Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:09:07 GMT

خبرنگاران زرین دشتی واکسینه نشدند/ شبکه بهداشت مانع شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۰۴۱۲

خبرنگاران زرین دشتی واکسینه نشدند/ شبکه بهداشت مانع شد

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: در حالیکه دستورالعمل کشوری واکسیناسیون کرونا برای خبرنگاران همزمان با عید غدیر اجرایی شده، کوتاهی متولیان بهداشت شهرستان زرین دشت در جنوب استان فارس خاطر خبرنگاران این شهرستان را در هفته خبرنگار آزرده کرده است.

پیگیری‌های خبرنگاران زرین دشت با مسئولان بهداشتی برای واکسیناسیون تا به امروز هیچ نتیجه‌ای نداشته و باعث انتقاد اهالی رسانه این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلایه خبرنگاران این شهرستان که بدون هیچ چشمداشتی در همه فصول حتی در زمان شیوع کرونا با انتشار اخبار این حوزه تلاشی بی وقفه داشتند، همچنان ادامه دارد. این موضوع داستان غم انگیز دیگری نیز به مصائب خبرنگاران این شهرستان همزمان با هفته گرامیداشت خبرنگار رقم زده است.

یوسف خسروی یکی از خبرنگاران شهرستان زرین دشت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنا به ضرورت حضور خبرنگاران در مکان‌های مختلف و مملو از جمعیت، لازم است هر چه سریع‌تر برای واکسیناسیون این قشر در جهت احقاق حقوق خبرنگاران تلاش کنند.

وی افزود: خبرنگاران به دلیل ضرورت تهیه خبر و گزارشات خود ناچار هستند که در محیط‌های مختلف حضور پیدا کند و عمدتاً این مکان‌ها معمولاً مکان‌های سربسته هستند که اعمال واکسیناسیون به شدت احساس می‌شود.

این فعال رسانه‌ای زرین رشتی با انتقاد از اینکه طبق دستورالعمل کشوری خبرنگاران شهرستان‌های مجاور همزمان با عید غدیر واکسینه شده اند، بیان کرد: بخش زیادی از کارکنان دولت، عوامل بانک‌ها و خیلی از کارکنان مراکز دولتی و غیر دولتی این شهرستان واکسینه شدند آیا در زرین دشت برای چهار نفر خبرنگار که طبق قوانین نوبت به واکسینه شدن آنها رسیده سهمیه واکسن نبود؟

با توجه به پیگیری‌های انجام شده خبرنگار مهر از واکسینه شدن سایر خبرنگاران استان فارس، در همین زمینه علی شکرانه یکی از خبرنگاران شهرستان جهرم نیز در گفتگو با مهر ابراز کرد: واکسیناسیون کرونا ویژه خبرنگاران در شهرستان جهرم طبق دستور العمل کشوری با اعلام لیست خبرنگاران از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به طور کامل انجام شده است.

در این رهگذر محمد کاظم حقیقی مدیر مسئول یک هفته نامه در داراب نیز در گفتگو با مهر بیان کرد: روز جمعه و شنبه همین هفته تعدادی از خبرنگاران دارابی دوز اول کرونا را دریافت کرده اند.

طبق خبرهای رسیده از فیروزآباد نیز امروز فرماندار این شهرستان در دیدار با اصحاب رسانه اعلام کرده که کلیه خبرنگاران و فعالان مجازی این شهرستان واکسینه شده اند.

به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزآباد در هفته خبرنگار، طرح واکسیناسیون خبرنگاران را در اولویت قرار داده و با هماهنگی‌های صورت گرفته همه خبرنگاران می‌توانند با حضور در محل اعلام شده واکسن کرونا بزنند و این فرآیند هم اکنون شروع شده است.

در شهرستان مرودشت نیز همه خبرنگاران این شهرستان دیروز ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار واکسینه شدند. همه این خبرهای رسیده باعث شده تا موجی از گلایه خبرنگاران در زرین دشت ایجاد شود.

تعداد خبرنگاران زرین دشتی در مقایسه با اصحاب رسانه شهرستان‌های دیگر بسیار ناچیز است.

در همین زمینه اسماعیل هنرور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرین دشت در گفتگویی با خبرنگار مهر از ارسال اسامی خبرنگاران به مرکز بهداشت خبر داد و گفت: بنده لیست خبرنگاران این شهرستان را به شبکه بهداشت و درمان داده ام اما تا کنون خبری نشده است.

در همین رابطه پس از پیگیری‌های چندین باره خبرنگار مهر در خصوص واکسیناسیون کرونا ویژه خبرنگاران این شهرستان رئیس شبکه بهداشت و درمان زرین دشت در سخنانی کوتاه عنوان کرد که هیچ دستورالعملی به ما در خصوص واکسینه خبرنگاران داده نشده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که چگونه شهرستان‌های همجوار خبرنگاران را واکسینه کرده اند، پاسخ داد: شهرستان جهرم به دلیل داشتن دانشگاه علوم پزشکی این امر صورت گرفته است.

اما این در حالیست که نه داراب، نه فیروزآباد و نه شهرهای دیگر فارس دانشگاه علوم پزشکی نداشته اند و صرفاً طبق دستورالعمل کشوری و با اهمیت شمردن سلامتی خبرنگاران که در حقیقت چشم بینای جامعه و گوش شنوای مردم هستند واکسیناسیون خبرنگاران انجام شده است.

کد خبر 5277498

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسیناسیون ویروس کرونا شهرستان زرین دشت واکسن کرونا ویروس کرونا ماه محرم روز خبرنگار محرم 1400 شورای شهر آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا کرمانشاه اردبیل مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه گرگان خبرنگاران این شهرستان خبرنگار مهر زرین دشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سگ‌های ولگرد نیز باید توسط شهرداری جمع آوری، ساماندهی و به جایگاه مشخصی انتقال داده شوند که واکسیناسیون برای آنها انجام شود.

وی بیان داشت: قیمت تمام شده یک دوز واکسن بیش از ۵۰۰ هزار تومان است اما دامپزشکی برای واکسینه کردن سگ‌های ولگرد در صورت جمع آوری توسط شهرداری، آمادگی کامل دارد.

رجایی فر تصریح کرد: دامپزشکی همچنین با کمک مراکز بخش خصوصی طرف قرارداد، برای عقیم کردن و جلوگیری از زاد و ولد سگ‌های ولگرد آمادگی دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمانی دامپزشکی، واکسینه کردن سگ‌های صاحب‌دار مثل سگ‌های گله دامداران و عشایر است، گفت: با این حال در راستای سلامت مردم، دامپزشکی سگ‌های ولگرد را نیز در صورت جمع آوری در یک محل واکسینه می‌کند.

رجایی فر اظهار داشت: در سال گذشته نیز ۱۲ هزار و ۷۵۳ سگ صاحب‌دار واکسینه شدند.

کد خبر 6090026

دیگر خبرها

  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند