Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@20:51:33 GMT

افت یک درصدی برکت در روز سبز بازار

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۹۷۷۹

افت یک درصدی برکت در روز سبز بازار

اقتصاد‌آنلاین _ سیده زینب رزم گیر؛ در پایان معاملات بورس امروز سهام شرکت گروه دارویی برکت مانند روز گذشته سرخ‌پوش شد و یک درصد افت کرد. همچنین «برکت» در میان نمادهای پرتراکنش قرار گرفت.

«برکت» معاملات خود را به صورت متعادل و در محدوده ۳۹۰۰تومان آغاز کرد. در دقایق آغازین بازار حرکت خود را به سمت محدوده ۴۰۰۰تومان آغاز کرد اما به این محدوده نرسید و روند نزولی خود را کلید زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت در محدوده ۳۸۵۰تومان به کار خود پایان داد. گفتنی است علی رغم اینکه گروه «مواد و محصولات دارویی» دومین گروه با بیشترین ورود پول بودند، این نماد در بورس امروز با خروج پول حدود سه میلیارد تومانی مواجه شد.

سهام گروه دارویی برکت در آخرین معاملاتش به قیمت ۳۸,۵۴۰ ریال معامله شد که نسبت به دیروز ۱.۶درصد کاهش یافته است. همچنین حدود ۲۰میلیون برگه سهم در دست معامله‌گران جا به جا شد و با قیمت پایانی ۳۸,۷۹۰ریال به کار خود خاتمه داد.

ارزش معاملات امروز «برکت» به حدود ۸۰میلیارد تومان رسید. ۹۵درصد خریداران حقیقی‌ها و پنج درصد آن‌ها حقوقی‌ها بودند. بیش از ۲۰میلیون برگه سهم(۹۹درصد) توسط افراد حقیقی‌ها و و حدود ۲۲۰هزار برگه سهم(۱درصد) توسط کدهای حقوقی به فروش رسیدند. همچنین میانگین حجم خرید حقیقی‌ها چهار هزار سهم و میانگین حجم خرید حقوقی‌ها ۱۳۱هزار سهم بود. در طرف دیگر میانگین حجم فروش حقیقی‌ها نیز پنج هزار سهم و میانگین حجم فروش حقوقی‌ها ۳۲هزار سهم بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

پربیننده ترین ارزش سهام عدالت من (۱۷ مردادماه) نمای پایانی بورس (۱۷مرداد۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد ۱۰هزار واحدی همراه شد جزییات نهمین عرضه اولیه امسال / اطلاعیه عرضه اولیه «مدیریت» منتشر شد سهامداران بانک دی توجه کنند (۱۷مرداد) / ثبت معاملات 93میلیاردی برای بانک دی در دومین روز هفته گزارش روزانه صندوق های ETF (۱۶مرداد۱۴۰۰) / جهش ارزش معاملات صندوق ها

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: میانگین حجم حقیقی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به بازگشت قیمت طلا در بازار‌های جهانی از مسیر صعود با شیب تند، از کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخل خبر داد.

به گزارش ایسنا، نادر بذرافشان در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید، اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازار‌های جهانی و همچنین باتوجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسانات حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

١.١۵٠ میلیون تومان از بهای سکه و ١۵۵ هزار تومان از بهای طلا ریخت

وی در رابطه با قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا در آخرین معاملات پایانی هفته و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با یک میلیون و ١۵٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به ۴٢ میلیون و ١۵٠ هزار تومان رسید. سکه تمام طرح قدیم نیز با یک میلیون کاهش در پایان هفته ٣٩ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شد. نیم سکه در آخرین معاملات پایانی هفته ٢۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ١۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند که به ترتیب نیم سکه ٨٠٠ هزار تومان و ربع سکه ٧٠٠ هزار تومان ارزان‌تر از ابتدای هفته بوده است. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٢٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ٨٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان ادامه داد: هر مثقال طلای ١٧ عیار با ۶٧٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ١۵ میلیون و ٣٢٠ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ١۵۵ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، سه میلیون و ۵٣٩ هزار تومان مبنای معاملات طلا قرار گرفت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه در یک هفته اخیر تغییر چندانی نداشت. نوسانات افزایشی یا کاهشی داشت، اما در مجموع تغییر خاصی نداشت؛ در آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه سکه هفت میلیون و ۵٠٠ هزار تومان دارای حباب بوده است.

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه‌ی این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی کرد.

دیگر خبرها

  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن