Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا،  از ابتدای همه‌گیری کووید-۱۹ به دلیل ناشناخته بودن ویروس، هیچ درمان تاییدشده‌ای توسط وزارت بهداشت و یا سازمان غذا و دارو وجود نداشت و همین موضوع سبب شد که پزشکان و محققان از داروهای جایگزین برای درمان این بیماری استفاده کنند. از شروع پاندمی، مطالعات کارآزمایی بالینی بسیاری بر روی انواع داروها شامل داروهای ضد التهاب، ضد مالاریا، ضد ویروس، آنتی‌بیوتیک‌ها و آنتی‌بادی‌ها انجام شده و نتایج متفاوتی را گزارش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌های انجام شده نشان داده که تاکنون مطالعه جامع و مقایسه‌ای در مورد اثرات داروهای مختلف بر روی پیامدهای کاهش میزان مرگ‌ومیر و زمان بستری در بیمارستان، انجام نشده است.

اختلاف نظرهای زیادی در مورد درمان‌های کووید-۱۹ وجود دارد. بر همین اساس پژوهشگران کمیته ساماندهی تحقیقات کووید-۱۹ و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تهیه یک گزاره‌برگ آخرین نتایج در خصوص تاثیر مداخلات دارویی بر میزان مرگ‌ومیر و مدت زمان بستری را در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بررسی کردند.

این گزاره‌برگ حاصل یک مطالعه منتشر نشده است و باید توجه داشت که جایگزین دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های درمانی کشوری نخواهد شد.

برای انجام این مطالعه ابتدا کلیدواژه‌های مربوطه در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر جستجو شد. سپس ۲۱ هزار و ۴۳۸ مقاله استخراج و مورد ارزیابی قرار گرفتند. پس از حذف مقالات غیر مرتبط با موضوع، ۷۳ مقاله کارآزمایی بالینی تصادفی فاز سه که داروهای مورد تایید سازمان غذا و دارو را بر روی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بررسی کرده‌بودند، وارد مطالعه شدند و اطلاعات و داده‌های مربوط به این مقالات در خصوص میزان مرگ‌ومیر و طول مدت بستری بیماران، تحلیل شد.

 

نتیجه این بررسی نشان داد که از میان ۷۳ مطالعه کارآزمایی بالینی فاز سه در بازه زمانی دسامبر ۲۰۲ تا دوم آگوست ۲۰۲۱، تنها دسته دارویی ضد التهاب (شامل؛ هیدروکورتیزون، کلشیسین، پنتوکسی فیلین، دگزامتازون و باریسیتینیب) بر کاهش میزان مرگ‌ومیر تاثیر دارد.

همچنین نتایج این بررسی حاکی از این بود که تنها دو دسته داروهای ضد انگل (شامل؛ آیورمکتین، هیدروکسی کلورکین و کلروکین) و ضد التهاب (شامل؛ هیدروکورتیزون، کلشیسین، پنتوکسی فیلین، دگزامتازون و باریسیتینیب) می‌توانند مدت زمان بستری را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

پژوهشگران این مطالعه می‌گویند: البته نباید فراموش کرد که این نتیجه از اطلاعات موجود مقالات کارآزمایی بالینی در داروهای موجود بوده است و با توجه به کم بودن تعداد مقالات در بعضی از داروها، نمی‌توان نتیجه‌گیری قطعی و درستی داشت و نیاز است این مطالعه به صورت پیوسته و با نتایج مقالات جدید به‌روز رسانی شود.

در انجام این مطالعه ابوالفضل اکبری، محیا رزمی، سید محمدمتین علوی دانا، مهدی امیری، علی محمد حلوانی، سروش یزدانی، دکتر علیرضا صداقت؛ پژوهشگران کمیته تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همکاری داشتند و دکتر سجاد سحاب نگاه مجری این طرح بوده است.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: همه گیری کووید ۱۹ کارآزمایی بالینی میزان مرگ ومیر مرگ ومیر کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۰۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد ابراهیم پارسانژاد رئیس انجمن باروری و ناباروری ایران اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می‌کنند، در مرحله اول درمان‌های سطحی مربوط به زوجین برای آنها تجویز می‌شود و در صورت لزوم درمان‌های اولیه به سمت درمان‌های پیشرفته سطح ۳ می‌رود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ روش طبیعی برای تقویت باروری در مردان

وی افزود: بعد از ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج‌های نابارور می‌توانند در فرایند درمان قرار بگیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه‌دار می‌شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می‌کنند و از روش‌های کمک‌باروری (IVF) استفاده می‌کنند، صاحب بچه می‌شوند.

وی تاکید کرد: تا سال‌ها پیش اگر زوجی مراجعه می‌کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت، به او گفته می شد قابل درمان نیست، اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می‌شود، اما این به معنای موفقیت در همه این عمل‌ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1229025 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • این داروها عامل میگرن هستند