Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه تهران انتظارات جامعه دانشگاهی را از وزیر و وزارت علوم دولت جدید بیان کرد.

محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره انتظارات از وزارت دولت جدید بیان کرد: دانشگاه‌ها ظرفیت منحصربه‌فرد و فوق‌العاده‌ای برای کشور هستند و از لحاظ سیستم، زیرساخت، علم و فناوری، هیئت علمی و غیره جزو دانشگاه‌های خوب دنیا هستیم و می‌توانیم مشابه دانشگاه‌های دنیا نقش قوی‌تری در حل مسائل و توسعه کشور ایفا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه منحصر کردن مسئولیت دانشگاه‌ها به فارغ‌التحصیلان، ظلم به دانشگاه و امکانات آن است، گفت: فکر می‌کنیم در حلقه‌های تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و در بسیاری از فرآیندهای اجرایی کشور دانشگاه‌ها وارد نمی‌شوند لذا باید راهکارهایی را پیش‌بینی کنیم که ظرفیت دانشگاه‌ها بیشتر در خدمت جامعه قرار گیرد و نیازهای جامعه هم به شکل اصولی‌تری به دانشگاه‌ها برسد.

 

وی عنوان کرد: از زمانی که پارک‌های علم و فناوری در دانشگاه‌ها وارد شدند شاهد رشد زیادی هستیم اما متاسفانه در سایر حوزه‌ها این توسعه دیده نمی‌شود. امیدواریم که وزارت علوم از نگاه سنتی به بحث آموزش دانشگاه‌ها خارج شود و ظرفیت عظیم دانشگاه را به اشکال مختلف در خدمت کشور قرار دهد.

 

رییس دانشگاه تهران با اشاره به موضوعی دیرینه اظهار داشت: جدا کردن آموزش پزشکی از آموزش غیرپزشکی یک اشتباه تاریخی بود که رخ داد و به کشور صدمات زیادی را وارد کرد. کیفیت شبکه درمان منوط به کیفیت آموزش است و درحال حاضر مشخص است که آموزش پزشکی ما دچار خسران شدید شده است.

 

وی ادامه داد: امیدوارم هرچه زودتر آموزش پزشکی با حوزه وزارت علوم یکی شود چرا که در حوزه‌های آموزش، پژوهش و نوآوری به شدت محتاج همکاری با یکدیگر هستیم. مثل موضوع شیوع بیماری کرونا که تنها یک بحث بهداشتی، درمانی و غیره نبود و تمام حوزه‌ها را درگیر کرد و در این خصوص بخشی از نقصان‌ها ما برمی‌گردد به حوزه پزشکی و غیرپزشکی که در این موقعیت کنار یکدیگر نبودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمود نیلی احمدآبادی دانشگاه تهران وزارت علوم مسئولیت دانشگاه ها آموزش عالی وزارت علوم دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج