Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@15:59:16 GMT

ارتباط صنعت با دانشگاه در استان گیلان تقویت می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۹۸۴۸

ارتباط صنعت با دانشگاه در استان گیلان تقویت می‌شود

گروه استان‌ها- رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با اشاره به ضرورت اثرگذاری فعالیت دانشگاه آزاد در اقتصاد شهری گفت: ارتباط صنعت با دانشگاه در گیلان تقویت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد دوستار پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت انتشار دانش و اخبار در جهت آگاهی‌بخشی به جامعه اظهار داشت: خبرنگاران در خط مقدم عرصه آگاهی‌بخشی حضور دارند و رابط امین‌، صادق و اثرگذار بین مردم و مسئولان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه خبرنگاران با سطوح و نگاه‌های مختلف در جامعه سر و کار دارند ابراز داشت: خبرنگار نظام جمهوری اسلامی باید متعهد به اخلاق باشد و در روند انتقال خبر به مولفه‌های سرعت، دقت و صحت توجه کند و هیچ یک از این مؤلفه‌ها را قربانی مؤلفه دیگر نکند.

دوستار با اشاره به ضرورت حرکت یک خبرنگار در چهارچوب ارزش‌های اسلامی و دینی افزود: ترویج اخلاق رسانه‌ای یکی از انتظارات جامعه است و این خبرنگاران‌ هستند که نگرش‌های جامعه را شکل می‌دهند و در انتخاب‌های جامعه موثر هستند ضمن اینکه خبرنگاران اهل فن و نگارش بوده و به فنون خبر مکتوب اشراف دارند.

راه‌اندازی 50 گروه تخصصی مطالبه‌گر در گیلان/ امر به معروف مردم نسبت به مسئولان حمایت می‌شودارزش ریالی پرونده‌های احتکار کالا در استان گیلان 700 درصد افزایش یافتمیز خدمت جهادی در مناطق کم‌برخوردار استان گیلان برپا می‌شود

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری در استان بالغ بر 32 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد همچنین دارای 15 مرکز واحد، 850 هیئت علمی ثابت و بیش از هزار هیئت علمی دیگر، 840 کارمند و 5 مرکز تحقیقاتی، 8 آموزشکده فنی و مهارتی و کلینیک‌های مختلف است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه 3 مرکز رشد، یک سرای نوآوری و مدارس مختلف تحت پوشش این دانشگاه هستند افزود: مجهزترین آموزشگاه زبان در استان متعلق به دانشگاه آزاد است و حداقل با 3 وزارتخانه علوم، بهداشت، آموزش و پرورش و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور ارتباط کاری مستقیم داریم.

دوستار خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در برنامه بلند مدت خود در حال تلاش است که انتخاب نخست خانواده‌ها برای تحصیل فرزندان و دانشجویان آنها باشد ضمن اینکه این دانشگاه یک دانشگاه اجتماعی است نه صرفاً نخبگانی و تاثیرگذاری در زندگی فرهنگی و اجتماعی را از اهداف خود می‌دانیم.

وی با اشاره به ضرورت ملموس بودن فعالیت دانشگاه آزاد در اقتصاد یک شهرستان تصریح کرد: اثرگذاری در فرهنگ و اجتماع جزو دیگر اهداف دانشگاه آزاد است که توانسته موثر عمل کند به همین دلیل مردم به این دانشگاه اعتماد می‌کنند و کارگاه‌های آموزشی و انجام پروژه‌های کاربردی و تحقیقاتی را در دستور کار داریم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه به صورت ساختارمند در این دانشگاه در حال تقویت است افزود: با صنایع مختلف وارد مذاکره شدیم تا دانشجو در کنار تحصیل بتواند مشغول فعالیت در صنعت شود و این برنامه تحت عنوان طرح" پویش" از مهرماه امسال جدی‌تر دنبال می‌شود.

دوستار با اشاره به اینکه 50 درصد پرستاران گیلانی که در دوران کرونا خدمات ارائه دادند فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد گیلان هستند تصریح کرد: دروس آزمایشگاهی و کارگاهی در دوران کرونا به صورت فشرده برگزار شد و امیدواریم با ریشه‌کنی این بیماری مجدداً شاهد حضور دانشجویان در کلاس‌ها باشیم.

وی روند واکسیناسیون دانشجویان و اساتید را در مراکز دانشگاه آزاد استان مورد ارزیابی قرار داد و بیان کرد: پایگاه واکسیناسیون در اکثر واحدهای دانشگاه آزاد استان راه‌اندازی شده است و امیدواریم تا شهریورماه امسال بتوانیم اکثر دانشجویان غیرعلوم پزشکی را نیز واکسینه کنیم.

دوستار با بیان اینکه بزرگترین دغدغه ما‌ حضور دانشجویان در کلاس‌ها و خوابگاه‌ها است افزود: با توحه به جهش‌های سنگین کرونا در چند هفته اخیر لذا با قاطعیت نمی‌توان اعلام به برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری کرد اما برای هر دو برنامه‌ریزی کرده‌ایم و می‌توانیم ترکیبی از کلاس حضوری و مجازی داشته باشیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به عوامل تاثیرگذار در افزایش شهریه دانشگاه ابراز داشت: 40 درصد شهریه ثابت و 60 درصد متغیر است ضمن اینکه دانشگاه با هزینه‌های جاری، افزایش حقوق هیئت علمی، اساتید، کارمندان و پرسنل هم روبه‌رو است.

دوستار نرخ تورم، سیاست‌های وزارت علوم، جذابیت رشته، برخورداری واحد و امکانات آن و جذابیت شهری را از جمله عوامل افزایش شهریه برشمرد و گفت: در بعضی از واحدهای خود حتی کاهش شهریه داشته‌ایم البته تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق صندوق رفاه و بانک‌های عامل نیز در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد.

وی از اسکان 400 تا 450 نفر از دانشجویان علوم پزشکی در خوابگاه‌های دانشگاه آزاد در سطح شهر رشت خبر داد و بیان کرد: خوابگاه‌ها به دلیل شرایط کرونا تعطیل هستند اما دانشجویان علوم پزشکی در خوابگاه‌های رشت اسکان دارند و به ازای هر اتاق یک نفر در خوابگاه اسکان دارد.

انتهای پیام/612/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی گیلان رییس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد استان گیلان خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ امروز استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با پیگیری خبر‌های سرکوب دانشجویان و استادان معترض به رژیم اشغالگر قدس در دانشگاه‌های آمریکا این سرکوب را نماد دورویی استکبار جهانی در ادعای پایبندی به حقوق بشر دانستند.

بیشتر بخوانید؛ راهپیمایی مردم هرمزگان بر علیه رژیم صهیونیستی
سیما رهگشای و الیاس پرورش دو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفتند سرکوب دانشگاهیان آمریکایی با یورش پلیس از موضوعات پر بحث دانشجویان سر کلاس درس است.
حمید باقری دهبارز استادیار گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هم به همراه شماری از دانشجویان این دانشگاه از اعتراض دانشگاهیان آمریکایی به رژیم اشغالگر قدس حمایت و حمله پلیس به آنان را محکوم کرد.

دیگر خبرها

  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند