Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@07:15:14 GMT

فناوری‌های فضایی راز موفقیت چینی‌ها در المپیک

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۶۹۹۹۶

فناوری‌های فضایی راز موفقیت چینی‌ها در المپیک

المپیک توکیو ۲۰۲۰ رسما پایان یافت. اگر نگاهی به جدول ورزشکارانی که به مدال طلا دست یافته‌اند، بیاندازیم مشاهده می‌بینیم که کشور چین تا اواخر این مسابقات با کسب بیشترین مدال طلا در صدر جدول بود.

به گزارش مشرق و به نقل از چاینا دیلی، بسیاری از ورزشکاران چینی که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کردند از فناوری ساخت دانشمندان و مهندسان حوزه فضایی چین بهره برده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ده‌ها ورزشکار چینی پیش از رفتن به مسابقات توکیو به منطقه‌ای در حومه جنوب غربی پکن که محل تعدادی از سازمان‌های پیشرو در زمینه فناوری فضایی چین است، رفته بودند.

بیشتر بخوانید: شکست پروژه صهیونیستی در المپیک ۲۰۲۰

در مدت زمانیکه ورزشکاران در آن مکان حضور داشتند در معرض فناوری‌هایی که معمولاً از آنها در حوزه تحقیق و توسعه موشک‌های حامل، موشک‌های هدایت شوند و هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌شود قرار گرفته و به پیشنهادات متخصصان آکادمی هوافضا آیرودینامیک چین گوش دادند.

"جیا یی"( Jia Yi) معاون آزمایشگاه تونل باد کم سرعت(Low-Speed Wind Tunnel Lab) این آکادمی گفت: ما از فناوری و تجهیزات خود برای کمک به قایقرانان، شناگران و دوچرخه سواران تیم ملی چین به منظور بهبود عملکردشان استفاده کردیم. به عنوان مثال قایقرانان گروه چهار نفره زنان به آزمایشگاه من آمدند و از تونل باد کم سرعت برای اندازه گیری میزان نیروی پسار هوا در بدن خود استفاده کردند. نتایج این آزمایشات به مربیان و محققان این امکان را داد که حرکت ورزشکاران را تجزیه و تحلیل کرده و تغییر داده و روش‌های آموزشی مناسب را استفاده کنند و به طراحی مجدد لباس‌های ورزشی روی آورند.

به گفته وی، تونل‌های بادی مهمترین سخت افزار بخش تحقیقات و آزمایشات آیرودینامیکی هستند زیرا جریان هوا اطراف هواپیما یا موشک را به منظور بررسی و اندازه گیری عملکرد آیرودینامیکی آنها، ایجاد و اصلاح می‌کنند.

طی چند سال گذشته استفاده از تونل‌های باد در کشورهای غربی از جمله ایالات متحده و کانادا نیز بسیار رواج پیدا کرده است زیرا مربیان و ورزشکاران شاهد تاثیر مثبت این زیرساخت‌ها در بهبود حرکات و روش‌های آموزشی بوده‌اند.

این آکادمی چینی علاوه بر مجهز بودن به تونل‌های باد، یک تونل باد آموزشی نیز در مرکز آموزش و تحقیقات ملی ورزش‌های زمستانی در منطقه فنگتای پکن برای اداره کل ورزش چین ساخته است. این تونل دارای فضای داخلی ۶۰ متر مکعب است و می‌تواند با سرعت حداکثر ۱۵۱ کیلومتر در ساعت باد تولید کند.

به گفته "دونگ گوچیانگ"(Dong Guoqiang) مدیر این پروژه آکادمی که مسئولیت ساخت و عملیات تونل را برعهده داشت، این آزمایش می‌تواند برای آزمایشات ورزش‌های زمستانی و تابستانی مورد استفاده قرار گیرد. ورزشکاران در ماه اکتبر از این تسهیلات استفاده کرده و عمدتا از تجهیزات آنجا برای آماده سازی ورزشکاران برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ پکن نیز استفاده شده است. تونل‌های آکادمی به ورزشکاران چینی کمک زیادی کرده است که برخی از آنها در توکیو موفق به کسب مدال طلا نیز شده‌اند.

دانگ افزود: اما موفقیت آنها با کمک آموزش شدید و آمادگی دقیق نیز محقق شده است.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو المپیک ۲۰۲۰ توکیو المپیک چین فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۶۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به رسوایی شناگران چینی واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ توماس باخ پس از وضعیت آزمایش دوپینگ شناگران چینی نسبت به عملکرد آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) و قوانین کنترلی آن ابراز اطمینان کرد.

رئیس کمیته بین المللی المپیک گفت: ما به WADA و قوانین کنترلی آن اطمینان کامل داریم، آژانس کاملاً از آنها پیروی کرده است. WADA به IOC درباره رویه‌هایی که این سازمان دنبال می‌کند، اطلاع داده است.

تحویل مشعل المپیک به فرانسه

توماس باخ خاطرنشان کرد: در وضعیت شناگران چینی، ما نیز به WADA اعتماد داریم. اگر همه مراحل رعایت شود، دلیلی وجود ندارد که آنها در آنجا (در بازی‌های المپیک 2024) حضور نداشته باشند.

پیش از این مشخص شده بود که در ژانویه 2021، 23 شناگر چینی تست دوپینگ مثبت دادند که نشان از وجود داروی ممنوعه تری‌متازیدین در بدن آنها داشت. سپس WADA از تصمیم طرف چینی مبنی بر عدم انجام آزمایشات اضافی و حذف ورزشکاران از المپیک 2020 توکیو (ژاپن) حمایت کرد که از سال 2020 به دلیل COVID-19 به تعویق افتاد و از 23 جولای تا 8 آگوست 2021 برگزار شد. تیم شنای چین در آن بازی‌ها سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز کسب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند
  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند