Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@13:27:39 GMT

تحول در صنعت بیمه با استارت آپ های این حوزه

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۷۱۱۰۲

تحول در صنعت بیمه با استارت آپ های این حوزه

رئیس هیئت مدیره بیمه حافظ گفت: استارت آپ ها هنوز به جایی نرسیده اند که تحول در صنعت بیمه محسوب شود. به گزارش پول نیوز، محمود دودانگه رئیس هیات مدیره بیمه حافظ در گفتگو با خبرنگار پول نیوز در خصوص حال صنعت بیمه گفت: نقش و جایگاه صنعت بیمه در اقتصاد کشور نیاز به باز تعریف دارد، نقش بیمه مرکزی، شرکت‌های فعال در صنعت بیمه و همینطور تشکل‌های زیربط نیازمند تحول است، تعاملات صنعت بیمه با بخش‌های اقتصادی نیازمند بازنگری است و اساسا توانمند سازی این صنعت در ابعاد مختلف ضروری است، چرا که صنعت بیمه توانمند می‌تواند جایگاه اقتصاد کشور را ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: رویکرد‌های حاکم در این صنعت متناسب با تحولات بین المللی نیازمند تغییر است و بیمه مرکزی باید تلاش کند با کمک مدیران جوان و با انگیزه، و با بکارگیری دانش و فناوری‌های روز، رهبری این تحول و تغییر را به عهده بگیرد.   رئیس هیات مدیره بیمه حافظ در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی برای دیجیتالی شدن فروش بیمه نامه در کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: شیوع گسترده ویروس کرونا که طی یک الی دو سال گذشته شروع شده است، فرصت بی نظیری بود برای آنکه صنعت بیمه بتواند از فناوری‌های روز استفاده کند و به سمت دیجیتالی شدن حرکت کند، اما به نظر می‌رسد این حرکت به دلیل ضعف زیرساخت‌های فناورانه به کندی پیش می‌رود.   دودانگه بیان کرد: امروزه استارت آپ های بیمه اگرچه فعالیت خود را به طور کامل آغاز کرده اند اما نقش و جایگاه مناسبی را در صنعت بیمه به دست نیاورده اند، بنابراین بیمه مرکزی باید سیاستگذاری مشخصی را در این زمینه انجام دهد تا استارت آپ ها به آن عمل کرده و بتوانند در یک بستر قانونمند فعالیت کنند.

این کارشناس صنعت در ادامه با بیان اینکه یکی از زمینه هایی که استارت آپ ها می توانند در آن فعالیت کنند، صنعت بیمه است، بیان کرد: صنعت بیمه نیازمند ورود تکنولوژی و فناوری جدید در این حوزه است و استارت آپ ها می توانند در این مسیر به شرکت های بیمه کمک کنند و با فروش بیشتر بیمه نامه از طریق استارت آپ ها، ضریب نفوذ بیمه را در کشور افزایش دهند.   رئیس هیئت مدیره بیمه حافظ ادامه داد: استارت آپ ها هنوز به جایی نرسیده اند که تحول در صنعت بیمه محسوب شود یعنی آنقدر ضریب نفوذ استارت آپ ها در صنعت بیمه اندک است که نیاز به تلاش و فرهنگ سازی بیشتری دارد.
 دودانگه خاطر نشان کرد: عدم اعتماد مردم به استارت آپ های بیمه ای در کشور باعث شده است که بیمه گزاران، خرید بیمه نامه به صورت حضوری را به غیر حضوری ترجیح می دهند. خرید بیمه نامه از طریق نمایندگی های بیمه و به حضوری، یک نوع حرکت سنتی است و حرکت از بازار سنتی به بازار آنلاین در هر حوزه ای مسیر طولانی و دشوار خود را دارد که باید با گذشت زمان آن را رفع کرد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: استارت آپ های بیمه ای ضریب نفوذ بیمه در ایران بیمه مرکزی صنعت بیمه بیمه نامه مدیره بیمه حافظ صنعت بیمه استارت آپ ها بیمه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۷۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)

عصر ایران؛ مسعود طاهری - هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن با شعار "عصر جدید، خودروهای جدید" از 6 تا 15 اردیبهشت در محل جدید نمایشگاه بین‌المللی چین (تیانژو) افتتاح شد و این رویداد عظیم با دستاوردهای چشمگیر و نویدبخش کار خود را آغاز کرد.   این نمایشگاه که به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود، شاهد حضور پررنگ خودروسازان داخلی و خارجی و رونمایی از جدیدترین دستاوردهای آنها در زمینه طراحی و تولید خودرو بود.   در نمایشگاه امسال، شاهد درخشش خودروهای نوآورانه و پاک بودیم. 278 خودروی برقی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت که این امر نشان‌دهنده گام‌های بلند صنعت خودرو به سمت جایگزینی خودروهای بنزینی و دیزلی با خودروهای برقی و احترام به محیط زیست است.   غرفه‌های نمایشگاه پکن 2024، میزبان  خودروسازی جهان و برندهای چینی مطرحی همچون Chery و... است. این شرکت‌ها جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه خودروهای برقی، هیبریدی و خودران را به نمایش گذاشتند و تبادل نظر و بحث و گفتگوهای مفیدی میان متخصصان و فعالان این حوزه صورت گرفت.   بازدیدکنندگان نمایشگاه شاهد رونمایی از 117 مدل خودروی جدید توسط 30 شرکت خودروساز بودند.   این نمایشگاه فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و همکاری میان خودروسازان داخلی و خارجی فراهم کرده و زمینه را برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این صنعت در سطح جهانی مهیا نموده است.    نمایشگاه پکن 2024 بار دیگر نشان داد که چرا به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودرو در آسیا شناخته می‌شود و می‌توان به آینده‌ای روشن و پررونق در این حوزه امیدوار بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آدرس غلط در بحث ایمنی خودرو‌ها | تحول در حوزه هوش مصنوعی 
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: سکوی پرتاب نوآوری و تحول در صنعت خودرو (+گزارش تصویری)
  • ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی