Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار علی قاسمی روز دوشنبه در نشست خبری ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و شهادت شهیدان محمد ناصر ناصری و محمود صارمی که در سال ۷۷ بدست طالبان در مزار شریف افغانستان به شهادت رسیدند افزود: خداوند متعال به شما توفیق دهد که رسالت خبرنگاری که یک رسالت مهمی است را با صداقت و دقیق انجام دهید و مطالبه‌گری و انعکاس خواسته‌های مردم از مسوولان را به نحو احسن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به مهمترین برنامه‌های دهه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مهمترین برنامه را روحانیون و منبری‌ها در هیات‌ها خواهند داشت، چرا که فرصت خوبی برای ترویج امر به معروف در این اماکن فراهم است.

سردار قاسمی عنوان کرد: معرفی الگوهای موفق، تجلیل و تکریم از آمران به معروف، همایش‌های آموزشی و توجیهی، سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری شوراهای امر به معروف در تمامی رده‌ها، نشست‌های توجیهی، تجلیل از گروه‌های هنرمند، تجلیل از اهالی رسانه، مشاوره‌های حقوقی، حمایت‌های حقوقی، تجلیل از افرادی که در احیای ارزش‌های انقلاب تلاش کردند و برپایی نمایشگاه‌ها با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از جمله برنامه‌های دهه امر به معروف و نهی از منکر در استان است.

وی بیان کرد: همچنین در دهه امر به معروف ترویج سبک زندگی حسینی از طریق سخنرانان در هیات‌های مذهبی و صدا و سیما، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، نشست با مدیران حوزه‌های علمیه و دیدار با ائمه جمعه در استان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد امر به معروف یک ستاد طرح‌ریزی و حمایتی است، گفت: سال گذشته بیش از هزار نفر از کسانی که در زمینه امر به معروف علاقه‌مند بودند، توجیه و ساماندهی شدند و در زمینه ترویج امر به معروف فعالیت دارند.

سردار قاسمی با اشاره به هنجارشکنی‌ها از سوی برخی گروه‌های گردشگری در استان هم گفت: در راستای جلوگیری از تکرار این موضوعات، جلساتی با فرهنگ و ارشاد، اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی برگزار شده و دستورالعمل‌هایی برای رعایت شئونات اسلامی در مناطق بوم‌گردی و تفریحی صادر شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۵ پرونده ترک فعل مدیران و برخی تشکل‌ها تحویل دادستانی شده است، گفت: برخی از این موارد منجر به ابطال مجوز تورهای گردشگری و یا پلمپ آن مکان شده و در حوزه مدیران هم برخی مدیران جابه‌جا شدند.

سردار قاسمی گفت: دهه امر به معروف و نهی از منکر همزمان با نخستین روز محرم آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر ولایتمدار است و محور برنامه ولی فقیه زمان است و کسانی و ستادهایی که ترویج امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، زیرمجموعه ولی فقیه هستند.

دبیر ستاد امر به معروف خراسان جنوبی ادامه داد: محور برنامه‌های ائمه اطهار(ع) اقامه امر به معروف بوده و اگر به دنبال تشکیل حکومت بودند برای اقامه این فریضه مهم بوده است.

سردار قاسمی، امر به معروف و نهی از منکر  را امام محور دانست، اضافه کرد: در این زمینه ولی فقیه، نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه و امام جماعت مساجد فعالیت دارند که می‌توان گفت این فریضه مهم امام محور است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مردم محور است، عنوان کرد: همه مردم می‌توانند امر به معروف و نهی از منکر کنند و این فریضه یک واجبی است که بر گردن همه مردم است.

سردار قاسمی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر شورا محور است که در تمام نهادها شورای امر به معروف و نهی از منکر را داریم، این فریضه مثبت محور، ایجابی و ارشاد محور است و تنبیهی و سلبی نیست.

وی با بیان اینکه امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است، اضافه کرد: تا جایی که سلاح امر به معروف کارساز است از سلاح نهی از منکر استفاده نمی‌شود و امر به معرفی پیشگیری محور و نهی از منکر درمان محور است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی «قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر و مسوولان پاسخگو» را شعار امسال دهه امر به معروف و نهی از منکر با دو هشتک بی‌تفاوت نباشیم و همه مسوولیم ذکر و اضافه کرد: هیچ مسلمانی نمی‌تواند نسبت به جامعه خود بی تفاوت باشد.

سردار قاسمی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده و از جهتی هم معتقدیم که یک دفاع ارزشی است.

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی امر به معروف و نهی از منکر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان جنوبی دهه امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی سردار قاسمی ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برنامه جامع و مدونی برای مدیریت سیلاب در استان باید داشته باشیم و این امر جزو اولویت‌هاست.

علیرضا عباس‌زاده امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) در ستاد مدیریت بحران شهرستان نهبندان، اظهار کرد: هنر حاکمیت و محل آزمون مدیران، همین موضوع مدیریت بحران است.

وی با بیان اینکه اگر در مدیریت بحران کوتاهی کنیم، جایی برای دفاع نیست، افزود: سال به سال امکانات مدیریت بحران استان را تجهیز می‌کنیم و تجربیات ما هم زیاد شده که جزو سرمایه‌های ماست.

معاون استاندار گفت: همه باید با تمام توان و با همدلی و همکاری پای کار خدمت‌رسانی در سیلاب باشند تا مشکلات رفع شود.

عباس‌زاده با اشاره به خسارت سیل زیرکوه در هفته گذشته، بیان کرد: از همان ساعات اولیه سیل، تمام محورها بازدید و با بسیج امکانات دستگاه‌ها، محورهای اصلی مواصلاتی بازگشایی شد.

وی شأن حاکمیتی، ارزشمند و اثربخش مدیران را مسأله مدیریت بحران ارزیابی کرد و گفت: شرایط خوبی در استان حکمفرماست.

عباس‌زاده توجه به مصوبات سفر رئیس جمهوری درباره مدیریت بحران و توجه به آب‌های مرزی را از اولویت‌ها دانست و افزود: در استان بیش از ۲۲۰ سازه آبخیزداری در دو تا سه سال گذشته اجرا شده است که اگر نبود، خسارت‌ها دوبرابر می شد.

به گفته او، شناسایی چالش بحرانی در برنامه‌های مدیریت بحران باید مورد توجه مدیران باشد، ما در شرایط جدید، شاهد بارش باران از نوع رگباری و سیلابی هستیم که باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های عمرانی ما با یک ندانم‌کاری به‌دنبال سیلاب از دست می‌رود، بنابراین پیشنهادهای تکمیلی باید داشته باشیم، اظهار کرد: اکنون وضعیت شهرستان خوسف به‌دنبال سیلاب از وضعیت نهبندان هم بدتر شده و شرایط آن مانند زیرکوه است. بنابراین تمام استان نیازمند توجه و مدیریت بحران است. 

معاون استاندار گفت: میزان خسارت سیل به زیرساخت راه در زیر کوه ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

عباس‌زاده بیان کرد: حوزه‌های راهداری، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی بیشترین خسارت‌ها را داشته‌اند و باید گزارش‌ها جمع‌بندی و خسارت ها اعلام شود.

وی با بیان اینکه شرایط خسارت در نهبندان مانند زیرکوه نیست و مدیریت بحران در این شهرستان خوب بوده است، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی استان برای مدیریت بحران، کم است و باید از امکانات محلی و منطقه‌ای برای مدیریت بحران استفاده کرد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه باید مجوزهای استفاده از بخش خصوصی در شرایط بحران گرفته شود که مانعی در شرایط بحران وجود نداشته باشد، افزود: اکنون دستگاه‌ها باید ارزیابی و اقدامات جبرانی خسارت را آغاز کنند. برنامه‌های جبران خسارت سیل توسط دستگاه‌ها باید ارائه شود.

وی اضافه کرد: حجم عملیات سیل در خوسف زیاد بوده است و با توجه به انتخابات پیش رو، راه‌های دسترسی به روستاها باید هرچه سریع‌تر بازگشایی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • هندبالیست خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی دعوت شد
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • انسداد برخی از محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید
  • انسداد برخی از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید