Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:42:30 GMT

سهم فناوری های نفت و گازی از فروش پارک خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۰۱۴۰

سهم فناوری های نفت و گازی از فروش پارک خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، امروز مراسم انعقاد موافقت نامه بین پارک علم و فناوری صنعت نفت، پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران، دانشگاه شهید چمران، دانشگاه صنعتی سهند، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، پارک های علم و فناوری خراسان، سمنان، یزد، خراسان شمالی در محل پارک علم و فناوری صنعت نفت با حضور دکتر آقامحمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رضا قنبری رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در این مراسم گفت: این پارک با قدمت ۱۹ سال توانسته ۵هزار نفر نیروی فعال تحصیل کرده را جذب کند به طوریکه اکنون ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در آن مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه متوسط سنی فعالان در شرکتهای مستقر در پارک خراسان، ۳۰ سال است، بیان کرد: ۱۵۰نفر از این فعالان مدرک دکتری دارند؛ از این رو، پارک خراسان، سومین مرکز استان از لحاظ جذب اعضای هیات علمی محسوب می شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به فروش شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک خراسان گفت: بر اساس آخرین آمار، شرکتهای این پارک، ۱۶۰۰ میلیارد تومان فروش داشته اند که ۶۰ درصد آن مربوط به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بوده است.

قنبری با اشاره به همکاری پارک خراسان و پارک صنعت نفت گفت: ما به این همکاری مشترک امیدوار هستیم ؛ زیرا این همکاری یک مدل جدید مشارکتی خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: اصلی ترین کار برای شرکتها توسعه بازار است که ما به تنهایی باید به سراغ متقاضیان برویم؛ اما همکاری پارک خراسان با پارک علم و فناوری صنعت نفت این مشکل شرکتها را رفع می کند.

وی افزود: ۳ سال گذشته، پارک های علم و فناوری خوزستان، شیراز، بوشهر، تربیت مدرس و خراسان تجمع خوبی در حوزه نفت و گاز داشته اند که منجر به تشکیل کنسرسیومی شده است اما این کنسرسیوم با تعامل و همکاری ما با پارک علم و فناوری صنعت نفت متفاوت است.

قنبری افزود: ما هیچ احساس رقابتی با پارک ها مخصوصا پارک ملی نفت نداریم و به نظر می رسد که در راستای همکاری با یکدیگر تکمیل تر خواهیم شد.
ادامه داد: پارک علم وفناوری صنعت نفت می تواند در راستای استفاده از فناوریهای به نتیجه رسیده شرکتها و سرریز فناوری های پارک در حوزه نفت و گاز گام بردارد؛ برای ما ایده آل بود که شرکتهای دانش بنیان در پارک قطر شعبه هایی داشته باشند ؛ پارک صنعت نفت می تواند باعث شود که همکاری خوبی در این زمینه داشته باشیم و شرکتها شعبه ای در قطر داشته باشند.

به گفته رئیس پارک علم وفناوری خراسان ، ما در این پارک بخشی را به فعالیت شرکتها در حوزه انرژی اختصاص داده ایم.

کد خبر 5277377 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری صنعت نفت پارک علم و فناوری رضا قنبری حاکمیت سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان حکمرانی فضای مجازی نوآوری روز خبرنگار حمل و نقل فناوری نانو فناوری فضایی همراه اول امنیت سایبری واکسن کرونا مریخ پارک علم و فناوری صنعت نفت علم و فناوری خراسان رئیس پارک علم پارک خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور

تین نیوز

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد گفت: با هدف استفاده از دانش بومی در صنعت نفت و گاز ایران، و برای بهره مندی بیشتر از توان علمی و اجرایی شرکت های دانش بنیان در این حوزه، تفاهم نامه ای بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت نفت پاسارگاد به امضا رسید.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اکبر دادخواه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک علمی پژوهشی بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت نفت پاسارگاد، با بیان اینکه این تفاهم نامه با هدف رفع چالش ها و معضلات صنعت قیر و آسفالت از طریق همکاری های پژوهشی و تولیدی منعقد شده است، اظهار کرد: تمرکز بر فاز اجرایی پروژه های نظری است چرا که عملگرایی در این عرصه آثار ملموسی در توسعه و رشد پایدار کشور به ارمغان می آورد.

دادخواه افزود: عملگرایی بارها مورد توصیه و توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و در ترسیم نقشه راه ما نیز کمک شایانی کرد. ضمن آنکه با توجه به احیا سطح تعاملات میان دو مجموعه روی حمایت وزارت راه و شهرسازی نیز در تحقق این امر حساب ویژه ای باز کرده ایم.

وی با بیان اینکه البته در حال حاضر نیز همکاری های سازنده ای میان دو مجموعه شکل گرفته و تفاهمنامه های مشترک متعدد با تمام زیرمجموعه های وزارت راه به امضا رسیده است، اظهار کرد: اخیرا پیشنهادی مبنی بر راه اندازی یک واحد اداری برای تولید محتوای آموزشی  و تخصصی در راستای فعالیت های شرکت  مطرح شد، از آن جایی که حفظ رضایت مشتری و ذی النفعان از اولویت های اصلی است موضوع راه اندازی این واحد با هدف ترسیم چشم انداز کارشناسی شده برای مشتریان و ذی النفعان در دستور کار قرار گرفت.

دادخواه با تاکید بر حفظ سرمایه انسانی در کشور تصریح کرد: با تربیت نیروی عملیاتی می توان در جهت حفظ سرمایه انسانی کشور و نخبه گرایی حرکت کرد و در بحث اشتغال و اجرای مسئولیت تسهیل گری کرد. در همین زمینه با تکیه بر ظرفیت های موجود همچون تنوع جغرافیایی و در راستای ارتقا عملکرد مسئولیت های اجتماعی طرح هایی در نظر گرفته است.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی