیستی دارد.

سرویس جهان مشرق - این نظرسنجی توسط «انستیتو انتخابات یهودی» انجام شده است که گروهی از یهودیان برجسته دموکرات آن را اداره می کنند و نتایج آن هفته جاری منتشر شد.

این نظرسنجی نشان داد که ۳۴ درصد یهودیان آمریکا بر این باورند که «تعامل اسرائیل با فلسطینی ها همانند نژادپرستی در آمریکاست» و ۲۵ درصد هم اعتقاد داشتند که «اسرائیل رژیمی نژاد پرست» است، در حالی که ۲۲ درصد از شرکت کنندگان در نظر سنجی هم تأکید داشتند که «اسرائیل علیه فلسطینی ها مرتکب کشتارهای دسته جمعی شده و نسل کشی شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل توجه اینکه ۹ درصد از یهودیان آمریکایی شرکت کننده در نظر سنجی با جمله «اسرائیل حق حیات ندارد» موافق بودند. این نسبت در میان آن دسته از شرکت کنندگان در نظر سنجی که در گروه سنی زیر ۴۰ سال قرار داشتند، به ۲۰ درصد می رسید. همچنین، یک سوم این گروه سنی شرکت کننده در این نظر سنجی بر این باور بودند که اسرائیل علیه فلسطینی ها مرتکب نسل کشی می شود.

نتایج این نظرسنجی چنان «انستیتو انتخابات یهودی» را غافلگیر کرده که آن را «حیرت انگیز و غیر قابل باور» توصیف کرد، به ویژه آنکه این نتایج زمانی به دست می آیند که سازمان های حامی سرائیل در تلاش هستند تا ثابت کنند، اسرائیل در احیای هویت یهودی نقش اساسی دارد.

تمرکز اصلی این نظرسنجی روی بررسی میزان انتقادات وارده به اسرائیل بود و اینکه آیا این انتقادها یهودی ستیزی تلقی می شود یا خیر؟ به همین دلیل از شرکت کنندگان در نظر سنجی اولا سؤال شد که آیا اعتقاد دارند، جملات «تعامل اسرائیل با فلسطینی ها شبیه نژاد پرستی در آمریکاست»؛ «اسرائیل رژیمی نژاد پرست است»؛ «اسرائیل علیه فلسطینی ها مرتکب نسل کشی می شود»؛ «اسرائیل حق حیات ندارد».

سپس از کسانی که اظهار کرده بودند که این جملات ضد یهودی نیستند، سؤال شد که آیا با این جملات موافق هستند و آنها را تأیید می کنند، پاسخ به شرح ذیل بود:

۶۷ درصد بر این باور بودند که جمله «اسرائیل حق حیات ندارد» یک جمله ضد یهودی محسوب نمی شود؛ برخلاف سه جمله دیگر که اعتقاد داشتند، از آنها نوعی خصومت ورزی و احساسات ضد یهودی برداشت می شود.

این نظرسنجی بین ۲۸ ژوئن تا ۱ ژوئیه از طریق از راه دور و به صورت اینترنتی انجام شد و در آن ۸۰۰ یهودی آمریکایی مشارکت داشتند.

هنگامی که از شرکت کنندگان در نظرسنجی سؤال شد که آیا راه حل دو دولت را می پسندند؛ ۶۱ درصد تأکید کردند که به نظر آنها بهترین گزینه راه حل دو دولت است. ۱۹ درصد اظهار داشتند که راه حل الحاق کرانه باختری به اسرائیل را تأیید می کنند و ۲۰ درصد هم اظهار داشتند که راه حل مورد نظر آنها «تشکیل دولت واحد غیر فلسطینی غیر یهودی است» که سرزمین های اشغالی (اسرائیل) و کرانه باختری و نوار غزه را در برگیرد.

درباره کمک های آمریکا به اسرائیل نیز ۵۸ درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی بر این باور بودند که باید کمک ها به اسرائیل را محدود کرد تا نتواند، این اموال آمریکایی را صرف شهرک های یهودی نشین کند، همچنین ۶۲ درصد مخالفت سیاست جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ادامه ارسال کمک به فلسطینی ها و تأیید کننده سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری سابق این کشور در قطع کمک ها به فلسطینی ها بودند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو رژیم صهیونیستی یهودیان آمریکا دونالد ترامپ یهودیان اسرائیل امریکا ترامپ شرکت کنندگان در نظر سنجی شرکت کنندگان در نظر یهودیان آمریکا بر این باور فلسطینی ها راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند

قانونگذاران حزب دموکرات آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور گفتند که آن‌ها معتقدند شواهد کافی وجود دارد که ثابت کند اسرائیل با محدود کردن جریان کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، قوانین امریکا را نقض کرده است.

به گزارش شفقنا به نقل از العربی الجدید، در این نامه که توسط ۸۶ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان امضا شده، آمده است: محدودیت‌های اسرائیل در ورود کمک‌ها «تردید‌هایی را ایجاد می‌کند» و تاکید تل‌آویو در تن دادن به قوانین آمریکایی را تکذیب می‌کند؛ قوانینی که ذینفعان تسلیحات ارسالی آمریکا را ملزم به احترام به قوانین بشردوستانه جهانی و اجازه به ورود کمک‌های آمریکا می‌کند.

در شرایطی که هشدار‌هایی درباره نقض حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها از سوی برخی مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا مطرح می‌شود، دولت بایدن همچنان از این رژیم حمایت تسلیحاتی و مالی می‌کند و تل‌آویو هم برای حمله زمینی به جنوبی‌ترین نقطه غزه – رفح – که میزبان بزرگ‌ترین گروه از آوارگان فلسطینی است، آماده می‌شود.

عملکرد نظامی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر از بابت به شهادت رساندن بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی در غزه که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند، تحت نظارت فزاینده‌ای قرار گرفته است همچنین بمباران و تهاجم ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، سیستم مراقبت‌های بهداشتی این منطقه تحت محاصره را به گونه‌ای نابود کرده است که گروه‌های امدادی و نهاد‌های بین‌المللی به طور فزاینده‌ای آن را «سیستماتیک» می‌نامند.

نظرات مشترک از سوی چهار اداره شامل «دموکراسی حقوق بشر و کار»، «جمعیت، پناهندگان و مهاجرت»، «عدالت کیفری جهانی» و «امور سازمان‌های بین‌المللی»، «نگرانی جدی در مورد عدم رعایت» قوانین بین‌المللی بشردوستانه در جریان حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه ایجاد کرده است.

در ارزیابی این چهار نهاد آمده است که تضمین‌های رژیم صهیونیستی «نه معتبر و نه قابل اعتماد» است. این ارزیابی به هشت نمونه از اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی اشاره کرده که به گفته مقامات، «سوالات جدی» را در مورد نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه ایجاد می‌کند.

این موارد شامل حمله مکرر به اماکن حفاظت‌شده و زیرساخت‌های غیرنظامی است؛ «سطوح بالای آسیب غیرنظامی به نفع امور نظامی، آن هم به شکلی ناشایست و غیراخلاقی، اقدام اندک برای بررسی تخلفات یا محاکمه کسانی که مسئول صدمات قابل توجه به غیرنظامیان و کشتن نیرو‌های امدادی و خبرنگاران به میزان بی‌سابقه‌ای هستند.»

ارزیابی این چهار دفتر همچنین به ۱۱ مورد از اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی اشاره کرده که مقامات گفتند «خودسرانه کمک‌های بشردوستانه را محدود می‌کند»، از جمله رد کردن کل کامیون‌های حامل کمک به دلیل یافتن یک مورد کالا با «کاربرد دوگانه»، محدودیت‌های «ساختگی» در بازرسی‌ها و همچنین حملات مکرر به اماکن و سایت‌های بشردوستانه که نباید مورد حمله قرار بگیرند.

بایدن می‌تواند در هر زمانی انتقال تسلیحات آمریکا را به حالت تعلیق درآورد یا شرایطی را برای آن قائل شود. با این وجود، او تاکنون در برابر درخواست‌های گروه‌های حقوقی، دموکرات‌های چپ‌گرا و گروه‌های آمریکایی عرب برای انجام این کار مقاومت کرده است.

دیگر خبرها

  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند
  • چگونه ارتش اسرائیل از شهروندان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند؟ (فیلم)
  • بخش قابل توجهی از یهودیان از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری کرده‌اند
  • توسعه تعریف «یهودستیزی» در آمریکا چه خطراتی دارد؟
  • تنفر جهانی از اسرائیل و صهیونیزم یا یهودی ستیزی؟
  • دانشگاه راتگرز نیوجرسی علیه اسرائیل بیانیه صادر می‌کند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • غزه در دویست و نهمین روز جنگ؛ ۳۴۵۹۶ شهید، تخریب ۹۵ درصد تاسیسات و فقر ۹۰ درصدی
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!