Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ابراهیم نوروزی فر، رئیس سازمان بسیج مداحان البرز گفت: در ایران اسلامی به شیوه هایی خاص از نوحه گران تقدیر می شود و شال بندی یکی از این روش ها می باشد.

رئیس سازمان بسیج مداحان البرز افزود: شال، نذری است که عزاداران به عنوان خلعت بر تن نوحه گر می بندند و در واقع شال نشانه ی سپاس از نوحه گری برای اهل بیت (ع) به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی گفت: در این آیین کسانی که نذر داشته باشند، شال را اهدا می کنند ولی بستن شال بر عهده داوطلبین و پیشکسوتان مداح اهل بیت (ع) می باشد.

او افزود: این مراسم در آستانه ماه محرم در بسیاری از استان ها و شهرها رنگ و بوی خاصی دارد ولی در کرج و استان البرز رنگ و بوی کمتری داشته که امسال به همت سازمان بسیج مداحان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و کانون مداحان تبلیغات اسلامی چنین مراسمی در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج مداحان البرز با بیان این که در این مراسم مداحان اهل بیت (ع) به ذکر مصیبت در رثای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرداختند و شال ها به گردن مداحان اهل بیت (ع)‌انداخته شد، گفت: به دلیل شرایط کرونایی، تعدادی از پیرغلامان اهل بیت (ع) قادر به حضور در این مراسم نبودند که عصر امروز با حضور در منازل این پیرغلامان شال عزای امام حسین (ع)‌ بر گردن آن ها انداخته شد.

نوروزی فر افزود: شال عزا به پیرغلامان اهل بیت (ع)، مداح روشندل صمد برزگر و علی ابوطالبی یادگار دفاع مقدس و پیرغلام اهل بیت (ع) اهدا شد.

او  در ادامه به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: این مراسم در هیئات مذهبی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می شود و امیدواریم این مراسم با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در این شرایط کرونایی برگزار شود.

رئیس بسیج مداحان البرز به مراسم ویژه مداحان از جمله مراسم چهارپایه خوانی اشاره کرد و افزود: مراسم چهارپایه خوانی با حضور مداحان استان به مدت ۱۰ شب از ۲ ساعت قبل از اذان مغرب در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) برگزار می شود.

او گفت: همچنین مراسم عزاداری ویژه بسیج مداحان به مدت ۱۱ شب در آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شال اندازی سیاه پوشی سازمان بسیج مداحان بسیج مداحان البرز اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه شنبه بازار پردیس تعطیل می شود

به گزارش تابناک، محسن قضاتلو در حاشیه برگزاری آیین تجلیل از اعضای شورای اسلامی شهر، روستا و بخش به خبرنگاران گفت: برپایی سه شنبه بازار در خیابان فروردین جنوبی مشکلاتی ایجاد کرده بود و محل جدید در محدوده فاز ۴ شهر، رضایت شهروندان را فراهم نکرد و این روز بازار تعطیل می شود.


وی ادامه داد: راه اندازی مدارس جدید با بهره گیری از ظرفیت خیران در شهر بومهن ضرورت دارد تا بتوانیم علاوه بر خلوت شدن کلاسهای درس ، سرانه آموزشی شهرستان را افزایش بدهیم.


فرماندار شهرستان پردیس گفت: رسیدگی به وضعیت حمل و نقل به ویژه در شهر بومهن و فازهای جدید ۱،۵، ۸، ۹ مسکن مهر در دستور کار قرار دارد.


قضاتلو افزود:پی گیری اجرای طرح جامع شهری و روستایی، و طرح هادی روستایی را در جلسات بنیاد مسکن، راه اندازی دکل صدا و سیما در دست اقدام است.


وی با اشاره به ضرورت ساماندهی اسناد مالکیتی قولنامه ای ، توضیح داد: ساماندهی اسناد قولنامه ای به ویژه در نواحی صنعتی خرمدشت، سیاهسنگ و شهر بومهن با رای دیوان بدوی و پی گیری عبدالله میرزایی شهردار بومهن در دست اقدام است تا پس از ساماندهی امکان صدور پروانه برای ساختمانها فراهم شود.


وی ادامه داد:اصلاح پهنه محیط زیست پس از ۱۰ سال در شهرهای سعید آباد و خسرو آباد جاجرود، راه اندازی نیروگاه برق در فاز ۸ پردیس ونصب ۱۳ آنتن تقویت تلفن همراه در دو ماه پایان سال گذشته برخی از اقدامات انجام شده است.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: اعضای شوراهای اسلامی در طی یکسال باقی مانده مجدانه تلاش کنند،زمان زیادی باقی نمانده ، تکمیل پروژه های نیمه تمام ، اجرای طرح های عمرانی ، ورزشی، فرهنگی انجام شود و از تکریم ارباب رجوع غافل نشوند.


شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آیین سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ (َُع)
  • سه شنبه بازار پردیس تعطیل می شود
  • مکتب جعفری شیراز میزبان پیرغلامان اهلبیت
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان و معلولان تجهیز می شود
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود