Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب یکی از فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره فجر سال ۱۴۰۰ است.

خبرگزاری میزان - فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» به کارگردانی رامین سهراب و به تهیه‌کنندگی محسن صرافی، رامین سهراب و یوننا اِنروث محصول شرکت فنلاندی «سونرام پروداکشن» با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی است که بخشی از فیلمبرداری آن مدتی متوقف مانده بود و خرداد ماه امسال در ایران به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«لایه‌های دروغ» با بازی رامین سهراب، نادر فلاح، آرمان درویش، کامران تفتی، ارسلان قاسمی، ونوس کانلی، مجید سعیدی، میلاد میرزایی، روشنک گرامی و آنتی رینی ساخته شده و این روز‌ها با پایان تصویربرداری در حال تدوین و دیگر کار‌های فنی است. کار‌های فنی فیلم طبق اعلام تهیه‌کننده به دلیل اینکه فیلم اکشن است زمان زیادی خواهد برد و درفنلاند و امریکا تکمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

یکی از جالب‌ترین نکات این فیلم به جز محصول مشترک میان ایران و فنلاند ژانر اکشن آن است. سینمای ایران همچون سینمای فنلاند سینمای پر قدرتی در زمینه اکشن ندارد و این می‌تواند تا حدودی این نقیصه را جبران کند و تنوعی ژانری به سینمای ایران ببخشد.

محسن صرافی یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم درباره طرح اولیه «لایه‌های دروغ» می‌گوید: طرح اولیه «لایه‌های دروغ» در سال ۲۰۱۱ شکل گرفت و ایده‌پرداز آن رامین سهراب است. در همان سال فیلمنامه اولیه را رامین سهراب برای من فرستاد و بعد از اینکه آن را خواندم، احساس کردم که می‌توان بر اساس آن یک فیلم سینمایی اکشن متفاوت تولید کرد. باتوجه به فضای فیلم به نظرمان رسید که فیلمنامه می‌تواند فیلمی مانند «جان ویک» و «تیکن» باشد، زیرا اشتراکاتی میان آنان وجود دارد.

وی درباره علت پرداخت به این ژانر توضیح می‌دهد: یکی از اهداف ما این بود که به دنیا بگوییم ایران نیز سینمای اکشن قوی و بالنده‌ای دارد که بعد از چند سال که از آن فاصله گرفته است، ظرفیت‌ها و پتانسیل خود را به مردم جهان نشان خواهد داد. هدف دیگر اینکه فضای فیلم به فرهنگ ایران و فنلاند نزدیک باشد. البته با توجه به اینکه ۸۰ درصد داستان فیلم در ایران روایت می‌شود، بیشتر فضای آن به فرهنگ و مردم کشور عزیزمان نزدیک است، اما فرهنگ و جامعه فنلاند نیز در آن بروز و نقش مهمی دارد. قصد ما این بود که فرهنگ و همین‌طور لوکیشن‌ها و ویژگی منحصربه‌فرد معماری و آثار هر دو کشور در فیلم نمایان باشد.

با توجه به اینکه سینمای ایران در زمینه ژانر اکشن در دهه ۶۰ و ۷۰ و بازی بازیگر شاخصی، چون جمشید هاشم‌پور مخاطبان زیادی را جذب خودش کرده بود و سال‌ها در این ژانر فیلمی تهیه و تولید نشده و نمونه‌های اندک آن هم حرف جدی‌ای برای گفتن نداشتند باید دید این محصول مشترک با فیلمنامه کار شده می‌تواند باعث احیای این ژانر در سینمای ایران شود یا خیر. امیدی که البته چندان هم واهی به نظر نمی‌رسد و قطعا با کیفیت مطلوب ساخت فیلم‌هایی از این دست می‌توان به آینده آن در سینما امیدوار بود.

رامین سهراب سال ۱۳۹۷ درباره این فیلم گفته بود: ریسک ساخت فیلم اکشن در ایران بالا است و نمی‌دانم مردم چطور استقبال می‌کنند، ولی تلاش کرده‌ام یک فیلم اکشن مطابق با استاندارد‌های جهانی بسازم. البته ایران بدلکاران زیادی دارد و متاسفانه فیلم اکشن در اینجا ساخته نمی‌شود که از جمله دلایل فقدان چنین فیلم‌هایی بودجه زیاد مورد نیاز برای این نوع فیلم است. یا این حال امیدوارم «لایه‌های دروغ» سرآغاز ساخت فیلم‌های اکشن بیشتر در ایران باشد.

طبق اعلام تهیه‌کننده این فیلم برای جشنواره ملی فجر ۱۴۰۰ آماده می‌شود و بهمن‌ماه امسال رونمایی می‌شود و پس از آن در بازار جشنواره کن حضور خواهد داشت. لازم به ذکر است «لایه‌های دروغ» سه سال قبل براساس بخش‌هایی که فیلمبرداری شده بود در بازار جشنواره کن عرضه شده و مورد استقبال قرار گرفته بود. از آنجا که به دلیل مصدومیت رامین سهراب فیلمبرداری متوقف شده بود، حالا با تکمیل فیلم سال آینده توسط پلتفرم فرانتیرز کانادا عرضه می‌شود.

فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» نخستین فیلم تولید مشترک ایران و فنلاند است که در آن رامین سهراب، آنتی رینی، سونیا فارلینگ، آنو سینی‌سالو، نادر فلاح، آرمان درویش، مجید سعیدی، میلاد میرزایی، فرشاد اسدالله‌پور، روشنک گرامی و پپه کارای به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مارک هابسن مدیر فیلمبرداری، آنتون یوکی‌کاناس طراح نور، بابک اردلان صدابردار، حسین صالحیان طراح گریم، مهدی عباسی‌پور مدیر تدارکات، مهسا جلیل‌پور و شیوا اکبری طراح صحنه، تینا سهیلی طراح لباس، افشین رضایی برنامه‌ریز، ابراهیم اشرفی فیلمبردار، آیدا اورنگ مشاور رسانه‌ای، سارا سالک روابط عمومی و محسن صرافی جانشین تهیه‌کننده و مجری طرح، عوامل این فیلم سینمایی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سینما سینمای ایران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار سینما سینمای ایران لایه های دروغ فیلم سینمایی سینمای ایران رامین سهراب فیلم اکشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

بر اساین این خبر، از این مجموعه در بازار فیلم هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • خبر خوب برای سپاهان پیش از بازی با پرسپولیس
  • رامین پس از گلزنی صورتش را پنهان کرد!
  • اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت